Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Bellen in het buitenland via UMTS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik begreep dat als je in NL belt(en je hebt UMTS bereik, en je toestel ondersteund het etc etc) het gesprek over UMTS loopt.

Hoe zit dit eigenlijk in het buitenland? Ik bedoel, daar betaal je erg veel per MB. Krijg je dan een data naheffing? Of gaat een UMTS gesprek helemaal niet over dataverkeer etc?

Ik snap het zoals jullie zien, niet helemaal :)

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
UMTS is net als GSM een drager. UMTS zit op 2100 MHz, GSM op 900/1800 MHz. Kan je voice of data overheen pompen. Bellen via UMTS is bij alle providers net zo duur als bellen over GSM.

Misschien een tip: nadat ik er achter ben gekomen dat met UMTS (voice) mijn batterijduur echt dramatisch slechter (letterlijk een dag eerder leeg!) is stel ik mn toestel tegenwoordig op GSM-only in en ga alleen UMTS als ik de bandbreedte voor data ook echt nodig heb.

[ Voor 42% gewijzigd door Dreamvoid op 23-08-2007 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dreamvoid schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:45:
UMTS is net als GSM een drager. UMTS zit op 2100 MHz, GSM op 900/1800 MHz. Kan je voice of data overheen pompen. Bellen via UMTS is bij alle providers net zo duur als bellen over GSM.

Misschien een tip: nadat ik er achter ben gekomen dat met UMTS (voice) mijn batterijduur echt dramatisch slechter (letterlijk een dag eerder leeg!) is stel ik mn toestel tegenwoordig op GSM-only in en ga alleen UMTS als ik de bandbreedte voor data ook echt nodig heb.
Dankje..Was ik al bang voor. Nadeel is dus als je je mail wilt ophalen, je elke keer het APN punt moet aanmaken?

Snap niet dat ze voice auto over GSM doen, en aleen UMTS aan, als er data gevraagd wordt

Verwijderd

Aha, dit vroeg ik mij ook af....

In NL kan ik geen umts gebruiken omdat dat door de werkgever is geblokkeerd. Nu was ik in Duitsland, en zag ik daar plots m'n 3g symbool branden.
Nu was ik bang voor hoge kosten als ik zou bellen, maar dat is dus hetzelfde als met gsm bellen ?

Groet.. Richard