3D render PC

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-12-2025
Beste tweakers,

We werken met Maxon Cinema 4D. Daarvoor moet best veel gerenderd worden, en we hebben ook licentie voor Netrender. We hebben best aardige systemen maar het renderen zou volgens mij verder geoptimaliseerd kunnen gaan dmv een speciale render PC die in het netwerk hangt.

Hoe zou jullie PC eruit moeten zien om een ideale render pc te configureren. Eventueel zouden we deze machine ook kunnen gebruiken om After Effects projecten mee te renderen.

Een kanttekening is wel dat het systeem besteld moet worden bij Dell. Tevens is ons budget niet ontoereikend maar het moet wel een goed systeem zijn.

Kunnen jullie me vertellen wat belangrijk is?
Volgens mij moet er een goede videokaart in zitten (quadro) en genoeg geheugen, maar ik kan er ook naast zitten.

Ik heb al ff gezocht, maar ik zie geen recente posts.

Alvast bedankt voor jullie tips!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 18:58

Greyfox

MSX rulez

Wat is de configuratie van de 'best aardige systemen' die er nu zijn?

MSX 2 rulez more

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik heb niet veel verstand van renderen, maar het lijkt mij dat het of een gpu, of een cpu intensieve taak is. In het geval van een cpu kan je nog kijken of je rendersoftware multithreaded is, zo ja: dikke quad kopen? Verder lijkt het me overigens helemaal niet moeilijk om dit verder zelf een beetje uit te zoeken.

Roomba E5 te koop

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Videokaart is niet het belangrijkste. Je moet 1 of meerdere (raid?) snelle harde schijven hebben met veel opslagcapaciteit en een berg geheugen. Natuurlijk een quadcoreprocessor.

• roeni1
Greyfox schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:59:
Wat is de configuratie van de 'best aardige systemen' die er nu zijn?
Mijn systeem:
Dell Precision 390
Intel Core 2 duo 6400 @ 2.13 Ghz
2 GB DDR2 533 mHz
128 Nvidea Quadro FX550

• roeni1
Frankie02 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:02:
Videokaart is niet het belangrijkste. Je moet 1 of meerdere (raid?) snelle harde schijven hebben met veel opslagcapaciteit en een berg geheugen. Natuurlijk een quadcoreprocessor.
Veel opslag zou alleen nodig zijn voor het After Effects gedeelte, het 3d gedeelte renderen we eigenlijk alleen maar plaatjes voor internet dus we praten over enkele mb's.

Maakt raid dan nog iets uit?

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 18:52
Voor een render PC telt vooral de processor capaciteit.
Een quadcore zou het dus zeker moeten worden en daarnaast het RAM geheugen.

Waarom zou je snelle harde schijven moeten hebben?
Een image wordt opgebouwd tijdens het renderen dus veel disk access zal er niet zijn.
Het is enkel handig als je heel veel images vanaf je server moet kopieren naar een andere pc of als je een groot filmpje laat renderen.

RAID zou je kunnen overwegen om ervoor te zorgen dat je projecten niet verloren gaan mocht er een harddisk kapot gaan.
Dit is natuurlijk afhankelijk van hoeveel je backupt tijdens/tussen het renderen.

[ Voor 19% gewijzigd door rvrbtcpt op 23-08-2007 15:17 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat ook een optie is en meteen het allemaal goedkoper maakt is om de systemen te clusteren?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• roeni1
Falcon schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:19:
Wat ook een optie is en meteen het allemaal goedkoper maakt is om de systemen te clusteren?
Zijn we ook van plan maar dan hebben we nog steeds een goede basis pc nodig waarvanuit het gaat...

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Waarom?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Nou render ik zelf voornamelijk in Max met Mental Ray, maar in grote lijnen zal dat niet veel uitmaken qua systeemeisen. Hoe meer CPU-kracht en RAM, hoe beter. Maar vooral de CPU maakt uit.

Voor de brute rekenkracht zou ik gaan voor een dual quad-core Xeon. Jammer dat je bij Dell moet aanschaffen, dan ben je duurder uit dan wanneer je je eigen dual Xeon systeem zou samenstellen. Even gekeken, een Dell Precision 690 - Twee Intel® Xeon® 5160 (3,0 GHz, 1.333 MHz, 4 MB) met 4 MB ram komt op € 4.307. Excl BTW. Auw!

Edit: te snel, niet goed gekeken. Dat waren single-cores. De enige quad-core Xeon die Dell aanbiedt bij die pc is twee Quad Core Intel® Xeon® E5320 (1,86 GHz, 1.066 MHz, 2 x 4 MB cache), kom je nog op € 3.173.

Heel iets anders - met Nucleo Pro kan je After Effects de volle 100% van al je cores laten gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door HappyChainsaw op 23-08-2007 15:40 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

zie de tips die hierboven genoemd worden. Het werkt dus eigenlijk als volgt. Je zoekt de hardware die je het best bij je gebruik past. In dit geval dus ruwe rekenkracht en veel geheugen.
Dan ga je, in jouw geval bij Dell, kijken wat je dan moet hebben met in je achterhoofd houdend je budget en zo kom je uiteindelijk aan de beste pc voor jouw doeleinde.

Eigenlijk is het vrij eenvoudig en daarom gaat dit topic dicht. Zie verder ook Wat is er nu anders in CSL?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.