Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ASP.NET] Web.Config kan assembly niet vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 995 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Topicstarter
Hallo,

Ik probeerde een aantal dagen geleden een ASP.NET website te installeren op een schone nieuwe pc onder IIS op een winXP pc, Ik kreeg echter de volgende foutmelding met betrekking tot de web.config

Serverfout in toepassing /WebSite.
--------------------------------------------------------------------------------

Configuratiefout
Beschrijving: Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van een configuratiebestand dat vereist is om aan deze aanvraag te voldoen. Raadpleeg de hieronder weergegeven details van deze fout en pas uw configuratiebestand overeenkomstig aan.

Parser-foutbericht: Kan bestand of assembly Microsoft.ReportViewer.WebForms, Version=8.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Fout in bron:

Regel 62: <add assembly="System.Web.Extensions.Design, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31BF3856AD364E35" />
Regel 63: <add assembly="System.Windows.Forms, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=B77A5C561934E089" />
Regel 64: <add assembly="Microsoft.ReportViewer.WebForms, Version=8.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=B03F5F7F11D50A3A" />
Regel 65: <add assembly="Microsoft.ReportViewer.Common, Version=8.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=B03F5F7F11D50A3A" />
Regel 66: </assemblies>

Bronbestand: C:\WebSite\web.config Regel: 64

Wat ik begrepen heb van de programeur (deze is op vakantie en slecht bereikbaar via sms) is dat er mogelijk een versie verschil is met de assembly's. De Dll's van de assembly's staan netjes in de /bin directory. Het rare is dat dezelfde site wel goed werkt op mijn development pc en ook goed werkt op de development test server. Ik heb het idee dat ik nog iets moet installeren op de nieuwe pc en dat het daarom niet werkt. Ik heb echter geen flauw idee wat.

Wanneer ik de regels uit de web.config verwijder die een error veroorzaken, dan draait de site wel alleen enkele pagina's die gebruik maken van de betreffende assembly's doen het dan niet.

Ik heb verder vrijwel geen ervaring met heel het asp.net gebeuren en zit dus een beetje met mijn handen in het haar. Heeft iemand een idee welke richting ik op moet zoeken?

Alvast Bedankt!

Are you following me, Are you following me?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:52
Je bent er zeker van dat dat missende bestand 'Microsoft.ReportViewer.WebForms' aanwezig is op die pc ?
Lijkt me nl. dat dit geen standaard assembly is die in het .NET framework zit.

Hmm, bij nader inzien waarschijnlijk wel, aangezien deze bij mij toch in de GAC zit.
Kijk eens in de GAC (%windir%\assembly) of je die assembly hebt, en kijk ook of de versies en public key overeenkomen.

[ Voor 37% gewijzigd door whoami op 23-08-2007 11:51 ]

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

whoami schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:49:
Je bent er zeker van dat dat missende bestand 'Microsoft.ReportViewer.WebForms' aanwezig is op die pc ?
Lijkt me nl. dat dit geen standaard assembly is die in het .NET framework zit.

Hmm, bij nader inzien waarschijnlijk wel, aangezien deze bij mij toch in de GAC zit.
Kijk eens in de GAC (%windir%\assembly) of je die assembly hebt, en kijk ook of de versies en public key overeenkomen.
Ik gok dat je ook VS2005 er op hebt staan :P
I think this is what you need to get the required ReportViewer assemblies in the GAC of your server:

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms251723.aspx

Those assemblies are usually on development servers because on development servers at least the .NET SDK has usually been installed, if not even Visual Studio itself. But on a "clean", standard WS2K3 machine you will need to run the install program as described in the MSDN article. One would think that the SharePoint install would take care of this, but apparently not (I'm not knowledgeable about SharePoint). But even without SharePoint in the picture, this is what we had to do in our company on our new WS2K3 production servers when we deployed a new .NET 2.0 application that had web pages with the ReportViewer control on them. Which worked fine when developing on local developer workstations and deploying to a development WS2K3 server because all the machines had Visual Studio 2005 installed on them, but when we deployed the app to the brand new WS2K3 production server and tried to execute those web pages we got that same error.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Topicstarter
Inderdaad reportviewer staat niet in de aangegeven directory. Het is een componentje wat standaard in de .net SDK zit maar niet in het redistrubution pakket.
C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 8\SDK\v2.0\BootStrapper\Packages\ReportViewer\ReportViewer.exe kopieren en installeren op de kale pc en alles werkt!

Hartelijk bedankt!

[ Voor 70% gewijzigd door djlinsen op 23-08-2007 12:22 ]

Are you following me, Are you following me?