beste manier voor overname domein

Pagina: 1
Acties:
  • 617 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 11:29

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Dit is een strategisch vraagstukje: ik wil graag een domeinnaam gaan gebruiken, maar momenteel is deze eigendom van een hostingprovider: Fennum. Zo te zien wordt het domein echter niet gebruikt. Ik wil graag via een andere provider dit domein registreren en laten hosten. Ik ben bang dat als ik fennum direct benader met deze vraag, ze een belachelijk hoge prijs voor dit domein gaan vragen als ik het over wil nemen of dat ze het gewoon alleen toestaan als ik van hun diensten gebruik ga maken, wat ik niet wil.

Ik zie nu twee opties:

1. toch gewoon open kaart spelen en het risico lopen dat het me heel veel geld gaat kosten omdat ze mijn belang inzien
2. bij fennum zelf dat domein registreren en op mijn naam laten zetten en vervolgens verhuizen, waarvan ik dan zeker weet dat ik een jaar lang aan (belachelijk hoge) hostingkosten vast zit.

Wat kan ik het beste doen? Is er nog een optie?

Edit: ik weet trouwens niet eens zeker of ik als ik klant wordt van fennum dat domein werkelijk in mijn bezit krijg, vind hun website www.fennum.com erg onduidelijk en wil geen slapende honden wakker maken. Bovendien vertrouw ik die lui niet, er is geen eens een domein beschikbaarheids check op hun site en de instaptarieven zijn superhoog.

[ Voor 16% gewijzigd door Tiberium op 23-08-2007 10:33 ]

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik denk dat er niet heel veel mogelijkheden zijn. Bovengenoemd bedrijf heeft die domeinnaam waarschijnlijk ooit geregistreerd om het vervolgens te verkopen.

Hoe hoog zijn de kosten voor het hosten? Als dat enigzins binnen de perken blijft zou ik voor optie 2 gaan.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Puntslash schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:42:
Ik denk dat er niet heel veel mogelijkheden zijn. Bovengenoemd bedrijf heeft die domeinnaam waarschijnlijk ooit geregistreerd om het vervolgens te verkopen.

Hoe hoog zijn de kosten voor het hosten? Als dat enigzins binnen de perken blijft zou ik voor optie 2 gaan.
denk je dat ik het risico loop dat ze het me op een of andere manier moeilijk maken als ik eerst gewoon vraag wat het kost om het domein over te nemen en als dat te duur is als nog via hen laat hosten en dan ASAP verhuis? Kunnen ze dat tegenhouden ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door Tiberium op 23-08-2007 11:50 ]

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-11 01:56
Hoe weet je zeker dat de naam op het moment niet gebruikt wordt? Staat er een advetorial pagina op, of een link naar fennum domeinregistraties?

Overigens is hun hosting helemaal niet zo duur. 10 euro (ex btw) voor een managed account is niet gek. Bovendien bieden ze onbeperk dataverkeer aan (ik heb geen zin gehad om de voorwaarden te lezen waarin ongetwijfeld wel een limiet wordt gesteld aan de FUP aangezien onbeperkt dataverkeer niet bestaat).

https://twitch.tv/magus77nl

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
fre0n schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:42:
Hoe weet je zeker dat de naam op het moment niet gebruikt wordt? Staat er een advetorial pagina op, of een link naar fennum domeinregistraties?

Overigens is hun hosting helemaal niet zo duur. 10 euro (ex btw) voor een managed account is niet gek. Bovendien bieden ze onbeperk dataverkeer aan (ik heb geen zin gehad om de voorwaarden te lezen waarin ongetwijfeld wel een limiet wordt gesteld aan de FUP aangezien onbeperkt dataverkeer niet bestaat).
Als ik via de SIDN een whois uitvoer krijg ik te zien dat dat domein van hen is. Surfen naar het domein zelf heb ik ook geprobeerd, ik krijg dan dezelfde melding als dat ik een niet bestaand adres invoer. Natuurlijk zou iemand dit domein uitsluitend voor e-mail kunnen gebruiken, maar dan kan je toch net zo goed ff wat op je site zetten zou ik denken... :| bovendien vind ik het dan vreemd dat de hoster dan als eigenaar vermeld staat, je wordt toch _altijd_ zelf persoonlijk eigenaar?

10 euro is inderdaad niet erg raar, het gaat echter om andere dingen. maar ik wil echt niet bij hen laten hosten, lang verhaal. Kortom ik blijf met mijn bovenstaande vraag zitten...

[ Voor 6% gewijzigd door Tiberium op 23-08-2007 14:04 . Reden: vraagje vergeten ]

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:40
Ze kunnen het voor een klant hebben geregistreerd. Wat ze met het domein doen, maakt in principe voor jouw positie weinig uit. Je kan het niet claimen, of eigendom van eisen als je hun klant zou zijn.

Je kan wachten tot het domein verloopt, of je doet ze een e-mail toekomen of ze het misschien willen verkopen.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Freezerator schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:11:
Ze kunnen het voor een klant hebben geregistreerd. Wat ze met het domein doen, maakt in principe voor jouw positie weinig uit. Je kan het niet claimen, of eigendom van eisen als je hun klant zou zijn.

Je kan wachten tot het domein verloopt, of je doet ze een e-mail toekomen of ze het misschien willen verkopen.
Klopt, weetik, en daar gaat mijn vraag dus over... Wat denk jij dat het slimste is?

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Mailen, je hebt nu sowieso niets..

Kijk wanneer het geregistreerd is, reken het aantal dagen uit dat ze er dus (volgens jou) niets aan hebben gehad én niet verkocht hebben. Als ze het domein al een jaar hebben, kost het ze alleen maar, dus zullen ze er (hopelijk) sneller vanaf willen voor een leuk bedrag. Ook geeft het aan dat er voor het domein óf geen interesse voor is, óf ze teveel vragen.

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-11 01:56
Waar ik op doel is dat ze het domein misschien voor eigen doeleinden gebruiken, een soort intranet of voor een administratielink bijvoorbeeld. Het domein hoeft dan niet perse op poort 80 een website te hebben draaien, het kan zijn dat er een administratiepakket op een andere poort loopt, of een serverbeheer paneel, of een voip controlepaneeltje ofzo. Ik ken de domeinnaam niet en het is logisch dat je die hier niet openbaar maakt, maar je zou die richting op kunnen denken. Het is dan heel logisch dat het op hun eigen naam staat en er geen website op de standaard poort staat.

Het enige wat je kunt doen is hen bellen en vragen of dat domein in gebruik is of overgenomen kan worden. Uiteraard zul je daar meer voor betalen dan een registratie-fee voor een nieuwe domeinnaam.

https://twitch.tv/magus77nl

Pagina: 1