Toon posts:

Remote wonder communicatie kanaal veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb weer is de remote wonder uit de kast gepakt maar ivm met een andere pc control remote moet ik het kanaal veranderen. Dit zodat ze elkaar niet interferen.

Zover ik weet kan ik niet het kanaal van de pc remote veranderen maar moet dat wel kunnen van de remote wonder.

Het probleem is nu echter dat er geen enkele documentie hier van nog bestaat. De manual gaat alleen over de software.

Hij staat nu op kanaal 16 en wil hem graag op communicatie kanaal 15 krijgen.
Ik hoop dat iemand van jullie nog kan herrineren hoe dit moet.

Verwijderd

Topicstarter
n/m

AL gevonden.

het kan dmv het programma wat bij de remote is mee geleverd.
Daarmee kan je de ID van de remote veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik het hier toch over heb...

Naast de remote wonder heb ik ook nog 2 maal een marmitek pc control.

En het zal allemaal wel bij de zelfde fabrikant komen of dergelijke want je kan probleemloos beide USB ontvangers van elkaar gebruiken etc etc.

Maar waar ik diep triest over ben is de kwalitiet van de remotes.

Van de 3 remotes werkt er 1 geweldig, ik kan aan het eind in de tuin staan en hij werkt nog. Vandaar dat ik nog een marmitek had aangeschaft. Voor een 2de media center.
Helaas was die niet goed, deze werkte pas op ongeveer 1 meter afstand en dan niet eens alle knopjes.

Pas nadat ik hem had opgemaakt en er 8V had op aangesloten ipv de 6V van de batts, kon ik er door muren mee.
Klopt ook wel want als je ziet hoe de antenna is verbonden..... Dan vind ik het erg normaal dat die dingen kut werken. Een mooie anntena print die verbonden is met de hoofd print dmv een stukje ijzer draad. Dikke klodder hier en daar en hup akee.
Opzich niks mis mee, dat is wanneer deze dingen 5 euro hadden gekost ipv 30 euro.

Wat ik ook wil ontkrachten is de lokatie van de ontvangers, mijn goede remote werkt goed met alle ontvangers, terwijl de slechte remotes op geen van de ontvangers goed werken. Goede plaatsing van de ontvangers heeft niet zoveel zin als de antenna van de remote verbonden is met zo een slecht stukje krom stukje ijzer.

zo dat lucht op ;)

Ik wouw echte nog meer expirementeren door zelf een stukje coax aan te brengen etc, alleen heb ik hem naar de eeuwige jachtvelden geblazen. (aagh)

iig, Mocht iemand nog een remote wonder hebben, die stof licht te happen omdat hij kut werkt, dan wil ik hem graag hebben voor 5 euro zodat ik beetje verder kan expirenteren.