Toon posts:

IWorks

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een nieuwe iMac gekocht. Helemaal goed.

Er zit een 30dagen trial versie op van MS Office 2004. Dit gebruik ik niet want dat is van MS. Daarnaast vind ik het erg duur. Ik wil echter Iworks aanschaffen waar een tekstverwerker en een spreadsheet in zit.

Zijn er mensen die ervaring hebben met iWorks? Graag jullie Mening.

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 19:44

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik neem aan dat je iWork en iMac bedoelt? ;)

iWork is een heerlijk pakket naar mijn mening, ik gebruik Pages het liefst voor al mijn documenten. Als je echter 100% Microsoft Office compatibiliteit wil hebben, zou ik persoonlijk nog steeds voor Microsoft Office gaan. Voor mij is dat vaak geen probleem en maak ik gewoon een PDFje van mijn Pages documenten, maar als je vaak met anderen aan 1 document werkt ligt dat wellicht anders. Niet dat er geen compatibiliteit is, maar niet flawless mbt layout enzo. :)

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb iWork '08. Heerlijk pakket, snel documenten opmaken met Pages (met de sjablonen ziet het er ook nog eens gelikt uit!) en spreadsheets maken met numbers (zit alleen in 08) is zelfs leuk, en ziet er wederom gelikt uit. Echter, als je for compatibiliteit wilt gaan zit je toch al snel aan office vast. Hoewel pages wel netjes .doc documenten in kan leden, de opmaak is dan niet meer zoals hij in word was.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 20:37
Je zou ook nog het gratis OpenOffice kunnen proberen. Het ziet er niet zo gelikt uit als iWorks 08, maar is voor veel mensen goed genoeg....

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik met iWorks met tekst dan ook als een .DOC opslaan of alleen inlezen?
Geldt dit dan ook voor de spreadsheets?

Ik heb naar die open versie van Office gekeken maar begreep de installatie procedure niet helemaal.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:59:

Ik heb naar die open versie van Office gekeken maar begreep de installatie procedure niet helemaal.
open versie van office? OpenOffice heet het ;)
www.openoffice.org ;)

en die kan MS Word documenten openen en opslaan ja ;)

Installatie procedure op een Mac zou ik ook niet weten. Onder windows is het piece of cake iig...

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 23-08-2007 14:09 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:59:

Beide programma's (pages en numbers) kunnen exporteren naar respectievelijk doc en xls.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de antwoorden en reakties. Ik ga lekker pakket iWorks kopen! :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

Je kan iWorks'08 ook een maandje proberen: http://www.apple.com/iwork/trial/

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:12:
Iedereen bedankt voor de antwoorden en reakties. Ik ga lekker pakket iWorks kopen! :)
iWorks bestaat helaas niet. Je bent niet in de war met het Microsoft Works pakket?

Grappig hoe je liever geen MS producten installeerd, maar gelijktijdig wel iWork fout spelt. Works is nog altijd het pakket van Microsoft, iWork van Apple. :)

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Edit: Laat maar... :P

[ Voor 93% gewijzigd door Hexley op 23-08-2007 14:27 ]

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:22:
[...]

iWorks bestaat helaas niet. Je bent niet in de war met het Microsoft Works pakket?

Grappig hoe je liever geen MS producten installeerd, maar gelijktijdig wel iWork fout spelt. Works is nog altijd het pakket van Microsoft, iWork van Apple. :)
Je had wel AppleWorks, maar idd nooit iWorks.

Verder verwachten we hier op GoT dat je, voor je een topic opent, wat beter je best doet. Met een beetje zoeken had je hier in APL wel het topic met ervaringen over iWork gevonden. Als je daarna nog vragen had gehad, mocht je alsnog een topic openen, maar niet op deze manier. Op slot dus.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.