Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Radiografische Scart-switch

Pagina: 1
Acties:

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 10:40
Ik ben op zoek naar een scart- of component-switch (spelcomputer en dvdspeler) die ik via RF kan schakelen, en wel op zo'n manier dat ik zelf een RF-kanaal kan kiezen zodat meerdere inzetbaar zijn in dezelfde ruimte. Misschien een modificatie met een klik-aan-klik-uit systeem?

Wie wil met me meedenken?

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

Je kan ook denken aan TV Modulators, "Dit is een composiet-in HF-uit televisie modulator. Het heeft antenne (RF) en composiet (PAL) ingangen en een antenne (RF) uitgangs kabeltje waarbij het composiet signaal is toegevoegd."

dus dan kan je net als je je tv op nederland 1 zet, zo kan je hem dan ook op het Xbox kanaal zetten, of op je Dvd speler kanaal.
dus ongeveer zo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  Kabel van tv     _________________
     Provider    |               |
  ===============|   Modulator   |======================[TV]
                 |               |   
                 -----------------
                     |A     |V
                      \      /
                       \    /
                  ----------------
                  | Xbox      |
                   --------------

Ik weet alleen niet hoeveel modulators je achter elkaar kan hangen.

• rik
Dat zijn leuke dingen inderdaad, echter dan zit ik nog met het probleem dat het ook meerdere dezelfde televisies betreft. Als ik dan op 1 richt, dan gaan de anderen ook schakelen :/

Vandaar dat ik dacht aan radiografisch met meerdere kanalen. Maar bedankt voor het meedenken O+

Verwijderd

Ik ben ook opzoek naar iets dergelijks: ik wil voor meerdere tv's met m'n computer de input (scart of component) van de tv kunnen schakelen. Ik heb al gekeken in het topic: '[howto] Klik-aan-klik-uit computer' om via de computer een RF signaal te verzenden, wat ik nu nog zoek is een scart of component switch die iets kan met het RF signaal. Gewone scart switches met afstandbediening werken alleen met infrarood en hebben geen uniek kanaal.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Klik aan klik ut is hier prima voor te misbruiken. Als je het interne relais eruit haalt en vervangt door een 4 voudig relais met dezelfde spoelspanning en daar dan je componenten ofzo aan hangt (in een afgeschermd kastje) ben je er in principe al.

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

rik schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:15:
Dat zijn leuke dingen inderdaad, echter dan zit ik nog met het probleem dat het ook meerdere dezelfde televisies betreft. Als ik dan op 1 richt, dan gaan de anderen ook schakelen :/

Vandaar dat ik dacht aan radiografisch met meerdere kanalen. Maar bedankt voor het meedenken O+
neej, een modulator is een vast iets, dit is een soort kleine "Omroepzender". Dus zoals je nu naar je Andere kanaal zapt, kan je ook naar je xbox zappen, en met een tv splitter kan je er voor zorgen dat het signaal naar meerdere Tv's gaat.

• rik
Gieltjev schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:56:
[...]

neej, een modulator is een vast iets, dit is een soort kleine "Omroepzender". Dus zoals je nu naar je Andere kanaal zapt, kan je ook naar je xbox zappen, en met een tv splitter kan je er voor zorgen dat het signaal naar meerdere Tv's gaat.
En hoe zit het dan met:
Als ik dan op 1 richt, dan gaan de anderen ook schakelen
. Want naar 1 of 2 zappen is evenveel werk als naar EXT1 zappen natuurlijk..

No hard feelings.. O+
SA007 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:13:
Klik aan klik ut is hier prima voor te misbruiken. Als je het interne relais eruit haalt en vervangt door een 4 voudig relais met dezelfde spoelspanning en daar dan je componenten ofzo aan hangt (in een afgeschermd kastje) ben je er in principe al.
Dit klinkt interessant, heb je hier toevallig een voorbeeld van?

[ Voor 27% gewijzigd door rik op 27-08-2007 11:27 ]

Pagina: 1