Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[c#]Wiredump maken van SOAP request

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een project heb ik een webservice gebouwd en online gezet. Tijdens het testen heb ik constant gebruik gemaakt van een tweede Visual studio project waarmee ik door middel van objecten een request samenstelde waarna ik deze naar de webservice stuurde.

Nu is er een externe partij die een website moet maken gebasseerd op de informatie uit deze webservice en ik kreeg de vraag of ik een Wiredump wilde maken. Ik ga er vanuit dat hij dan wil zien hoe de request er in XML uitziet als de waarden van de SOAPrequest ingevuld zijn.

Is er een manier om deze data vanuit Visual studio te verkrijgen?

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 15:56

killercow

eth0

geen clue, maar kun je de xml niet gewoon posten naar een scriptje dumpen wat de gehele request opslaat als .txt?

Of misschien gewoon met wireshark doe boel analyseren?

openkat.nl al gezien?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Kan je niet gewoon met Wireshark of een dergelijk programma even op je netwerk kaart luisteren ( Even filteren op de juiste poort ) en dan een paar requests doen. Dan kan je die overhandigen en kunnen ze precies zien wat er over de lijn gaat.

Voor de rest kan je als je gewoon een webservice project hebt ook gewoon de WSDL van de webservice opvragen. Hier zou een leverancier genoeg aan moeten hebben om met jouw web-service te kunnen praten.

[ Voor 29% gewijzigd door Woy op 23-08-2007 14:54 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Beide bedankt voor de snelle reacties, het zijn niet de mooiste oplossingen (al snap ik wel dat er geen functionaliteit voor in VS zit, omdat je dit bij normaal SOAP gebruik ook niet nodig hebt) maar ik heb uiteindelijk gekozen voor de oplossing met Wireshark en heb de request naar de externe partij verzonden.

De WSDL had ik ze al gegeven, dus ik denk dat ze zelf iets proberen met xml en hierbij geen gebruik gaan maken van de objectmogelijkheden van SOAP. (Dit maakt mij verder ook niet uit, want dit valt buiten de scope van mijn project).

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Wij gebruiken om webservices te testen WebServiceStudio, een klein handig tooltje om aanroepen te doen. Je kunt dan ook de soap requests laten zien geloof ik.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

SoapUI is hier ideaal voor.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 06:38

Gerco

Professional Newbie

Ik gebruik altijd NetTool. Een simpele tool die voor de meeste zaken voldoet. Geen ingewikkelde dingen aanwezig, maar voor het debuggen van textbased protocollen ruim voldoende.

Overigens ben ik het niet eens met de statement hierboven dat je dit soort tools normaal niet nodig hebt met SOAP. Bij gebruik van dezelfde soap implementatie misschien niet, maar als je axis, axis2, .NET en 3rd party spul door elkaar gebruikt is een tool als deze vrijwel onmisbaar omdat er, ondanks de "standaard" toch nog verrassend veel incompatibiliteiten inzitten.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gerco schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:49:
Ik gebruik altijd NetTool. Een simpele tool die voor de meeste zaken voldoet. Geen ingewikkelde dingen aanwezig, maar voor het debuggen van textbased protocollen ruim voldoende.

Overigens ben ik het niet eens met de statement hierboven dat je dit soort tools normaal niet nodig hebt met SOAP. Bij gebruik van dezelfde soap implementatie misschien niet, maar als je axis, axis2, .NET en 3rd party spul door elkaar gebruikt is een tool als deze vrijwel onmisbaar omdat er, ondanks de "standaard" toch nog verrassend veel incompatibiliteiten inzitten.
Overigens heeft .NET 3.0 in de WCF library ook veel meer mogenlijkheden voor tracing en debugging van webservices.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:52
Ik zit zo 'n beetje te denken of dit topic niet eerder in DT&E thuishoort ....

-> DTE

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1