Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Flash/XML] Plaatjes worden niet geladen in Firefox

Pagina: 1
Acties:
  • 1.017 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wizz15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-10-2022
Goed, ik heb een beetje een vaag probleem waar ik niet meer uit kom. Ik heb voor een project een flash bestand moeten maken waarin je een serie afbeeldingen ziet (geladen vanuit een xml bestand), waar je doorheen kan klikken. In IE (6 en 7) werkt alles naar behoren, maar in Firefox krijg ik geen afbeeldingen te zien.

Ik heb wat rondgezocht op internet en het schijnt dat ik niet de enige ben met dit probleem, alleen een duidelijke oplossing heb ik tot nu toe nog niet gevonden. Meestal schijnt het te liggen aan het gebruik van '\' in de paden naar de plaatjes i.p.v. '/'. Bij mij maakt het echter niet uit welke ik gebruikt, want het werkt allebei niet.

Verder heb ik vaak opmerkingen gelezen over het gebruik van absolute paden ipv relatieve, maar ook dit zet bij mij geen zoden aan de dijk. Sterker nog, als ik de paden uit het xml bestand gewoon copy paste in Firefox, dan werkt alles gewoon goed. Ik moet er trouwens bij zeggen dat de paden via een .htaccess op de server worden herleid naar een php file die de images resized. Zodra ik gewoon naar de originele plaatjes link die ook op de server staan, doet alles het ineens in alle browsers - wel met veel te grote afbeeldingen omdat ze niet geresized zijn ;).

Mijn vraag is of iemand hier toevallig een soortgelijk probleem heeft gehad, of weet waar het aan kan liggen. Ik gebruik trouwens Flash 8 om het te publishen en gebruik Flash player 8 in Firefox (2.0.0.4).

Edit: ik heb nog even geen voorbeelden gepost omdat het de toekomstige site van mijn werk betreft, weet niet zeker of ze er blij mee zijn als ik de links hier plaats :P als het absoluut nodig is zal ik de urls alsnog posten

[ Voor 8% gewijzigd door Wizz15 op 23-08-2007 10:33 ]

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je al gekeken of het aan caching ligt?

Installeer anders een HTTP sniffer, dan kan je zien welke requests Firefox stuurt, en wat daarvan het resultaat is. Ik gebruik daarvoor HTTP Analyzer, free trial, niet alleen voor IE.

Ik bedenkt me net dat Firefox daar ook een gratis extension voor heeft: http://livehttpheaders.mozdev.org/installation.html

[ Voor 65% gewijzigd door Blaise op 23-08-2007 11:20 ]

• Wizz15
Ik heb net even gekeken welke headers worden verstuurd en wat het antwoord is, maar ik kan hier niets vreemds uit opmaken, de url's kloppen en de server geeft een 200 OK terug... ook de mime-type klopt, en hij stuurt no-cache en no-store headers mee, dus caching zou het ook niet mogen zijn.

Het lijkt erop dat het toch een probleem binnen Flash is, maar ik heb geen idee waar ik het zou moeten zoeken

Ik zal trouwens even de headers posten, misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
GET /resize/434/0/pjpeg/include/files/Groepen/Publieke%20map/Referentie%20screens/maasduinen.jpg HTTP/1.1
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; nl; rv:1.8.1.4) Gecko/20070515 Firefox/2.0.0.4
Accept: image/png,*/*;q=0.5
Accept-Language: nl,en-us;q=0.7,en;q=0.3
Accept-Encoding: gzip,deflate
Accept-Charset: ISO-8859-1,utf-8;q=0.7,*;q=0.7
Keep-Alive: 300
Connection: keep-alive
Referer: {server}/index2.php?pid=8&taalkeuze=1
Cookie: __utma=71940373.1513313906.1186477190.1187702049.1187792286.13; __utmz=71940373.1187792286.13.5.utmccn=(referral)|utmcct=/index2.php|utmcmd=referral; introseen=yes; PHPSESSID=d039cd317ef8a348d6c8b7fd365a036b
Pragma: no-cache
Cache-Control: no-cache

HTTP/1.x 200 OK
Date: Thu, 23 Aug 2007 09:31:16 GMT
Server: Apache/1.3.33 (Unix) mod_ssl/2.8.22 OpenSSL/0.9.7a PHP/4.3.9 mod_perl/1.29 FrontPage/5.0.2.2510
X-Powered-By: PHP/4.3.9
Expires: Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMT
Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0
Pragma: no-cache
Set-Cookie: PHPSESSID=d039cd317ef8a348d6c8b7fd365a036b; path=/
Keep-Alive: timeout=5, max=481
Connection: Keep-Alive
Transfer-Encoding: chunked
Content-Type: image/pjpeg

Verder valt het me op dat op het moment dat Flash de afbeeldingen opvraagt, het laden van de rest van de pagina ineens extreem traag gaat, alsof alle bandbreedte wordt gebruikt door Flash, terwijl de afbeeldingen maar een paar kb zijn.

Edit:
ik heb die extension voor firefox gebruikt idd ;)

Edit 2:
Ik zie net dat er Accept: image/png wordt meegestuurd bij de request, maar het resultaat is image/pjpeg, zou het hier aan kunnen liggen?

[ Voor 5% gewijzigd door Wizz15 op 23-08-2007 11:35 ]

• Blaise
  • Niet online
Ik zie net dat er Accept: image/png wordt meegestuurd bij de request, maar het resultaat is image/pjpeg, zou het hier aan kunnen liggen?
Nee, je heb ook */* in je Accept request header, dus dan accepteer je alles.

En als je "Content-Type: image/jpeg" in plaats van "Content-Type: image/pjpeg" meegeeft in de header? image/pjpeg is geloof ik een specifieke Internet Explorer variant.

En anders: als ik het goed begrijp gebruik je HTAccess en een resize script. Misschien stuur je daar een Content-Type header mee die niet overeenkomt met de inhoud, waar Flash in Firefox niet tegen kan. Is maasduinen.jpg wel echt een JPEG bestand?

• Wizz15
Ja, het is een progressive jpeg, vandaar de mime-type image/pjpeg.

Die resize checkt juist wat voor bestand het is en stuurt aan de hand daarvan de juiste headers mee (dit was eerst niet het geval waardoor je ascii tekens op je scherm kreeg als je het plaatje direct aanriep). Ik had dit probleem al een tijdje en ik dacht dat het kwam doordat er geen headers werden meegestuurd vanuit het resize script, maar dat was dus niet het geval.

Ik heb net ook even gekeken of het wat uitmaakt als ik image/jpeg mee stuur, maar ook dit geeft geen verandering helaas :(

• Blaise
  • Niet online
Lastig geval!

Het is niet je adblocker? :P

Wat je kan proberen is of GIF en PNG bestanden wel werken, en of het plaatje wel werkt als je het geresizede plaatje eerst ergens opslaat en dan direct vanuit Flash laadt (zonder omweg via PHP).

Als een van die probeersels werkt kan je weer het een en ander uitsluiten.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Installeer Firebug eens, en kijk dan bij het tabje 'Net'. hierin kun je precies zien welke files ingeladen worden en op welke file(s) hij eventueel blijft hangen.

• Wizz15
Mijn adblocker is t sowieso niet, want die heb ik niet :P

Verder laadt Flash alle plaatjes gewoon (hij krijgt ze in ieder geval terug van de server) en de plaatjes direct aanspreken zonder php werkt ook. Ik ben trouwens nog iets vergeten te vertellen. Heel soms krijg ik in Firefox wel 1 plaatje te zien (niet altijd hetzelfde plaatje en altijd maar 1), maar zodra ik refresh is die ook weer verdwenen. Dus ik weet wel dat Flash ze kan aanspreken, alleen niet waarom ik bijna nooit iets te zien krijg.

• Wizz15
Hmm, ik mag dus aannemen dat er hier verder ook niemand meer is die er misschien iets vanaf weet? :P

• pderaaij
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-08 20:16
Ik heb pas ook met zo'n constructie gestoeid.

Je kan het in dit topic terugvinden -> \[flash/AS] Probleem met foto loader

Misschien heb je daar wat aan?
Pagina: 1