probleem: 7900 gt + voltmod defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• tommyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-01 18:13
Hoi,

waarmee:
Ik heb sinds kort een XFX 7900GT 256MB gekocht (2de hands) en die liep op 705/1630 met een leuke Zalman VF700 AlCu er op. Er zit een voltmod op van 1.45 volt (volgens mijn pa's oude multimeter)

Maar hij doet het niet goed. de verkoper wil hem niet meer terug dus moet ik maar zelf proberen het te fixen.

Probleem:
nou het beeld is helemaal ****, ik heb wel een paar foto's maar ik weet niet hoe ik ze hier op zet.
er komen allemaal strepen door het beeld, en als de andere DVI poort gebruik dan is alles blauw (het is zeer lastig om uit te leggen) dit gebeurd onder windows EN tijdens het opstarten (ook in de bios) windows crashed na een paar sec met een blauw scherm en als ik een paar services uit zet kan ik onder windows blijfen. maar als ik de drivers instaleer gaat het nog goed op het punt dat de drivers de kaart willen besturen want dan crashed windhoos met een blauw scherm en dan ligt het aan nv4_mini.sy_ of zoiets.

wat al geprobeerd:
1. onder windows terug clocken: tijdens het instaleren van verschillende drivers van Nvidea crashede mijn systeem en instaleerde hij de drivers niet (ook onder safe mode geprobeerd maar dan lijkt het net alsof er geen driver is ge-instaleert)
2. bios flash: Ik had NVflash gedownload, op floppy gezet maar wat zegt NVflash: "No Nvidia adaptor found" (crap)
3. mijn broer lief aangekeken of hij het onder linux wou proberen. (heeft hij niet gedaan, volgens hm zou dat ook niet werken)
4. In mijn pa's systeem gezet: zelfde effect geen verandering van beeld

Iemand een idee hoe ik het kan fixen. een 1.55 volt mod?? en dan hopen dat hij stabiel draaied.??
help me plz??

als je de foto's van het beeldscherm wilt zien mail dan ff, en let niet op mijn nederlands, doe ik ook niet(zo goed).

alvast bedankt

PS: schreeuwende titel, nu niet meer, dus plz geen commentaar erover.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Foto's kan je per Imageshack.us uploaden, dan de link hierheen kopiëren. Zet ervoor [img]en erachter[/img], en dan Check Images :)

Mooie topictitel trouwens ;)

O ja, als eerste zou ik proberen de snelheid vd GPU en het geheugen lager te zetten, dat zorgt voor minder temperatuur. Hoe heb je die voltmod gedaan?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dan kan je natuurlijk ook een TR aanmaken om de title te laten wijzigen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Dit topic is gesloten.