Speedtouch 546 --> WAN --> Sonicwall (probleem)

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mvdb1982
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03 21:51
Beste tweakers, probleem is alsvolgt: Er is een werkende ADSL verbinding met de SpeedTouch 546. Vervolgens (om een VPN verbinding op te zetten) is er een Soniwall achter geplaatst. De kabel van de SpeedTouch zit dus in de WAN van de Sonicwall.

Probleem is dat de sonicwall een IP adres (b.v. 10.0.0.5) krijgt i.p.v. het WAN adres (b.v. 82.25.xx.xx)

Heb vanalles geprobeerd, maar blijf maar het lokale IP adres krijgen ipv het WAN adres.

Iemand ervaring hiermee?

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Hoe heb je je modem ingesteld staan? Bridged?

blub

• mvdb1982
Nee, staat op Routed PPPoA.

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Dan is het ook niet zo raar dat je een LAN ip uitdeeld aan je sonicwall. Probeer eens om je modem in bridged mode te zetten, dan zou je sonicwall wel het WAN ip moeten krijgen...

blub

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
Inderdaad even je modem in bridge mode zetten. Welke provider heb je?

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

en om maar meteen toekomstige sonicwall topics te voorkomen... de grote vraag..

werkt het?
wat heb je gedaan?

blub

• mvdb1982
Of het werkt weet ik pas aanstaande maandag, dan gaan we er weer heen :P

• mvdb1982
Helaas werkt het nog niet. Provider is XS4ALL.

Het enige wat ik wil is dat de speedtouch het WAN ip adres uitdeelt i.p.v. een lokaal ip.

Bridge mode werkt niet, kan dan geen gebr.naam en wachtwoord invullen voor de verbinding.

• mvdb1982
Probleem is ondertussen opgelost. Heb een andere router gekocht, deze is gemakkelijk in te stellen. WAN ip wordt nu doorgegeven aan de Sonicwall welke vervolgens een VPN verbinding opzet.

Bedankt voor het meedenken allemaal!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 17:32

Shuriken

Life is all about priorities

Je had dit ook kunnen oplossen door in de Speedtouch het DHCP spoofing profiel te laden.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Voor XS4all met een PPPoA verbinding en je wilt je modem bridgen moet je even googlen op 'SIP_SPOOF' voor je modem type. Dan doet je modem nog wel PPPoA, maar bridged hij het externe IP naar je firewall/router toe.

Daar kan je dan het externe IP invullen met je modem als gateway (even uit mijn hoofd werkt het zo).

Zou je je modem alleen laten birdgen dan moet je een PPTP tunnel opbouwen vanaf je firewall-router, kan ook natuurlijk als je daar een cliënt voor hebt en die vertrouwt.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 04-09-2007 15:58 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Space_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-03 11:40

Space_NL

ScoutLink DPC Team

ik heb een soortgelijk probleem,

mijn modem was tot voor kort een 510, welke in bridge mode draaide.
(met daarachter een debian machine die de rest deed)

kort gezegd, 510 is volgens speedtouch overleden, dus heb ik mijn reserve uit de doos gehaald, en er een 546i V6 in gehangen.

Prachtige user interface, maar bridge mode kent hij alleen als je voor RFC protocol kiest, en niet als je PPPoA kiest.
Als je PPPoA kiest heb je normaal, en spoofing. Maar bij Spoofing krijg ik zo snel de debian machine niet er doorheen.

Weet iemand een .tpl te vinden die het modem wel gewoon puur en alleen in bridge mode zet ?

bedankt!

The Path of the least resistance will seldom lead u beyond your own doorstep

• bjck
Doet je Debian machine ook PPTP tunneltje opbouwen, of gebruikte je SIP_SPOOF op je 510 zodat je externe IP direct op je netwerk interface was geconfigureerd op je Debian machine?

[ Voor 55% gewijzigd door bjck op 04-09-2007 17:59 ]

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

na, op de 510 gebruikte ik de bridge mode, de debian machine gaf zichzelf op WAN ip adres uit, en had 10.0.0.138 alleen als gateway in gebruik.

(geen PPTP dus).

naar ik vermoed zit er een verschil tussen SIS_SPOOF en BRIDGE. weet iemand wat het verschil is, of zouden ze gelijk moetne zijn (en is er dus een ander probleem tussen mijn 546i en de debian machine ?)

• bjck
SIP_SPOOF (geen idee of het een officiele term is) zorgt voor een PPPoA verbinding en bridged die naar de LAN kant. Op die manier kan je een PPPoA ADSL verbinding toch bridgen zonder dat je de PPP verbinding vanaf de computer of router achter je modem hoeft op te bouwen.

Gewoon bridgen kan volgens mij niet eens met een PPPoA verbinding. Dat kan alleen simpel als je ISP je een RFC1483Bridge verbinding levert met DHCP in plaats van PPPoA met login/wachtwoord.

Moet wel kunnen met een Speedtouch 516/546/716v5/780 volgens mij, heet alleen anders misschien :(

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 04-09-2007 19:06 ]

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

hmm,

oke.

weet iemand of je met orange over kpn netwerk die RFC kan gebruiken ipv PPPoA ?

anders toch maar PPPoA met profiel "spoofing" kiezen in de 546 en dan net zo lang schoppen tegne debian tot hij door dat lijntje kruipt ;)

dank voor de antwoorden.

• bjck
Space_NL schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:52:
hmm,

oke.

weet iemand of je met orange over kpn netwerk die RFC kan gebruiken ipv PPPoA ?

anders toch maar PPPoA met profiel "spoofing" kiezen in de 546 en dan net zo lang schoppen tegne debian tot hij door dat lijntje kruipt ;)

dank voor de antwoorden.
Heb je nog een mxstream verbinding via Orange over het KPN netwerk? Dus een deel van je maandbedrag voor ADSL op de KPN factuur?

Of betaal je alleen Orange? Dan zou ik verwachten dat het niet PPPoA is juist bij Orange...

• Space_NL

Space_NL

ScoutLink DPC Team

ik betaal nog aan KPN.

volgens helldesk medewerker van orange dus normaal PPPoA.

Pagina: 1