Toon posts:

Novell Network leesvoer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mensen,

Ik heb geruime tijd gezocht naar een handleiding/how-to en zelfs complete tutorials over het werkenmet Novell Networks.

Ik kom slechts enkele sites tegen waar kort een probleem wordt omschreven maar voor newbie`s valt er weinig te leren.

Heeft iemand nog een digitale handleiding of een site in zijn gedachte waar ik de basis van Novell networking onder de knie kan krijgen?

bedankt alvast. ;)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-03 14:12

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wat wil je precies?
IPX protocol / werken aan het console / installatie een server / NDS doorgronden?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Op de site www.netflex.nl staan technische tips op Novell gebied. Staan wel interessante stukjes tussen. (rechtsboven: Stefans technische tips)

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:27:
Wat wil je precies?
IPX protocol / werken aan het console / installatie een server / NDS doorgronden?
Pijnlijke post :)
Ik moet alles nog leren...hence: Newbie...\

Ik ben wellicht niet heel erg duidelijk geweest over wat ik al weet:
1. Ik heb er alleen mee ingelogd bij mijn werkgever.
2. ik weet dat het gebruikt wordt om een netwerk te creeren.

verder ben ik helemaal blanco...

ik ga er mee leren werken bij een ander bedrijf.
Rechten geven/krijgen/maken. verder is het mij nog een raadsel.
Dus de vraag is of er standaard handeleiding van dit programma bestaat waar ik de basis uit kan halen.

sorry dit is pas m`n 3e bericht, formulering heb ik nog niet zo goed onder de knie :D komt wel

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:00:
[...]

Pijnlijke post :)
Ik moet alles nog leren...hence: Newbie...\

Ik ben wellicht niet heel erg duidelijk geweest over wat ik al weet:
1. Ik heb er alleen mee ingelogd bij mijn werkgever.
2. ik weet dat het gebruikt wordt om een netwerk te creeren.

verder ben ik helemaal blanco...

ik ga er mee leren werken bij een ander bedrijf.
Rechten geven/krijgen/maken. verder is het mij nog een raadsel.
Dus de vraag is of er standaard handeleiding van dit programma bestaat waar ik de basis uit kan halen.

sorry dit is pas m`n 3e bericht, formulering heb ik nog niet zo goed onder de knie :D komt wel
Weet je wat tcp/ip, dns , dhcp is ect? Zo niet zou ik hier mee beginnen alvorens je op een onbekend os te storten..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien kun je beter eerst een cursus netwerken doen, om de basis onder de knie te krijgen. Begin met de FAQ - Netwerken en de Windows Clients - Howto's and Guides voor basisbegrippen.

Ben je niet wat vroeg met werken in de ICT? Je vragen zijn wel erg basic, en je gaat snel in de problemen komen als je niet eerst je basisniveau erg opkrikt voor je echt ICT/serverwerk gaat doen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-03 14:12

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Als je enig vorm van beheer moet doen, dan zou ik op z'n minst even bij CompTia of consorten kijken....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ga NIET beginnen met online howto's als je de basiskennis mist en niet een jaar lang met de hand gaat spelen met eenv ersie thuis.

Heel Amazon.com staat vol met Novell boeken. Koop er een of twee, zou ik zeggen. Goedkoop = duurkoop ;)
Of inderdaad een cursus, maar dat is wat duurder. Een goed boek over netwerken in het algemeen en een goed boek over de juiste Novell applicatie(s), een kussen om de boeken onder te leggen en je bent al een klein eindje op weg.

Of het daar goed past weet ik niet, maar hier in Client Software Algemeen past het in ieder geval niet echt en ik denk dat NT de beste 'fit' is. Dus CSA => Netwerken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:22:
mensen,

Ik heb geruime tijd gezocht naar een handleiding/how-to en zelfs complete tutorials over het werkenmet Novell Networks.

Ik kom slechts enkele sites tegen waar kort een probleem wordt omschreven maar voor newbie`s valt er weinig te leren.

Heeft iemand nog een digitale handleiding of een site in zijn gedachte waar ik de basis van Novell networking onder de knie kan krijgen?

bedankt alvast. ;)
Uit nieuwsgierigheid; met welke versie ga je werken ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1