probleem: 7900 gt + voltmod defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tommyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-01 18:13
Hoi,

waarmee:
Ik heb sinds kort een XFX 7900GT 256MB gekocht (2de hands) en die liep op 705/1630 met een leuke Zalman VF700 AlCu er op. Er zit een voltmod op van 1.45 volt (volgens mijn pa's oude multimeter)

Maar hij doet het niet goed. de verkoper wil hem niet meer terug dus moet ik maar zelf proberen het te fixen.

Probleem:
nou het beeld is helemaal ****, ik heb wel een paar foto's maar ik weet niet hoe ik ze hier op zet.
er komen allemaal strepen door het beeld, en als de andere DVI poort gebruik dan is alles blauw (het is zeer lastig om uit te leggen) dit gebeurd onder windows EN tijdens het opstarten (ook in de bios) windows crashed na een paar sec met een blauw scherm en als ik een paar services uit zet kan ik onder windows blijfen. maar als ik de drivers instaleer gaat het nog goed op het punt dat de drivers de kaart willen besturen want dan crashed windhoos met een blauw scherm en dan ligt het aan nv4_mini.sy_ of zoiets.

wat al geprobeerd:
1. onder windows terug clocken: tijdens het instaleren van verschillende drivers van Nvidea crashede mijn systeem en instaleerde hij de drivers niet (ook onder safe mode geprobeerd maar dan lijkt het net alsof er geen driver is ge-instaleert)
2. bios flash: Ik had NVflash gedownload, op floppy gezet maar wat zegt NVflash: "No Nvidia adaptor found" (crap)
3. mijn broer lief aangekeken of hij het onder linux wou proberen. (heeft hij niet gedaan, volgens hm zou dat ook niet werken)
4. In mijn pa's systeem gezet: zelfde effect geen verandering van beeld

Iemand een idee hoe ik het kan fixen. een 1.55 volt mod?? en dan hopen dat hij stabiel draaied.??
help me plz??

als je de foto's van het beeldscherm wilt zien mail dan ff, en let niet op mijn nederlands, doe ik ook niet.

alvast bedankt

PS: schreeuwende titel, tuurlijk als je kaart het niet doet dus plz geen commentaar erover.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-01 22:03
offtopic:

Als je een werkende kaart wil, en hem niet even laat testen bij de koper MET een voltmod waardoor je garantie er af is, beetje vreemd om die kaart dan te kopen? Als je niet weet hoe zon ding werkt?

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:00:
en let niet op mijn nederlands, doe ik ook niet.
Tuurlijk wel, doen wij ook allemaal. Toch maar een kleine moeite niet?
PS: schreeuwende titel, tuurlijk als je kaart het niet doet dus plz geen commentaar erover.
Wederom, de meeste mensen die een topic openen hebben problemen. Als iedereen dat op zo'n manier moet doen is het einde ver zoek.

De regels gelden voor iedereen hoor.

• tommyNL
kan ik dan ff de titel veranderen (en waar/hoe?)

het probleem is de verkoper heeft de kaart verkocht en later de rest van zijn systeem dus kan ik daar ook niet meer langs.

Verwijderd

Maar als ik het goed begrijp heb je dus een kaart gekocht zonder te weten of hij werkt? Wat heb je voor de kaart betaald als ik zo brutaal mag zijn...

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 14:59
neem maar aan dat hij voor de vuilbak is.

• LXSJason
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-11-2025
uhm, misschien even checken of er een molex (of zon floppy molex?) aansluiting op je kaart zit en of je die wel van stroom voorziet :) had dit geintje namelijk op mn werk eventjes over het hoofd gezien en bijna een kaart RMA gestuurt....

Failure is the mother of success

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

allereerst zie ik een dubbel post.

Ten tweede met de editknop rechtsboven kun je de titel wijzigen.

Ten derde heb ik geen verstand van voltmods, maar Het lijkt erop dat je last hebt van artifacts. dit kan komen door een te warme kaart/te hoge mhz. valt dit niet door een bios reset/gpu flash terug te zetten? Probeer anders de verkoper te vragen wat zijn instellingen waren en kijk of je die met jouw systeem kan overnemen

• tommyNL
nou hij ZEI dat hij goed werkte maar..
en eeuh 140 euri :'( misschien beetje veel voor zo'n kaart maar niet als hij zo snel loopt.

• ZipperJR
  • Laatst online: 30-10-2025
klink alsof je flink bedrogen bent, die kaart is dus zeer waarschijnlijk gewoon stuk, vandaar de artifacts en strepen.

Verwijderd

tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:43:
nou hij ZEI dat hij goed werkte maar..
en eeuh 140 euri :'( misschien beetje veel voor zo'n kaart maar niet als hij zo snel loopt.
Waarom heb je dan niet de kaart eerst werkend gezien voordat je dat bedrag er voor betaalde?

Ik weet niet of het mogelijk is om de voltmods ongedaan te maken?

Voltmods betekend doei doei garantie en dat wist de verkoper... Face it je bent opgelicht

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 11:48 ]

• tommyNL
LXSjason, hoe kan je dat testen, want hij zit er in.
Zygivt die tweede is er omdat deze waarschijn weg word gehaald omdat er Help in de titel staat
en rechts boven(zover ik zie) kan ik alleen mijn text bericht veranderen niet mijn titel
en artifacts krijg je alleen bij 3d weergave (zover ik weet) en ik kan hem niet terug clocken
en er staat dat ik de bios niet terug kan flashen.

• tommyNL
nou ongedaan wel maar ik denk dat hij dan helemaal niet meer goed werkt sinds de core op 705mhz loopt

Verwijderd

tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:47:
LXSjason, hoe kan je dat testen, want hij zit er in.
Zygivt die tweede is er omdat deze waarschijn weg word gehaald omdat er Help in de titel staat
en rechts boven(zover ik zie) kan ik alleen mijn text bericht veranderen niet mijn titel
en artifacts krijg je alleen bij 3d weergave (zover ik weet) en ik kan hem niet terug clocken
en er staat dat ik de bios niet terug kan flashen.
Met welke bios zou je hem terug willen flashen..??? Vergeet niet dat de kaart voltmods bevat en dus niet met een standaard bios gaat lopen.

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:00

Passievrucht

swarma

En als je hem softwarematig onderclockt met rivatuner? Heeft dat verbeteringen of niet? Wat is de temperatuur van de videokaart?

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• tommyNL
rivatuner kan niet zonder nvidia drivers die ik niet kan instaleren en ik wou hem met de orginele bios terug zetten en dan de voltmod er af maar hij ziet de hele grafische kaart niet

Verwijderd

tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:54:
rivatuner kan niet zonder nvidia drivers die ik niet kan instaleren en ik wou hem met de orginele bios terug zetten en dan de voltmod er af maar hij ziet de hele grafische kaart niet
Dan denk ik dat je nu de trotse eigenaar bent van een duur dood kaartje....

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:00:
2. bios flash: Ik had NVflash gedownload, op floppy gezet maar wat zegt NVflash: "No Nvidia adaptor found" (crap)
Forceer de write?
Bij een corrupt BIOS zal NvFlash voor de veiligheid wel niet flashen omdat het wellicht denkt dat het helemaal geen nVidia kaart is.
Gewoon forceren, veel kan er niet mis gaan als het toch al niet werkt :+

• tommyNL
maar hij geeft nog beeld (goed is anders) en als ik bijvoorbeeld de core voltage naar 1.55 volt(of zoiets) opschroef dat hij het dan wel doet en dan weer naar de orginele snelheden terug clocken.

• tommyNL
maar hoe kan ik forceren?

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:04:
maar hij geeft nog beeld (goed is anders) en als ik bijvoorbeeld de core voltage naar 1.55 volt(of zoiets) opschroef dat hij het dan wel doet en dan weer naar de orginele snelheden terug clocken.
Zei de verkoper dat?

• tommyNL
nee hij zij dat hij stabiel draaide en fantastische beeld gaf, de oplossing heb ik zelf bedacht.

• SH4D3H
tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:04:
Wie weet.
Zet er eens een grote fan op, weet je zeker dat ie niet kapot zal gaan.
Geen idee hoe dat gaat in Nvflash, ik heb het 2jr geleden voor het laatst gebruikt.
Maar de meeste flashers hebben zo'n optie, check even de readme ofzo? :)

• tommyNL
maar zou dat werken want ik ben een aap met een soldeerbout

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

wat moet ik me voorstellen bij die voltmod? een 3dkaart met wat extra gesoldeerde draadjes erop? of is er gebruik gemaakt van potlood/conductive pen?

die draadjes losmaken en een gpu flash uitvoeren lijkt me dan niet zo een groot probleem?

zoals gezegd ik heb er weinig tot geen verstand van. Ik probeer alleen maar mee te denken :+

• tommyNL
nou het idee is er maar omdat hij op 705mhz werkt kan je de draadjes wel weghalen maar dan is hij helemaal instabiel(denk ik)

• SH4D3H
tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:40:
nou het idee is er maar omdat hij op 705mhz werkt kan je de draadjes wel weghalen maar dan is hij helemaal instabiel(denk ik)
Ja, eerst flashen en daarna de voltmod eraf.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Meer voltage op die core zetten maakt het alleen maar erger, het probleem wat je hebt is dat er een verkeerde vga bios in geflashed is met veel te hoge clocks, enige wat zou kunnen werken is terug flashen naar de originele bios voor die kaart.

Kijk hier even voor een bios en programma om hem terug te flashen, werkt dit allemaal niet is ie rijp voor de prullenbak of terug naar de verkoper.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• tommyNL
HALLO, lees wat ik typ.
nvidia flash tool kan de kaart niet vinden no NVIDIA adaptor found
en nu draait hij instabiel dus ik kan bijvoordbeeld eerst wat minder V er opzetten, word het dan erger dan ga ik weer omhoog en misschien draait i dan wel stabiel (andere mensen hebben de core op hogere voltages gezet)

sorry dat ik het zo zeg

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Foto's kan je per Imageshack.us uploaden, dan de link hierheen kopiëren. Zet ervoor [img]en erachter[/img], en dan Check Images

Mooie topictitel trouwens

O ja, als eerste zou ik proberen de snelheid vd GPU en het geheugen lager te zetten, dat zorgt voor minder temperatuur. Hoe heb je die voltmod gedaan?

En zeker NIET het voltage HOGER zetten, dat maakt de boel alleen maar erger omdat de boel alleen maar warmer wordt. Underclocken heeft hier als enige nog zin imho...

• tommyNL
ik weet dat het naar beneden moet moet maar hoe, ik ken gee overclock tool die geed drivers van nvidia gebruikt of een flash utility die werkt. en hoezo de volt niet omhoog misschien is hij dan wel stabiel onder windows en kan ik drivers instaleren, toch?

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

flash via dos werkt ook niet?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Artifacts en strepen duiden op een kaart die te warm is geworden, zeker als je ze al vanaf het opstarten hebt...
Nog meer voltage door die kaart rammen resulteert in nog meer vermogen naar de kaart toe, dus nog meer warmte. Resultaat, een kaart die doorbrandt...
Dat er mensen zijn die nog meer voltage er door jagen, tja, die hebben meer geluk dan jij hebt, die hebben een kaart/koeler die het wel aankan...
Je zult dus toch moeten trachten geforceerd drivers voor die kaart te installeren, wil je er nog iets mee kunnen aanvangen. Dus probeer de uitgepakte NVidia drivers geforceerd te installeren, dus niet via de wizard maar gewoon door handmatig een driver toe te kennen, en vervolgens op eventuele meldingen die je krijgt over niet compatible hardware, deze lekker negeren.
Heeft de verkoper je verteld welk VGA bios hij er in heeft geflashed? Misschien dat de kaart vanwege een ander naampje etc. niet wordt gezien door de installatiewizard, en dat de drivers van die fabrikant wel werken?!?

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

ATiTool / RivaTuner ;)

• tommyNL
riva tuner werkt niet zoals ik eerder heb vertelt(die gebruikt nvidia driver), en artifact zijn toch alleen bij 3d niet bij 2d?

de verkoper weet niks van deze kaart hij heeft hem bij zijn vorige systeem zo gekocht. en wanneer de drivers van nvidia iets proberen krijg ik een bleuw scherm. bios flashen werkt niet want hij word niet herkent door de tools en windows zelf ziet hem als 7900 gt.

MAAR!!!!!
ik downloade powerstrip en die zei dat mijn kaart op 450/662mhz loop (zo goed als orgineel)
kan het zo zijn dat de vorige eiginaar de kaart met nvidia drivers heeft overgeclocked waardoor de kaart softwarematig sneller loopt. en met zo''n voltmod verder komt. zo ja
want als je dan de kaart in een andere pc zet, sinds ik die instellingen niet heb gaat hij gewoon op normale snelheid draaien(zoals powerstrip al aan gaf) en dat ik nu dus alleen problemen met een voltmod heb en daardoor hij niet goed werkt????

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als hij volgens Powerstrip op originele kloksnelheden loopt, is er denk ik nog maar 1 plaats voor het kaartje over, nl. de kliko.
Ben bang dat je er echt vanuit mag gaan dat hij gewoon gaar is, waarschijnlijk te ver doorgeklokt door de vorige eigenaar, die zichzelf mooi van de domme houdt en inmiddels van de centen die jij hem voor die kapotte kaart hebt betaald, een nieuwe kaart heeft gekocht.
Voor € 140,- kun je al best een fatsoenlijk DX10 kaartje scoren...

• tommyNL
maar kan het zo zijn dat de kaart gewoon op normale snelheid draaied maar door de voltmod problemen geeft?

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:43:
de verkoper weet niks van deze kaart hij heeft hem bij zijn vorige systeem zo gekocht. en wanneer de drivers van nvidia iets proberen krijg ik een bleuw scherm. bios flashen werkt niet want hij word niet herkent door de tools en windows zelf ziet hem als 7900 gt.
Dit dunkt mij toch op een verhaaltje (internet)oplichting. Neem aan dat je hebt laten verzenden anders had je hem werkend kunnen zien daar dan. Ineens van niks weten en wel een voltmodded videokaart kopen/verkopen. Is net zoiets als een politie agent niet weet dat hij zonder sirenes niet door rood mag rijden :P

Kaartje mag niet eens de kliko in, moet officieel naar de afvalverwerkingsbedrijf :') Kost je vaak weer geld.

Edit: door de voltmod moet hij geen problemen geven, het krijgt alleen meer stroom en dus meer warmte lijkt mij. Maar als de kaart te warm wordt dan geeft het wel problemen. Hoe heet is de heatsink?

[ Voor 10% gewijzigd door Passievrucht op 23-08-2007 14:55 ]

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:52:
maar kan het zo zijn dat de kaart gewoon op normale snelheid draaied maar door de voltmod problemen geeft?
Dat kan best zo zijn maar om het zeker te weten moet je die voltmod weghalen en daarvoor moet je zo te lezen (vorige reacties) eerst de originele BIOS voor hebben (in de kaart).

Ik heb echt een hele goeie PC.

• tommyNL
euh handwarm (zalman koeler vf700 alcu)

• tommyNL
de orginele kan ik niet terug zetten, verschillende flash utility's pakken de kaart niet.

• brute51
tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:59:
de orginele kan ik niet terug zetten, verschillende flash utility's pakken de kaart niet.
Maar heb je het al onder DOS geprobeerd?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:00

M2M

medicijnman

Zygivt schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:34:
wat moet ik me voorstellen bij die voltmod? een 3dkaart met wat extra gesoldeerde draadjes erop? of is er gebruik gemaakt van potlood/conductive pen?

die draadjes losmaken en een gpu flash uitvoeren lijkt me dan niet zo een groot probleem?

zoals gezegd ik heb er weinig tot geen verstand van. Ik probeer alleen maar mee te denken :+
en doen van een voltmod, en het ontdoen van een voltmod zou je, zeker als je er niet 100% verstand van hebt, niet moeten proberen. Misschien dat hier tweakers zijn die zo vriendelijk zijn het je uit te leggen, maar ook zoals al eerder gezegt in deez draad: altijd de vidkaart werkend laten zien bij degene waarvan je 'm koopt. zit er een voltmod op, ben je sowieso je garantie kwijt.

ff draadjes van de voltmod lostrekken / lossolderen werkt in de meeste gevallen niet (soepel). het voltage zal omlaag gaan, en de door de bios ingestelde clock zal misschien niet genoeg power hebben om op te starten en 'm zo te flashen. dús, óf aan experts overlaten, of dat niet doen :)

-_-

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Flashen kan je forceren zoals al eerder is genoemd. Zelfs met een error dat er geen nVidia kaart in zit moet het kunnen. Ik zal maar eens gaan kijken hoe je dat kan doen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

M2M schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:03:
[...]

en doen van een voltmod, en het ontdoen van een voltmod zou je, zeker als je er niet 100% verstand van hebt, niet moeten proberen. Misschien dat hier tweakers zijn die zo vriendelijk zijn het je uit te leggen, maar ook zoals al eerder gezegt in deez draad: altijd de vidkaart werkend laten zien bij degene waarvan je 'm koopt. zit er een voltmod op, ben je sowieso je garantie kwijt.

ff draadjes van de voltmod lostrekken / lossolderen werkt in de meeste gevallen niet (soepel). het voltage zal omlaag gaan, en de door de bios ingestelde clock zal misschien niet genoeg power hebben om op te starten en 'm zo te flashen. dús, óf aan experts overlaten, of dat niet doen :)
dus stuur het kaartje naar M2M doe er 25 euro bij en je hebt met geluk voor 165 je kaart werkend terug of je gooit 140 euro weg :9

• tommyNL
mijn broer zit in electro-techniek dus die kan wel een slodeerbout gebruiken het is enkel 2 draajes los solderen.

brute51: de enige manier om te flashen is in de bios.

dus als kiddyl kan achterhalen hoe ik flashen kan forceren en mijn broer de draaied van de voltmod er af haalt dan werkt de kaart?

Zygivt: ik heb al genoeg geld aan dit ding besteed ik wil er eigenlijk niet meer voor uitgeveen anders verkoop ik hem wel als "status:onbekend of als defect"

Verwijderd

tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:07:
mijn broer zit in electro-techniek dus die kan wel een slodeerbout gebruiken het is enkel 2 draajes los solderen.

dus als kiddyl kan achterhalen hoe ik flashen kan forceren en mijn broer de draaied van de voltmod er af haalt dan werkt de kaart?

Zygivt: ik heb al genoeg geld aan dit ding besteed ik wil er eigenlijk niet meer voor uitgeveen anders verkoop ik hem wel als "status:onbekend of als defect"
Even voor je opgezocht:

- Flashing with nvFlash (nVidia) - Use nvFlash 5.13
Standard Procedure for 5.13: (flashing with 5.13 is recommended for the use with the 6x00 series NVIDIA cards, using the -4 switch forces flash and overrides vender mismatch)

1. a:nvflash -5 file.rom [Enter]

Standard Flash (same card, same firmware)

2. a:nvflash -5 -6 file.rom [Enter]

Standard Flash (same card, same firmware)

3. a:nvlfash -4 -5 -6 file.rom [Enter]

Force Flash (different model card, different firmware)

4. a:nvlfash -4 -5 -6 -a -y file.rom [Enter]

Automatic Force/Blind Flash (In case you screw up and cant see the screen - best to use this string for a autoexec.bat)

It is highly recommended to use nvFlash over anything else when flashing NVIDIA cards. Flashing from a Bootable CD is not recommended. If you don't have a floppy, buy one, they are in-expensive while saving loads of hassles on some system configurations.

*Important* If you are using softmods and other tweaking applications, uninstall them prior to flashing. This goes for Riva Tuner and others. Why? Because most people flash, leaving those programs resident, so those utilities, try to force the video card to those saved settings in software and that causes problems for a card with a fresh flash or a new device ID.

*Remember* To always change out the drivers after a flash, most people forget this and then wonder why the drivers are giving them problems or why they get strange effects in there games. Always re-install the drivers and turn off any anti-virus before doing so. Rename the file to something thats easy to remember and point the string path too.

--------------------------------------------------------------------------------

• tommyNL
nou, de verkoper zei: ik denk dat jullie goed bedoelde PC kenners niet helemaal op de hoogte zijn met hoe je met geavanceerde spullen moet omgaan.
Ik ben bereid, mits je de kaart in goede orde terug stuurt, je €100,00 terug te betalen. Ik loop nu dus wel het risico dat ik een kaart terug krijg waar ik niets meer mee kan.

KUCH ********** ik ben geboren in een PC. mijn pa werkte ermee. ik besteed al mijn tijd met PC's en reviews van hardware. mijn broer heeft er 15 op zijn kamer staan en doet er ook veel mee en dan noemt hij ons onervaren terwijl hij zelf (dat zegt hij in ieder geval) niks van overclocken weet. dus ik weet er een boel meer van door heel veel verschillende review te lezen.

maar nu kan ik 2 dingen doen. zeggen dat ik meer geld voor de kaart wil want ik heb og niks crusiaal veranderd. of ik kan mijn kaart probeeren te fixen en als hij kapot gaat dan heb ik tenminste nog 100 euri.

• SH4D3H
tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:38:
KUCH ********** ik ben geboren in een PC. mijn pa werkte ermee. ik besteed al mijn tijd met PC's en reviews van hardware. mijn broer heeft er 15 op zijn kamer staan en doet er ook veel mee en dan noemt hij ons onervaren terwijl hij zelf (dat zegt hij in ieder geval) niks van overclocken weet. dus ik weet er een boel meer van door heel veel verschillende review te lezen.
Geweldig dat je ons verteld hoe goed je wel niet bent met een PC!
Blijkbaar moet je nog wel wat oefenen met google want Samtax heeft wel gevonden hoe je geforceerd moet flashen ...
maar nu kan ik 2 dingen doen. zeggen dat ik meer geld voor de kaart wil want ik heb og niks crusiaal veranderd. of ik kan mijn kaart probeeren te fixen en als hij kapot gaat dan heb ik tenminste nog 100 euri.
Fix dat ding nou ff en ga lekker gamen.
Geen gezeur, iedereen blij.

• M2M

M2M

medicijnman

tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:38:
nou, de verkoper zei: ik denk dat jullie goed bedoelde PC kenners niet helemaal op de hoogte zijn met hoe je met geavanceerde spullen moet omgaan.
Ik ben bereid, mits je de kaart in goede orde terug stuurt, je €100,00 terug te betalen. Ik loop nu dus wel het risico dat ik een kaart terug krijg waar ik niets meer mee kan.

tja, de verkoper loopt gewoon het risico dat hij een brakke kaart krijgt voor 100 euri, daar moet je ook mee leven. eigenlijk ben alleen jij zo stom geweest om een brakke kaart aan te schaffen, en dat je de verkoper bereid krijgt er 100 euri voor neer te leggen vind ik zelf eigenlijk heel knap.

dán over die voltmod en het terugzetten van je bios. beginnend met het laatste. Zorg dat je de juiste originele bios in handen hebt, en gebruik de post van Samtax, evt icm een oude PCI vidkaart in een kale pc. (dus zowel pci als pci-e). flash dat ding blind en vertrouw er op dat het goed gegaan is. Knip nu de draadjes door (niet d'r afhalen) en check of het ding het doet. Doettie het niet, nog een keer flashen. waarom doorknippen en niet eraf solderen: doorgeknipte kabeltjes zijn gemakkelijker te repareren dan losgesoldeerde. met solderen kun je altijd de fout maken dat je meerdere contactpuntjes tegelijk soldeert en dan heb je misschien het hele ding vern****t.

tja, regeltjes op got: zelf kiezen. Je hebt de keuze, of door blijven prutsen en zien waar het schip strand, of aannemen dat je wat verlies hebt gedraaid en die kaart terug sturen naar de verkoper met een bosje bloemen erbij, hij loopt dan het risico van jouw fout, niet andersom.

succes :)

edit: schreeuwen over je pc kennis ook liever niet, hier hebben alle mensen een redelijk tot uitmuntend nivo van pc's of aanverwanten.

-_-

Verwijderd

SH4D3H schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:46:
[...]

Geweldig dat je ons verteld hoe goed je wel niet bent met een PC!
Blijkbaar moet je nog wel wat oefenen met google want Samtax heeft wel gevonden hoe je geforceerd moet flashen ...

[...]

Fix dat ding nou ff en ga lekker gamen.
Geen gezeur, iedereen blij.
Dank u danku ;) . Ik vraag me nu alleen nog af of meneer nou al die forced flash heeft geprobeerd....

Verwijderd

M2M schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:55:
[...]

tja, de verkoper loopt gewoon het risico dat hij een brakke kaart krijgt voor 100 euri, daar moet je ook mee leven. eigenlijk ben alleen jij zo stom geweest om een brakke kaart aan te schaffen, en dat je de verkoper bereid krijgt er 100 euri voor neer te leggen vind ik zelf eigenlijk heel knap.

edit: schreeuwen over je pc kennis ook liever niet, hier hebben alle mensen een redelijk tot uitmuntend nivo van pc's of aanverwanten.
Ik ben het helemaal met jou eens. Ik vind het nog aardig coulant van de verkoper dat hij je kaart terug koopt. Hij hoeft het niet te doen....

Moraal van het verhaal " eerst kijken dan pas kopen".

Toen ik mijn auto kocht via internet heb ik hem toch ook niet gekocht met de vraag "heeft de auto 4 wielen? Ja...oke perfect dan koop ik hem!!"

• tommyNL
ik had dat ding van samtax in een andere vorm gezien en die werkte niet daar stond namelijk: nvlfash -4 -5 -6 -a file.rom dus die kan ik nog proberen. en M2M bedankt voor het advies ik ga nog ff aan mijn andere broer vragen hoe hij er over denkt. en dan zal ik waarschijnlijk over een paar min flashen en dan kijken wat mijn pc zegt

en dat ik zeg dat ik veel van pc weet is niet tegen jullie bedoeld maar tegen die kerel die mij en indirect jullie(omdat jullie mij helpen en ik er nog niet uit ben) ook als onervaren personen neerzet

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:35:
HALLO, lees wat ik typ.
nvidia flash tool kan de kaart niet vinden no NVIDIA adaptor found
en nu draait hij instabiel dus ik kan bijvoordbeeld eerst wat minder V er opzetten, word het dan erger dan ga ik weer omhoog en misschien draait i dan wel stabiel (andere mensen hebben de core op hogere voltages gezet)

sorry dat ik het zo zeg
Ik lees wat je typt, maar er zijn meer wegen naar rome he ;)
maar goed met zo'n toon beginnen houd het al snel op...... succes.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• brute51
tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:07:
...
...
Welke BIOS bedoel je? De BIOS van je moederboord zal het niet zijn, hoogst onwaarschijnlijk maar het is nog veel onwaarschijnlijker dat het via het BIOS van je videokaart gaat. Ik denk dat je wat jij bedoelt verward met DOS. Misschien ken je dat zwarte scherm wel met die witte letters waar je dingen in moet typen ipv met de muis dingen aan te klikken. Dat is de commando regel. De Microsoft versie heet MS-DOS of ook wel DOS. Dit werd tot Windows 95 door bijna iedereen gebruikt en ook ik ben er mee op gegroeid. Dit is wat ik met 'DOS' wat ik bedoeld.
Nvflash wordt gebruikt onder DOS. Met de post hierboven moet het je lukken om het BIOS van je kaart te flashen, succes.

• M2M

M2M

medicijnman

tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:04:
ik had dat ding van samtax in een andere vorm gezien en die werkte niet daar stond namelijk: nvlfash -4 -5 -6 -a file.rom dus die kan ik nog proberen. en M2M bedankt voor het advies ik ga nog ff aan mijn andere broer vragen hoe hij er over denkt. en dan zal ik waarschijnlijk over een paar min flashen en dan kijken wat mijn pc zegt

en dat ik zeg dat ik veel van pc weet is niet tegen jullie bedoeld maar tegen die kerel die mij en indirect jullie(omdat jullie mij helpen en ik er nog niet uit ben) ook als onervaren personen neerzet
verkopers doen dat altijd, voornamelijk omdat 90% van de mensen die naar een winkel gaan en een pc kopen, er geen verstand van heeft. Die mensen willen dat het apparaat werkt en een spelletje kan spelen. Zoals een kenner weet, kan je een spelletje spelen met een GF7100 onboard ook. soepel loopt het dan niet.

maar aan de andere kant, als je in gesprek gaat met de verkoper, en de verkoper is een beetje ervaren en bedreven zal hij snel genoeg doorhebben dat je wel kennis van zaken hebt. een beetje strooien met computertermen (engelse computertermen uiteraard) helpt ook zeer goed.

maar dan ontipoc:

eerst forced flashen, dan kijken, en bovendien logisch nadenken. (en niet paniekerig worden)

-_-

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik zou bij nog meer tools kijken voordat ik ga flashen.
Atitool, Ntune.

Omdat je zei dat powerstrip hem op stock mhz ziet, denk ik eerder dat of een geheugenbankje of de core een tik heeft gehad. En daar zou dan weinig aan te doen zijn, tenzij je echt mazzel hebt en het met een kleinbeetje aandrukken weer gefixt zou zijn.

Als je de voltmod weghaalt kun je de kaart natuurlijk ook gewoon RMA sturen O-)

Nukezone FTW

• M2M

M2M

medicijnman

Powrskin schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:54:
Ik zou bij nog meer tools kijken voordat ik ga flashen.
Atitool, Ntune.
volgens mij had deze jongen geen mogelijkheid meer om iets te doen in windows... überhaupt drivers installeeren ging niet
Als je de voltmod weghaalt kun je de kaart natuurlijk ook gewoon RMA sturen O-)
ff lezen.. de verkoper wilde de gevoltmodde terugkopen voor 100 euri's, en na een voltmod (solderen dus) zit er niet echt meer garantie op de kaart...

-_-

• tommyNL
brute51: ik bedoel ook dos, perongeluk een typo fout en ik ga proberen met samtax hulp
Rol-Co: ik zeg toch ook nog sorry ik wist het niet beter te verwoorden
powerskin: Ntune kan niet zonder nvidia drivers en atitool kan ik waarschijnlijk mijn kaart niet mee flashen of anders clocken

• tommyNL
ik heb geflashed en de voltmod er af gehaald maar nu geeft hij alsnog de zelfde problemen

• M2M

M2M

medicijnman

tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:14:
ik heb geflashed en de voltmod er af gehaald maar nu geeft hij alsnog de zelfde problemen
door wappen naar die idioot die er 100 euro voor neer wilde leggen en hopen dat je 'm daar kunt slijten

-_-

Verwijderd

tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:14:
Dan zou ik als ik jou was het aanbod van die verkoper proberen te pakken (al betwijfel ik of hij de kaart nog terug neemt met een door "jou" geflashte bios).

Grrrrr..... M2M was me net voor

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 18:30 ]

• tommyNL
ik heb samen met mijn broer (die handig is in klachtenbrieven schrijven) een mail samengestelt waarin staat dat hij mij een defect kaart heeft geleverd en daarom het hele bedrag terug te storten.
(handig he zulke broers de een is goed in comuniseren de kan een handje helpen als het aan de wettelijke kant komt en de volgende soldeert het voor je :))

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Volgens mij is dit topic toch wel opgelost :?

2 opties:
1) Die kaart nu eindelijk deftig flashen en hopen dat ie werkt, anders oude bios er terug in.
2) De kaart aan de verkoper teruggeven voor 100 euro en dan heb je nog heel veel geluk. Ik had ooit eens op ebay een defecte 6800GT voor 210 euro gekocht en heb er geen cent meer van teruggezien. En dat kwam omdat er iets in het Duits in kleine lettertjes stond bijgekrabbeld en ik had het niet gelezen. Daar heb ik dus men eigen les mogen uit leren, jij krijgt nog het grootste deel terug dus wees tevreden!

• tommyNL
tja optie 1 kan niet meer. waarschijnlijk is het geheugen gewoon STUK.
en ik ga nu voor opti 3 al mijn geld terug anders neem ik die 100 euro wel

• SH4D3H
tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:40:
ik heb samen met mijn broer (die handig is in klachtenbrieven schrijven) een mail samengestelt waarin staat dat hij mij een defect kaart heeft geleverd en daarom het hele bedrag terug te storten.
Volgens mij heb je bij particuliere verkoop geen poot om op te staan.

Verder: heb je een BIOS van de site van Rol-Co?
En zit de koeler er goed op?
De TNT is niet zo voorzichtig :+

• M2M

M2M

medicijnman

Renegade! schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:40:
Volgens mij is dit topic toch wel opgelost :?

2 opties:
1) Die kaart nu eindelijk deftig flashen en hopen dat ie werkt, anders oude bios er terug in.
2) De kaart aan de verkoper teruggeven voor 100 euro en dan heb je nog heel veel geluk. Ik had ooit eens op ebay een defecte 6800GT voor 210 euro gekocht en heb er geen cent meer van teruggezien. En dat kwam omdat er iets in het Duits in kleine lettertjes stond bijgekrabbeld en ik had het niet gelezen. Daar heb ik dus men eigen les mogen uit leren, jij krijgt nog het grootste deel terug dus wees tevreden!
en ik zou al helemaal geen klachtbrief schrijven... eerder denken aan een bedankbrief :/

zet je eens in de schoenen van de verkoper :)

-_-

Verwijderd

tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:43:
tja optie 1 kan niet meer. waarschijnlijk is het geheugen gewoon STUK.
en ik ga nu voor opti 3 al mijn geld terug anders neem ik die 100 euro wel
Je broer kan je dan wel helpen met de zo gezegde wettelijke kant door een klachtenbrief te schrijven, maar dat heeft totaal geen effect.
  • De verkoper is een particulier
  • Jij hebt de kaart gekocht zonder te kijken of hij daadwerkelijk werkte
  • Je hebt er zelf nu al aan "gerommeld"
Als je die brief stuurd krijg je zeker geen geld terug...

Geef hem een bloemetje en cash die 100,-

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
atitool kan je wel de clocks mee veranderen. en ook zien waar hij op dat moment op loopt, ideaal dus.

voltmod kan je verwijderen en soldeer resten ook, dus hoezo geen garantie :P
Al moedig ik dit niet aan omdat het wel erg lullig is.
Beetje klooien met progs ok, maar voltmod is wat mij betreft ook eigen schuld als hij kapot is.

Nukezone FTW

• M2M

M2M

medicijnman

Powrskin schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:53:
atitool kan je wel de clocks mee veranderen. en ook zien waar hij op dat moment op loopt, ideaal dus.

Beetje klooien met progs ok, maar voltmod is wat mij betreft ook eigen schuld als hij kapot is.
ff topicje doorlezen svp...

-_-

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Gewoon schandalig dat je nog het volledige bedrag zou terug claimen. Wie weet heb jij hem gewoon laten vallen en verzin je nu een verhaaltje rond de voltmod :? Zoals hierboven gezegd stel je eens in de plaats van de verkoper en koop hem een mooie fles wijn voor het geld dat je nog terugkrijgt.

Verwijderd

Powrskin schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:53:

Als je even dit topic door neemt had je gelezen dat er geen videokaart wordt herkend en dat de nvidia drivers zich niet meer laten installeren..... en dan wordt de atitool opeens heel erg overbodig zonder video kaart ;)

Grrrrr.... en nou kappen M2M!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 18:58 ]

• tommyNL
particulieren mogen ook niet oplichten net als ik niet door rood mag rijden. hij heeft mij in een mail gezegt dat deze kaart stabiel werkte en fantastische beeld geeft. nou eerder vere van.

in de sschoenen van de verkoper zetten: ik heb hier nog een kapotte kaart en ik denk dat ik hem nog wel kan slijten aan een persoon die er in trapt. als hij nu met het bod van 100 in gaat dan heb weer 40 euro erbij en kan ik hem daarna wel als defect verkopen en heb ik mijn verlis van deze kaart er weer uit.

en dat hij goed klachtenbriefen kan schrijven wil ik mee zeggen dat hij zegt dat het niet mijn schuld is dat hij kopot is maar aan hem ligt op een beleefde en goed overkomende manier.

ik kan andere biosen proberen maar waarschijnlijk is het geheugen gewoon stuk dus zal de kaart nooit goed werken.

• rm_a_rayman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Renegade! schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:57:
Gewoon schandalig dat je nog het volledige bedrag zou terug claimen. Wie weet heb jij hem gewoon laten vallen en verzin je nu een verhaaltje rond de voltmod :? Zoals hierboven gezegd stel je eens in de plaats van de verkoper en koop hem een mooie fles wijn voor het geld dat je nog terugkrijgt.
Inderdaad.
Daarbij werkt het waarschijnlijk tegen hem en de goed bedoelde oplossing van 100 euro kan hij dan zeker weten op zijn buik schrijven.
Zoals eerder gezegd terug proberen te komen op die voorstel is ook mijn idee.

Verwijderd

tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:00:
particulieren mogen ook niet oplichten net als ik niet door rood mag rijden. hij heeft mij in een mail gezegt dat deze kaart stabiel werkte en fantastische beeld geeft. nou eerder vere van.

in de sschoenen van de verkoper zetten: ik heb hier nog een kapotte kaart en ik denk dat ik hem nog wel kan slijten aan een persoon die er in trapt. als hij nu met het bod van 100 in gaat dan heb weer 40 euro erbij en kan ik hem daarna wel als defect verkopen en heb ik mijn verlis van deze kaart er weer uit.
en dat hij goed klachtenbriefen kan schrijven wil ik mee zeggen dat hij zegt dat het niet mijn schuld is dat hij kopot is maar aan hem ligt op een beleefde en goed overkomende manier.

ik kan andere biosen proberen maar waarschijnlijk is het geheugen gewoon stuk dus zal de kaart nooit goed werken.
Oke na het lezen van het bovenstaande dik gedrukte ben ik klaar met jou......de mazzel :X

Samtax mompelt iets in de trend van ....."kansloos"

• tommyNL
nou wil ik niet alle schuld in de verkopers schoenen schuiven dus...

DEZE TOPIC IS GESLOTEN - HET PROBLEEM KAN NIET OPGELOST WORDEN

klets maar lekker door als jullie er behoefte aan hebben want een oplossing zal er niet meer uitkomen.

en het is eerder schandalig dat hij mmij een kapote kaart leverd anders had ik deze topic al niet begonnen om een oplossing te vinden

Verwijderd

Sorry ik kan het toch niet laten:

Je had ook gewoon bij de verkoper kunnen gaan kijken of de kaart daadwerkelijk werkte..... blind spullen kopen is erg duur ;)

• Passievrucht

Passievrucht

swarma

www.internetoplichting.nl bied misschien nog een kans...

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:04:
[verhaal van tommyNL]

Oke na het lezen van het bovenstaande dik gedrukte ben ik klaar met jou......de mazzel :X

Samtax mompelt iets in de trend van ....."kansloos"
.signed.
offtopic:
sorry dat ik je voor was samtax :), zal het de volgende keer niet meer doen ;)

-_-

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

tommyNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:00:

Je hebt niet eens een halve poot om op te staan, wie zegt dat jij niet met de kaart gerommeld hebt (Inmiddels is dat ook zo). Hij heeft geen enkele garantie van jouw kant, en andersom ook niet.
Je moet blij zijn dat ie 100 euro terug wil geven, take it or leave it.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik betwijfel of het aanbod van die 100E nog staat aangezien er nu ook nog met de voltmod is gerommeld...
Passievrucht schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:54:
[...]
Is net zoiets als een politie agent niet weet dat hij zonder sirenes niet door rood mag rijden :P
[...]
offtopic:
Hardnekkige onwaarheid.... klik! :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Wokkels op 24-08-2007 12:55 ]

Permanent wintericon!

Pagina: 1