Toon posts:

[WL] laptop kan thuisnetwerk niet meer vinden.

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem met één van mijn voorkeursnetwerken met betrekking tot de draadloze verbindingen die worden geregeld door windows zelf.

Thuis hebben wij een beveiligd draadloos netwerk (SXBCFF bladiebla). Ik heb enige tijd geleden het wachtwoord ingevuld en verbinding gekregen. Het werkte prima en de verbinding was uitstekend.

Echter na een tijdje werd het draadloze netwerk niet meer gevonden. Plots vond hij deze wel weer en had ik weer een tijdje een goede verbinding met ons thuisnetwerk. Maar daarna werd hij niet meer gevonen en dat is nog steeds het geval. De laptop van thuis (niet mijn eigen dus) vindt deze nog wel gewoon steeds en de verbinding is daarbij ook uitstekend.

Heel soms vind hij het thuisnetwerk nog op mijn laptop, maar dan kan hij geen verbinding maken door omstandigheden. Ik moet dan contact opnemen met mijn server ofzoiets dergelijks, allemaal erg vaag.

Andere netwerken van de buren en in de straat vindt hij wel gewoon, onze eigen dus niet meer. Weet iemand hoe dit kan? Dat het thuisnetwerk door mijn laptop nooit meer gevonden wordt (in tegenstelling tot alle andere netwerken in de buurt) en als hij het dan nog een keer vindt, geen verbinding kan maken? Wat moet ik doen?

Ik werk nu de hele tijd met een kabel voor de inet verbinding, maar dit is ook maar irritant. Vooral als je een laptop hebt.

groetjes Bart

Verwijderd

alle instellingen in je router al nagelopen?
router al een keer gereset?
als je via utp i-net hebt, valt je verbinding dan niet weg?
laatste drivers en updates binnen?

Verwijderd

Topicstarter
Jouw vragen Willie:

Ik weet nu wat een router is na wat zoeken, maar hoe kan ik de instellingen hier van nalopen op mijn laptop? En waar moet ik op letten bij die instellingen?

Net als bij de instellingen, hoe doe ik dit?

UTP is neem ik aan de kabel die ik gebruik om via kabel inet te krijgen. Na wat zoeken op inet heb ik een Cat 5E <100MHz 100BaseTX UTP kabel. Iig valt de verbinding niet weg. Ik vind wel dat hij niet geheel constant is. Soms duurt het langer met laden of is de wachttijd versterken bij het openen van een pagina, valt hij dan wel weg? Kan dit ook aan het plugje liggen van de kabel. Het plasticje begint namelijk al los te geraken waar hij klik mee zegt.

Nee, waar kan ik deze downloaden of hoe gaat dit in zijn werk?

Alvast bedankt voor de hulp,

gr. Bart

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:32:
Jouw vragen Willie:

Ik weet nu wat een router is na wat zoeken, maar hoe kan ik de instellingen hier van nalopen op mijn laptop? En waar moet ik op letten bij die instellingen?

Net als bij de instellingen, hoe doe ik dit?

UTP is neem ik aan de kabel die ik gebruik om via kabel inet te krijgen. Na wat zoeken op inet heb ik een Cat 5E <100MHz 100BaseTX UTP kabel. Iig valt de verbinding niet weg. Ik vind wel dat hij niet geheel constant is. Soms duurt het langer met laden of is de wachttijd versterken bij het openen van een pagina, valt hij dan wel weg? Kan dit ook aan het plugje liggen van de kabel. Het plasticje begint namelijk al los te geraken waar hij klik mee zegt.

Nee, waar kan ik deze downloaden of hoe gaat dit in zijn werk?

Alvast bedankt voor de hulp,

gr. Bart
1. Als je uberhaubt niet weet wat een router is moet je er ook niets in gaan wijzigen, bel een vriend, collega of kennis om hier dan even naar te laten kijken.

2. Stroom er 10 sec afhalen...

3. dan kan het zijn dat je kabel idd kapot is, heb je nog een andere of koop voor een paar eurie ff een nieuwe..

4. www.microsoft.nl en dan updates
en van je draadloze netwerkkaart even kijken welke erin zit en ga naar de website van de fabrikant om te downloaden

Aangezien je vragen, merk ik dat je er heel weinig verstand van hebt. Ik zou zeggen bel iemand in je kennis-, vrienden-, collega kringen die wel verstand van netwerken heeft om er naar te laten kijken...want als je zelf instellingen gaat wijzigen of iets verkeerds doet weet je niet wat je hebt gedaan en waarschijnlijk ook niet hoe het weer op te lossen...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 16:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
zal ik doen, bedankt voor de moeite! Ik hoop dat ik het kan maken via via! :)

gr bart