nieuw systeem post niet.

Pagina: 1
Acties:

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 18:01

pro_6or

amateur_60r

Topicstarter
Hall allemaal,

ik heb vandaag mijn nieuwe comp in elkaar gezet maar hij post niet. De ventilatoren gaan draaien (case fans en proc fan) maar verder gebeurt er niets. Ik krijg een lange piep uit mijn on board speaker en dan schakelt het systeem zichzelf uit.

dit is btw mijn configuratie
Aopen HX08
Abit KT7A Raid
Athlon 1200
256 mb kingston valueram (pc 133)
alpha pep66 met delta 60mp
2 x delta 80mp casefan
2 x 45 gb ibm deskstar
pioneer 105s
sony fdd
powercolor geforce 2 gts (tv out)
guillemot fortissimo
56k modem

hdd allebei met ide kabel (ata66/100) op raid sloten aangesloten
dvd op ide 1

Weet iemand waar dit aan kan liggen, wat ik veranderen moet?

een treffende spreuk

Verwijderd

ff geheugen en vid. kaart eruit en er opnieuw in en anders ff cmos resetten

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 18:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
Waarschijnlijk ligt dat aan de "handige" beveiliging van de KT7A -> als het bord geen toerental van de CPUfan kan uitlezen gaat ie er vanuit dat die niet draait en schakelt ie na een seconde of wat uit.

Gebruik de search voor oplossingen :)

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Alles even afkoppelen wat niet strikt noodzakelijk is voor de boot-up. Dus zorgen dat alleen je moederbord, proc, koeler, geheugen en videokaart aangesloten zijn. Dat kan het zoeken naar de oorzaak van de problemen beperken tot die onderdelen.

Mogelijke oorzaken:

- Geheugen zit niet goed vast -> vastzetten hè :)
- Videokaart zit niet goed vast -> zie boven
- Powerknop blijft hangen -> sluit ipv de powerknop eens de resetknop aan

sigloos

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Topicstarter
de delta fan heeft idd maar twee draden dus geeft geen toerental door. (zit wel op fan header 1 en draait ook.) nu heb ik ergens gelezen dat het daar aan kan liggen bij de kt7a raid weet iemand meer?

Trouwens alvast bedankt voor jullie reacties! een van de pinnetjes onder de proc was iets verbogen toen ik deze ontving. deze heb ik met mijn nagel weer recht gebogen, hij paste daarna perfect, dit mag toch geen probleem zijn?

een treffende spreuk

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Dat ene pinnetje zal het probleem wel niet zijn. Ik heb zelf ook wel eens een processor gehad waar een hele rij (!) pinnetjes een beetje verbogen was (foutje met lappen), maar dat was zo weer terug te buigen.

Check trouwens eens http://go.to/kt7faq

Sluit anders eens een random fan (die niet op de proc zit) aan op die aansluiting, wat doet-ie dan?

sigloos

Verwijderd

Hoeveel watt voeding heb je? ik heb een keer gehad dat mijn systeem het perfect deed, toen deed ik er een tweede hd bij en.... poef. Niks doet het meer. Maar ik denk eigenlijk dat het die beveiliging is...

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Topicstarter
Daniel, ik heb me nu helemaal rot ge search ed en ik kan geen topic vinden over deze fan speed controle, please vertel me of dit de oorzaak is (of is cpu misschien een dead on arrival, denk het niet maar op de abit kt7 faq site is dit wel de omschrijving van een lange piep waaarna het systeem zichzelf uitschakeld)
alvast bedankt

een treffende spreuk

Pagina: 1