Toon posts:

Zonder de BIOS optie toch OC'en?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He jongens,

Ik heb een systeempje van een kameraad van me geleend omdat het hem niet lukt om hem te OC'en en ik met mijn eigen systemen al wat ervaring heb zou ik het dus wel ff doen (volgens hem dan)!

Maar nu zit er zo'n Lame-Ass mobo in van MSI waarbij je geen jumpers hebt en de OC optie (FSB change) ook niet in de BIOS voorkomt! Is er toch een manier om het dat kreng toch harder te laten lopen? :?

Systeem:
PIII 667 MHz (133.33 * 5)
MSI mobo (VIA Apollo Pro 133A)
128 MB 133 MHz RAM
RiVa TNT2 32 MD (4x AGP)

Verwijderd

1. Kijk is de nieuwste handleiding door.

2. Download nieuwste bios mishien dat je dan je fsb kan instellen.

3. Probeer softfsb of dergelijke progjes.

Ooh ja msi site:
www.msi.com.tw

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Is het de MS-6309? Die is heel goed over te clocken. Bij de 6309 kun je het in de BIOS doen, bij hardware monitoring.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Op zaterdag 10 februari 2001 19:39 schreef NioXX het volgende:

Is er toch een manier om het dat kreng toch harder te laten lopen? :?
Voetjes eronder schroefen.
Je zal niet veel veder komen als 715.
5x143 dus veel win je er niet mee !

Verwijderd

Download SoftFSB van H Oda's page
check de clockgenerator op het bord en check de naam van het bord. Selecteer die beide in het SoftFSB menu en gaan met die banaan.
Jammer dat ik nog geen proggy heb gevonden die je VIO omhoog kan gooien, want das wat mn PII 350 van het stabiel draaien op 466 afhoud

succes

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tips maar met SoftFSB kom ik nbiet zo ver, ik heb (werkelijk) alle combinatie's van clockgenerators & mobo fabrikante geprobeerd maar er zijn er maar weinig die uberhaupt de huidige bussnelheid detecteren, en maar een of twee die daarvan ook nog eens zeggen dat ze hem kunnen veranderen maar na het rebooten is er (volgens SiSoft Sandra 2001 Pro) niets veranderd!

Het is BTW de MS-6318! (er staat inderdaad wel een nieuw BIOS ik zal die wel eens proberen en dan maar hopen dat het enig effect heeft)

Maar wat bedoelde je eigenlijk met schroefjes eronder??????

Verwijderd

:) Geintje van hem,
als je er voetjes onder schroeft,
heb je dat systeem omhoog geschroefd....

flauwe grap dus heh.... :+

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op zondag 11 februari 2001 23:08 schreef NioXX het volgende:
Bedankt voor je tips maar met SoftFSB kom ik nbiet zo ver, ik heb (werkelijk) alle combinatie's van clockgenerators & mobo fabrikante geprobeerd maar er zijn er maar weinig die uberhaupt de huidige bussnelheid detecteren, en maar een of twee die daarvan ook nog eens zeggen dat ze hem kunnen veranderen maar na het rebooten is er (volgens SiSoft Sandra 2001 Pro) niets veranderd
LOL, nee, softfsb veranderd niks verder, dus na het rebooten is het gewoon weer de FSB welke ingesteld is in je bios *D
je kan SoftFSB wel gewoon laten opstarten in de tray.
Pagina: 1