Print in Kleur Zwart is niet echt Zwart

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Ik heb zelf een vraagje over de Canon Pixma MP160.
We hebben hem gisteren gekocht en meteen geístalleerd op mijn Vista Ultimate en begonnen met het printen van een uitnodiging (vanuit Powerpoint) in kleur op semi-glossy fotopapier van HP (A6 formaat).

Nu is een gedeelte van de foto die op deze uitnodiging staat in zwart. Echter het zwart is niet echt zwart en soms een beetje vlekkerig. Het is niet op te lossen door een ander papier instelling te gebruiken of op hoge kwaliteit af te drukken, want we hebben ze allemaal geprobeerd.

Nu heb ik ook geprobeerd om alleen de betreffende foto af te drukken via hij bijgeleverde photo-print programma van canon, maar ook dit levert geen verbetering. Nu weet ik dat hij de kleurencardridge gebruikt om zwart te maken.

Nu vraag ik me af of dit te verhelpen is, of dat dit hoor bij deze all-in-one budgetprinter van nog geen 60 euro.

Ik heb al diverse topics bekeken (en ge-googled), maar kwam maar een topic tegen over een Hp die ook "zwart niet zwart" probleem had, maar hierin was ook geen afdoende oplossing gegeven.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het zwart wat de printer verkrijgt door alle kleuren te mengen is nooit helemaal dekkend, en ook vloeibaarder dan het zwart wat uit de aparte zwart-cartridge komt.

Kun je niet instellen dat 'ie echt de cartridge met zwarte inkt gebruikt voor het afdrukken van zwarte kleuren?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Checkeys
CodeCaster schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:18:
Het zwart wat de printer verkrijgt door alle kleuren te mengen is nooit helemaal dekkend, en ook vloeibaarder dan het zwart wat uit de aparte zwart-cartridge komt.

Kun je niet instellen dat 'ie echt de cartridge met zwarte inkt gebruikt voor het afdrukken van zwarte kleuren?
Nee, heb het niet kunnen vinden, en ik las ergens dat alle bubble-jet printers van Canon de kleurencardridge automatisch gebruikt om zwart te maken als het totale percentage zwart onder de 98% ligt.

Maar zo als de kwaliteit er nu voorstaat kun je het geen PHOTO-kwaliteit noemen

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:31

breinonline

Are you afraid to be known?

Probeer eens ander papier. Niet al het papier geeft hetzelfde resultaat. Canon is dan een veilige keus (zou goed moeten zijn) maar andere merken kunnen ook goede resultaten geven, het HP papier wat je nu gebruikt wellicht niet.

Wat gebeurt er overigens als je een foto gewoon print? Powerpoint kan op het scherm ook maar een beperkt aantal kleuren weergeven (maak maar eens een gradient). Misschien dat het programma de print ook negatief beïnvloed.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Checkeys
breinonline schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:54:
Probeer eens ander papier. Niet al het papier geeft hetzelfde resultaat. Canon is dan een veilige keus (zou goed moeten zijn) maar andere merken kunnen ook goede resultaten geven, het HP papier wat je nu gebruikt wellicht niet.

Wat gebeurt er overigens als je een foto gewoon print? Powerpoint kan op het scherm ook maar een beperkt aantal kleuren weergeven (maak maar eens een gradient). Misschien dat het programma de print ook negatief beïnvloed.
Ik heb inderdaad ook al een ander programma gebruikt (zie eerste post), omdat ik Powerpoint ook al als verdachte had aangemerkt, maar dit leverde geen verbetering op.

Zal straks eens op normaal papier proberen te printen. Ik heb namelijk nog geen CANON papier.

• Checkeys
Ik heb net een printje op normaal papier (80 grams copier paper) geprint en deze is uiteraard doffer, maar hierop is het zwart wel perfect zwart. De Canon Pixma MP160 in combinatie met HP "Everyday" Photo paper voor de inkjet "Semi-glossy" van 170g/m2 is dus geen goede combi. Ook al kosten deze per blaadje van 10x15cm 9 eurocent.

Volgende week probeer ik het nog met EPSON en Kodak papier wat ik nog ergens heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
Met goedkoop papier (€0,59) voor 30 velletjes 180 grams Glossy A6 photo papier van de Action zijn wel mooie resultaten te behalen.
Echter nu is dit papier misschien iets te dik voor deze printer, want hij zet er in de lengterichting rijen stippen op, die volgens mij door de geleidingsrolletjes komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Meestal zit er een dikte instelling op de printer. Een hendeltje dat je even de andere kant op moet schuiven. Daarmee voorkom je dat soort dingen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
wcduck schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:42:
Meestal zit er een dikte instelling op de printer. Een hendeltje dat je even de andere kant op moet schuiven. Daarmee voorkom je dat soort dingen.
Die zit er inderdaad op, maar ook op de "envelope" stand zie ik nog steeds de puntjes ...... in rijen op het papier (je ziet ze alleen als je heel goed kijkt).
Pagina: 1