Toon posts:

Inputs voor in case

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je voorin in je case inputs maken voor bijv Koptelefoon/ microfoon enz?

Ik ben al ffkes wezen zoeken maar niks gevonden :/

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
* SaURoN vindt dit ook interesant, dus antwoorden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat vind jij nu niet interessant hehe... Zou wel mooi zijn, koptelefoon voorin, heb wel een lang draad eraan maar zou mooier zijn als voorin kon :)

Verwijderd

mja, eigelijk zou ik dit ook wel graag willen hebben.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
pak een boor een verlengstuk en tweek dat een beetje netjes en klaaris kees

Audi A8 W12 6.0

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Inbouw-aansluitingen kopen
Die monteren in een afdekplaatje voor je 5 1/4 bay.
Wil je het helemaal netjes doen, doe je hetzelfde met een afdekplaat voor een slot aan de achterkant. Dan aan de achterkant/buitenkant van je pc de handel doorlussen naar je geluidskaart...

SaURoN.... valt me van je tegen dat je dat niet zelf kan verzinnen met zo'n fraaie casemod......
Vragen? Stel ze maar in de les

Verwijderd

Topicstarter
wfvn, ik wil dus dat ik de bestaande aansluitingen ook houd/werkend aan de achterkant. Kan je het op de soundcard aansluiten? of moeten er 2 in? heb namelijk geen idee. :/

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Kommop mensen, das toch hartstikke makkelijk! Wel een heel goed idee trouwen :). Het enige wat je moet doen is inderdaad een verlengsnoertje gebruiken (wel een beetje kut dat ie achterin de kast moet en dan weer naar binnen en een gaatje boren in de 5 1/4" bay. Klaar is kees.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 16:41

Verwijderd

Topicstarter
EvilFox, kom ff op icq :) mag je het uitleggen...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 10 februari 2001 19:57 schreef Alchemy het volgende:
wfvn, ik wil dus dat ik de bestaande aansluitingen ook houd/werkend aan de achterkant. Kan je het op de soundcard aansluiten? of moeten er 2 in? heb namelijk geen idee. :/
Splittertje in je geluidskaar pluggen.... in het ene gaatje van die splitter doe dan de kabel die je doorlust naar dat fraaie gemodde-slot-afdekplaatje, de andere kan je dan gebruiken voor... zeg het maar... bijvoorbeeld 2 microfoonaansluitingen... 1 in de splitter... de andere aan de voorkant van je bak via draad door je bak naar dat slot-afdekplaatje..... Moeilijk te begrijpen? Probeer dan simpel te denken.... tis gewoon een kwestie van 1 op 1 doorlussen met dus eventueel een splittertje erbij...

Verwijderd

Topicstarter
In de bay maken lukt wel das geen probleem. Maar hoe je aansluit word nog niet echt duidelijk...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Voor het doorlussen van de microfoon:
Kopen:
1x 3,5mm stereo jackplugsplitter met 1x male, 2x female
2x inbouw 3,5mm stereo jackplug female (zelfde als aan de achterkant van je soundkaart, en ook ingebouwd is in je walkman, discman enz)
1x kort verlengsnoertje met 2x stereo 3,5 mm jackplug male (of zelf maken... stukkie audiosnoer met 2 3,5mm stereo-jackpluggen-mail)
Stuk audiosnoer voor in je kast (60 cm ofzo, maar aan 1 meter heb je meer dan zat)

Doen:
Boor een gat in de 5 1/4" afdekplaat, ter grootte van die inbouwpluggen
Doe hetzelfde in een afdekplaatje voor een (pci)slot
Monteer in die 2 gaatjes de female jackpluggen.
Nu komt het solderen:
Soldeer de audiokabel 1 op 1 van inbouw-female-jackplug) (dus van uiterste punt naar uiterste punt, van middelste punt naar middelste punt en van kortste punt naar kortste punt)
Doe de splitter in je microfoon-uitgang van je soundkaart
Doe het verlengkabeltje met dubbel male-jack3,5mm in het ene gat van de splitter en de andere in je zelf-gemaakte afdek-slot-plaatje

Zo moet het goed zijn.....

• Kokkers
  • Laatst online: 27-08 13:08
Heb sinds vorige week een NewQ Gold zonder DSP gekocht.
Gaat in een 5,25" bay, volumeknop, koptelefoon uitgang en microfoon ingang voorop.
Verder heb je een aantal equalizerpresets: Normal, Pop, Rock, Classic en Custom.
Truesurround en een leuk equalizertje krijg je op de koop toe voor fl 159,-.

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08-2025
Heb je ook foto's ervan?

• Kokkers
Afbeeldingslocatie: http://www.newq.com/images/products/newq-1.jpg

verdere info op:
www.newq.com
of gebruik de search.

Verwijderd

Topicstarter
Jah maar ik hoef niet zo'n halve disco in me pc :) Ik wil gewoon die uitputs enzo :)

• Kokkers
Een "halve disco" valt volgens mij wel mee, persoonlijk vind ik het er wel "stijlvol" uitzien (lees: niet cheap).
Of je het met "zelfklussen" net zo mooi afgewerkt krijgt is nog maar de vraag...
Maar het is net waar je voorkeur naar uitgaat idd.
Persoonlijk ga ik voor die fl 159,- niet middagen lopen prutsen, reken maar eens uit wat je van A-Z kwijt bent als je het zelf doet...

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb dat ook gemaakt, heel simpel:

Je neemt een inbouw koptelefoonjack (female dus) en een CDROM- audio kabeltje. Hiervan knip je de ene stekker er af, de losse draadjes die je nu krijgt soldeer je aan de female connector en de molex connectr stop je in (bijv) de AUX ingang van je Live!
Wat ook nog kan is (zo had ik het) een dubbele tulp connector kopen en ze daar aan solderen.

Het nut ?? Achterop elke kaart zit al een line-in... maar het is wel leuk :)

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik niet zo zeggen hoor :)

Denk dat je zelf dus wel goedkoper uit bent. Zelfde met baybus maken en bijv een digital doc kopen...
Pagina: 1