3dmark werkt niet (alle versies)

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Twijfel of hij hier moet of in software algemeen, maar hier zit meer kennis denk ik.

Mijn oude x800xt doet het niet meer, deze heb ik vervangen door een HD2600xt van Sapphire. Gister gekregen en in mijn pc gezet, kaart doet het, spellen doen het. Dit alles onder windows Vista.
Ik nieuwsgierig naar de 3dmark score, dus 3dmark2006 geinstalleerd, versie 1.1.0 die Vista capable is. Wil niet starten, het splash screen verdwijnt ook na 20 minuten niet. Iets over gevonden dat dat driver gerelateerd kan zijn, van alle apparaten de nieuwste drivers geinstalleerd, maakt niet uit 3dmark werkt niet.

3dmark06 de schuld gegeven en 3dmark05 geinstalleerd, zelfde probleem, komt niet door het splashscreen heen. nieuwsgierig geworden en ook 3dmark03 nog even geprobeerd, en ook die komt niet door hetv splashscreen heen. Van allen de nieuwste versie en bij allen na het starten veel proccesortijd in gebruik, geheugen loopt niet. wel wat gevonden op internet maar geen oplossing, nu dus windows Vista de schuld gegeven.

Omdat ik wil weten wat mijn score is een oude lege hd gepakt, die in de pc gezet en windows XP sp2 geinstalleerd, daar de sounddriver, ati catalyst 7.8, linksys wireless netwerk driver en de nvidia nforce4 chipset driver op geinstalleerd, daarna dx9c er opgezet en dat was het..

Daarna 3dmark06 geinstalleert.. Zelfde probleem, ook na 25 minuten nog een 3dmark06 splashscreen voor mijn neus met de melding dat het wel een minuut kan duren voor het scannen gedaan is.

Terug naar wat ik gelezen had over hardware drivers die de oorzaak zijn. In het bios alle overbodige apparaten uitgezet. geluid, netwerk, usb, dvd branden, de sata controller etc.. alles uit behalve ide 0 en en vga.

Lastig navigeren in windows zonder muis, maar gelukt om 3dmark06 te vinden en te starten... zelfde probleem, komt niet door het splash screen heen..

Bios heeft laatste update en in het verleden heeft 3dmark gewoon gewerkt (ook onder Vista)

Ik snap het niet meer, waarom doet 3dmark het helemaal niet meer. Niet op Vista, niet op een hele kale XP. Iemand enig idee wat dit kan zijn? of een optie om maar niet te scannen en gewoon 3dmark op te starten?

systeem.
Gigabyte K8E-N
s753 3700+ amd processor
1024 mb corsair geheugen
Sapphire HD2600XT gdr3 256mb
linksys wireless netwerkkaart
Benq brander

getest met:
3 kwart jaar oude windows vista Ultimate (legaal) met catalyst 7.8 en alle drivers up to date.
en met

nieuwe XP proffesional met catalyst 7.8 en alleen noodzakelijk apparaten ingeschakeld.

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-07 10:54

Raphaelo

boeiend!!

Altijd_Lastig schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:04:
Ik snap het niet meer, waarom doet 3dmark het helemaal niet meer. Niet op Vista, niet op een hele kale XP. Iemand enig idee wat dit kan zijn? of een optie om maar niet te scannen en gewoon 3dmark op te starten?
Probeer 3dmark eens te starten met:

-nosystemscan

want het lijkt alsof hij daar vastloopt.

originele signatures zijn top!

• [Roland]
  • Niet online
Raphaelo schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:14:
[...]

Probeer 3dmark eens te starten met:

-nosystemscan

want het lijkt alsof hij daar vastloopt.
je bedoeld
-nosysteminfo

lijkt het dan wel te doen. was al op zoek geweest of het te omzeilen was, niet goed gezocht dus. thanx.

Zit er blijkbaar iets in mijn pc wat moeilijk doet

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-07 10:54

Raphaelo

boeiend!!

Sorry, -nosystemscan was dus toch van een ander programma...
Fijn dat het toch gelukt is.

[ Voor 24% gewijzigd door Raphaelo op 23-08-2007 15:50 ]

originele signatures zijn top!

• [Roland]
  • Niet online
Raphaelo schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:50:
[...]

Sorry, -nosystemscan was dus toch van een ander programma...
Fijn dat het toch gelukt is.
Jep en nu ook een betere oplossing gevonden, er schijnt soms een probleem te zijn met HD2*** kaarten. het bestand directpll.dll file in C:\Windows\system32\futuremark\msc verwijderen werkt ook. Voordeel is dan dat je kan publiceren.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dit komt omdat 3dmark je fancy nieuwe ATI niet kan herkennen. Die dll update is het slimst.
Had ik ook met mijn hd2900. (10.000 marks!!) :)

PS je moet de dll niet verwijderen maar vervangen door een nieuwe by the way.

[ Voor 22% gewijzigd door Dinictus208 op 23-08-2007 18:37 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
Ik heb hetzelfde probleem met alle versies van 3dmark vanaf '03 met mijn HD2600XT, maar wat bedoelen jullie met "3dmark starten met nosysteminfo" of "dll update"?

[ Voor 5% gewijzigd door Cpt.Iglo op 06-09-2007 19:09 ]

• [Roland]
  • Niet online
http://service.futuremark...earch.jsp?cid=14&fid=1311

hernoemen van de dll is het makkelijkst, in de verkenner naar c:\system32\Futuremark\MSC\ en de dll hernoemen of verwijderen.

• Cpt.Iglo
Thx, het is gelukt :)
12.000 3dmarks'03, 7400 3dmarks'05... (voor overige specs, zie mijn signature)
Hoeveel heb jij eigenlijk met je 2600XT?

Nu nog '06 even downloaden en draaien.

[ Voor 46% gewijzigd door Cpt.Iglo op 08-09-2007 16:27 ]

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
Ik heb precies het zelfde probleem met deze 2600 xt kaart :S

• Cpt.Iglo
Dephaezer schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:36:
Ik heb precies het zelfde probleem met deze 2600 xt kaart :S
Al gekeken naar de oplossing in dit topic?

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
yup werkt al ;)
Pagina: 1