Toon posts:

Poradisch probleem inladen nieuwe pagina's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd heb ik steeds vaker problemen met mijn internet verbinding. Zo om de 10 minuten weigert het modem om nieuwe verbindingen (met bijvoorbeeld webpagina’s) te maken. Het is niet zo dat internet helemaal weg valt (downloads en games waarbij ik al ingelogd ben gaan gewoon door), maar ik kan dan even geen nieuwe pagina’s openen of inloggen bij een online game.

Ik heb een Kingston 585 V6 modem en mijn provider is Orange (origineel Wanadoo). Ik heb al het modem enkele malen ge-reset (terug naar fabriekswaarden), maar ik heb niet het idee dat het veel uit heeft gehaald.

Is er iemand bekend met dit probleem? Het is toch wel behoorlijk irritant.

Verwijderd

Topicstarter
Poradisch moet natuurlijk Sporadisch zijn....

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Voor de topictitel kun je misschien beter even een topicreport gebruiken (da's dat handje bovenaan op de pagina in dit topic).

Voor wat betreft je probleem: Misschien eens even met het modem van een vriend/vriendin/kennis/buurman o.i.d. aan de gang gaan, en kijken of het daarmee wel blijft draaien.
Zo ja, modem gaar. Zo nee, zit het probleem in je PC...

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:01:
Poradisch moet natuurlijk Sporadisch zijn....
Ongelovelijk nuttige post! draag nog eens iets bij!

OT: TS, als dit een modem router combinatie is, dan is het geod mogelijk dat je NAT tabel volgelopen is, indien je gebruik maakt van P2P applicaties kan dit zeker de oorzaak zijn van je probleem.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Punica- schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:05:
[...]

Ongelovelijk nuttige post! draag nog eens iets bij!

OT: TS, als dit een modem router combinatie is, dan is het geod mogelijk dat je NAT tabel volgelopen is, indien je gebruik maakt van P2P applicaties kan dit zeker de oorzaak zijn van je probleem.
En als het aan het vollopen van de NAT tabel ligt zul je je P2P app zo in moeten stellen dat ie minder connecties tegelijk opent. Je kunt ook even opzoeken voor het model router dat je hebt hoeveel de max is qua aantal simultane connecties. Vaak voorkomende aantallen daarvoor zijn 128 / 200 / 256 / 512

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S