Ik heb een Linksys BEFSR41v3 router. Nu heb ik van multikabel internet met een snelheid van Downloadsnelheid 12000 Kbit/s. maar deze snelheid haalt hij niet kan dat omdat de poorten van mijn router te langzaam zijn. En kan ik ook testen wat de maximale snelheid is tussen comp in mijn netwerk via de router. Alvast bedankt voor het antwoord
http://dast.nlanr.net/Projects/Iperf/
Gewoon twee machines aan weerskanten van je router hangen met 2 verschillende netwerken en iperf draaien over de router.
Edit: Het klinkt alsof je de LAN -LAN snelheid wilt testen. Dat is dus de snelheid van de (4 poorts?) switch die in het apparaat zit. Ik kan je geruststellen: die zit boven de snelheid die je disks aankunnen (je linksys zal prima 100Mbit FD kunnen switchen).
Gewoon twee machines aan weerskanten van je router hangen met 2 verschillende netwerken en iperf draaien over de router.
Edit: Het klinkt alsof je de LAN -LAN snelheid wilt testen. Dat is dus de snelheid van de (4 poorts?) switch die in het apparaat zit. Ik kan je geruststellen: die zit boven de snelheid die je disks aankunnen (je linksys zal prima 100Mbit FD kunnen switchen).
[ Voor 44% gewijzigd door bazkar op 23-08-2007 13:20 ]
Misschien eerst de FAQ - Netwerken doorkijken? Poorten hebben (forwarden) heeft niets met de netwerksnelheid te maken. Je hebt een 10/100 router, en de downloadsnelheid kun je testen met een groot bestand, of via speedtest.nl. Of heb je het over torrents en andere P2P programma's?
Werk je vraag dus wat beter uit, leg uit wat je bedoelt en wat je al getest hebt. Zoals het er nu staat is er weinig mee te beginnen
Werk je vraag dus wat beter uit, leg uit wat je bedoelt en wat je al getest hebt. Zoals het er nu staat is er weinig mee te beginnen
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nee.
Dat kan niet.
Dat moet jij toch weten als je zulke geweldige topicstarts kunt maken?
[google=Test LAN Speed]
Gooi eens een bestand over en check dan met iptraf je snelheden.
Dat kan niet.
Dat moet jij toch weten als je zulke geweldige topicstarts kunt maken?
[google=Test LAN Speed]
Gooi eens een bestand over en check dan met iptraf je snelheden.
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.