De situatie is als volgt.
Internet ADSL Tiscali Business komt binnen op een Speedtouch 510.
Deze hangt aan een switch. Aan deze zelfde switch hangt een server
die de DHCP uit deelt. en aan deze switch hangen de gebruikers.
Nu het volgende probleem, over werkt internet en bijna alle sites zijn vindbaar.
Echter is de website www.dse.nl niet te benaderen. Dit zullen er vast wel meer zijn
maar deze sites zijn niet bekend.
Met Tiscali gebeld en die vertelde dat deze site gewoon is te bereiken via hun netwerk.
Ook ik zelf kan via andere provider de site gewoon bereiken.
Ik heb dit vreemde euvel eerder gehad met een Thomson 710i modem
toen werkte bepaalde websites ook niet. Zoals de vacatures van Monsterboard.nl
Dit was toen opgelost door het Web Browsing Interception kopje op Automatic te zetten in het modem.
De website www.dse.nl heeft ooit wel gewerkt, alleen na een herinstallatie van de server werkt deze ene website dus niet meer en de rest wel. DNS servers van tiscali heb ik ook geconfigureerd in de server maar dit mocht niet baten. Ik ben ten einde raad.
Internet ADSL Tiscali Business komt binnen op een Speedtouch 510.
Deze hangt aan een switch. Aan deze zelfde switch hangt een server
die de DHCP uit deelt. en aan deze switch hangen de gebruikers.
Nu het volgende probleem, over werkt internet en bijna alle sites zijn vindbaar.
Echter is de website www.dse.nl niet te benaderen. Dit zullen er vast wel meer zijn
maar deze sites zijn niet bekend.
Met Tiscali gebeld en die vertelde dat deze site gewoon is te bereiken via hun netwerk.
Ook ik zelf kan via andere provider de site gewoon bereiken.
Ik heb dit vreemde euvel eerder gehad met een Thomson 710i modem
toen werkte bepaalde websites ook niet. Zoals de vacatures van Monsterboard.nl
Dit was toen opgelost door het Web Browsing Interception kopje op Automatic te zetten in het modem.
De website www.dse.nl heeft ooit wel gewerkt, alleen na een herinstallatie van de server werkt deze ene website dus niet meer en de rest wel. DNS servers van tiscali heb ik ook geconfigureerd in de server maar dit mocht niet baten. Ik ben ten einde raad.