Checken of "Security Groups" nog gebruikt worden?

Pagina: 1
Acties:

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02 16:09
Ik heb een hele korte vraag en hopelijk weten jullie een oplossing.

Is het mogelijk, al dan wel of niet met een apart programma, om te zien of bepaalde "Security Groups" nog in gebruik zijn?

Ik heb dus een aantal groepen, waarin nog wel members staan, maar niet zeker weet of ze nog gebruikt worden. Dit is allemaal door m'n voorganger opgezet maar ik betwijfel of ze nog gebruikt worden.

Hopelijk bestaat er iets om dit te checken.

Alvast bedankt!

Pedro

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• Twinkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:30

Twinkil

CTRL-A CTRL-Q

Wat een mogelijk is is nagaan welke securitygroepen rechten geven op folders. Ikzelf doe dat mbv VBscript. Al deze gegevens kan je dan opslaan in een txt file en vervolgens kan je je vergelijking maken.

• Pedr0
Ja, dat is wat ik bedoel....dus een soort script draaien op alle folders en dan kijken of deze Security Groepen gebruikt worden.

Dat script share je zeker niet? Ik heb namelijk totaal geen kennis van VBS helaas... 8)7

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er zijn best wel dingen te vinden waarmee je dit kan achterhalen. Kijk bijvoorbeeld eens naar cacls en xcacls en dan als meest simpele oplossing ctrl+f(GroupName) op de output?
Verder is het wel de bedoeling dat je zelf wat moeite doet. Ik zie daar niet veel van terug. Complete vbsscripts hoef je hier niet te verwachten.
Over welk OS hebben we het, dit conform Windows Servers en Server-Software - Policy

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Pedr0
Kijk dat bedoel ik, cacls en xcacls zegt mij dus niets maar zal eens daarop zoeken.

Bedankt! 8)

Verwijderd

Als dat niets oplevert en je wilt de groepen verwijderen zou ik dat op de volgende manier doen:

het handigste is om nu te loggen wie er in de groep zitten (net group "groepnaam" /domain >groepnaam.txt) en vervolgens de groep leeghalen.

Heb je na een paar weken nog geen klachten, dan kan je de groep definitief verwijderen.

• Pedr0
Dat is een hele goede TIP.....erg bedankt. Ik denk dat ik het op die manier ga doen! :+

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:42:
Heb je na een paar weken nog geen klachten, dan kan je de groep definitief verwijderen.
Het zogenaamde P.I.E.P. systeem ? :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1