Toon posts:

[2003] RDP Connectie -> spontaan "Narrator"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
DL 380 G4
Windows server 2003 (SP1)
In dit geval is het een applicatie server (maar heb het ook al op een citrix server gehad dit is vanzelf "over" gegaan.

Tijdens het "willen" inloggen met rdp op een van de servers krijg ik spontaan als ik bij de letter "u" van m'n wachtwoord ben dat hij het "toegankelijkheids gebeuren wilt openen (vergroot glas, spraak gebeuren etc). Als ik eenmaal ingelogd bén opent hij explorer als ik de letter "e" in tik.

Als ik de sessie reset, of in en uit log, is er niets meer aan de hand.

Toch blijf ik me afvragen wat zoiets kan veroorzaken?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:35

ralpje

Deugpopje

Een hangende windowstoets op je toestenbord? Die al eens vervangen?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-02 12:10
Dit probleem heb ik ook ontdekt.... in eerste instantie ging ik er vanuit dat bij mij ook zo nu en dan de Win. toets blijft hangen en meestal is een korte ram op de toets voldoende om het probleem te verhelpen. Toch vraag ik me af of er niet ergens een software glitch inzit......... Voornamelijk omdat ik de Windows toets niet zo heel erg vaak gebruik.

Misschien wel een bugje in de nieuwe MSTSC client?

edit:
toevoeging

[ Voor 12% gewijzigd door mbaltus op 24-08-2007 14:56 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met een ander toetsenbord het probleem weg?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:58

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Je schrijft "op één van de servers", dus met andere servers heb je het probleem niet? En wat gebeurt er dan als je fysiek achter de betreffende machine gaat zitten?

Specs

Verwijderd

Topicstarter
bvk schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:37:
Je schrijft "op één van de servers", dus met andere servers heb je het probleem niet? En wat gebeurt er dan als je fysiek achter de betreffende machine gaat zitten?
Fysiek achter de servers heb ik het probleem ook.

Zelfs een citrix gebruiker heeft het probleem gehad en die zit achter een compleet andere machine.

Verwijderd

Topicstarter
mbaltus schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:55:
Dit probleem heb ik ook ontdekt.... in eerste instantie ging ik er vanuit dat bij mij ook zo nu en dan de Win. toets blijft hangen en meestal is een korte ram op de toets voldoende om het probleem te verhelpen. Toch vraag ik me af of er niet ergens een software glitch inzit......... Voornamelijk omdat ik de Windows toets niet zo heel erg vaak gebruik.

Misschien wel een bugje in de nieuwe MSTSC client?

edit:
toevoeging
gebruik idd mstsc 6. (6.0.6000.16386)

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-02 12:10
Ik gebruik ook al een tijdje versie 6.0.6000.16386 .....en ben vanaf deze versie het probleem tegengekomen (voor zover ik weet).

Maar ik kan het probleem inmiddels wel reproduceren:

Als ik een terminal sessie (volledig scherm) actief heb, en van m'n werkplek wegloop, geef ik vaak een <Winkey>+L om m'n scherm te locken. Als ik dat dus terwijl de Terminal sessie naar de Windows 2003 Terminal Server openstaat, dan doet dit probleem zich na het unlocken van het scherm voor, totdat ik nog een keer de <Winkey> intoets......

is dat bij jou ook zo?

edit:
typo

[ Voor 4% gewijzigd door mbaltus op 03-09-2007 14:33 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Pagina: 1