Dit is een strategisch vraagstukje: ik wil graag een domeinnaam gaan gebruiken, maar momenteel is deze eigendom van een hostingprovider: Fennum. Zo te zien wordt het domein echter niet gebruikt. Ik wil graag via een andere provider dit domein registreren en laten hosten. Ik ben bang dat als ik fennum direct benader met deze vraag, ze een belachelijk hoge prijs voor dit domein gaan vragen als ik het over wil nemen of dat ze het gewoon alleen toestaan als ik van hun diensten gebruik ga maken, wat ik niet wil.
Ik zie nu twee opties:
1. toch gewoon open kaart spelen en het risico lopen dat het me heel veel geld gaat kosten omdat ze mijn belang inzien
2. bij fennum zelf dat domein registreren en op mijn naam laten zetten en vervolgens verhuizen, waarvan ik dan zeker weet dat ik een jaar lang aan (belachelijk hoge) hostingkosten vast zit.
Wat kan ik het beste doen? Is er nog een optie?
Edit: ik weet trouwens niet eens zeker of ik als ik klant wordt van fennum dat domein werkelijk in mijn bezit krijg, vind hun website www.fennum.com erg onduidelijk en wil geen slapende honden wakker maken. Bovendien vertrouw ik die lui niet, er is geen eens een domein beschikbaarheids check op hun site en de instaptarieven zijn superhoog.
Ik zie nu twee opties:
1. toch gewoon open kaart spelen en het risico lopen dat het me heel veel geld gaat kosten omdat ze mijn belang inzien
2. bij fennum zelf dat domein registreren en op mijn naam laten zetten en vervolgens verhuizen, waarvan ik dan zeker weet dat ik een jaar lang aan (belachelijk hoge) hostingkosten vast zit.
Wat kan ik het beste doen? Is er nog een optie?
Edit: ik weet trouwens niet eens zeker of ik als ik klant wordt van fennum dat domein werkelijk in mijn bezit krijg, vind hun website www.fennum.com erg onduidelijk en wil geen slapende honden wakker maken. Bovendien vertrouw ik die lui niet, er is geen eens een domein beschikbaarheids check op hun site en de instaptarieven zijn superhoog.
[ Voor 16% gewijzigd door Tiberium op 23-08-2007 10:33 ]
"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"