Grotere HD op oud 865P mobo

Pagina: 1
Acties:

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 09:39
Afgelopen week heb ik een oude pc gekregen die ik als server wil gaan gebruiken.
Het betreft een msi 865P neo-l mobo met een P4 2.0Ghz erop
Nu las ik op de msi site dat er max een hd van 160Gb op aangesloten kan worden....
Niet echt genoeg als server helaas....

Is er een oplossing voor dit probleem?
Kan ik bv een raid controller erin stoppen en hier vervolgens grotere schijven aanhangen of kan het op een andere manier?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Evt. BIOS update? Kan me trouwens zo slecht voorstellen, mijn Asus P4P800-SE met deze;fde chipset heeft daar absoluut geen moeite mee. een RAID controller zal btw ook wel werken, maar kijk eerst naar een update.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Als het een server is waar belangrijke data op komt te staan, is een raid controller sowiezo geen slecht idee :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als er een 160GB hdd op kan dan kun je er iedere hdd opgooien die nu commercieel verkrijgbaar is. Pas bij 144PB ga je in de problemen komen (gezien daar de volgende grens pas ligt). Dat er 160GB staat kan wel komen omdat er tijdens het testen geen grotere hdds waren om mee te testen.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
met een raid controller kan het opgelost worden ,ook zijn er tooltjes om die schijf door het OS helemaal zichtbaar te maken, maar als je je moederbord wilt houden is een raid controller de mooiste oplossing.

misschien een beta bios update ?

als je alles voorhanden hebt dan kan je het gewoon gaan testen he , tis niet dat je schijf zal doorbranden als je die aansluit op dat moederbord.

[ Voor 24% gewijzigd door successor op 23-08-2007 12:24 ]

Out of the box? What box? There is no box.

• rsvmark
Exorcist schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:17:
Evt. BIOS update? Kan me trouwens zo slecht voorstellen, mijn Asus P4P800-SE met deze;fde chipset heeft daar absoluut geen moeite mee. een RAID controller zal btw ook wel werken, maar kijk eerst naar een update.
Heg gisteren gelijk de bios geflasht, van 1.1 naar 1.2 dus echt veel nieuws zat daar niet bij....
En ik ga het ook nog wel proberen om er een grotere aan te hangen, wie weet lukt het gewoon.
Maar vroeg me alvast af of er een andere oplossing zou zijn als het niet zou lukken :)

En zoals mishmash al zegt is het toch niet onverstandig om raid te gebruiken in een server maar ik vroeg me af of ik zo ook de beperking omzeil...?

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
ja die omzeil je zo, heb ik al een paar keer gedaan , die raid kaartjes hebben hun eigen bios.

Out of the box? What box? There is no box.

• rsvmark
successor schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:21:
met een raid controller kan het opgelost worden ,ook zijn er tooltjes om die schijf door het OS helemaal zichtbaar te maken, maar als je je moederbord wilt houden is een raid controller de mooiste oplossing.

misschien een beta bios update ?

als je alles voorhanden hebt dan kan je het gewoon gaan testen he , tis niet dat je schijf zal doorbranden als je die aansluit op dat moederbord.
Op de site van msi vind ik erg weinig bios versies, zijn er andere bronnen hiervoor?

• rsvmark
Iedereen bedank voor de super snelle info!!!!

Ik ga gewoon voor de raid controller !!!!!
Pagina: 1