Fletse kleur desktop / verkeerd kleurprofiel?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~meinder/los/kleur.png
Links rood plaatje als desktop... rechts zelfde plaatje in preview...

Ligt dat aan mijn kleurprofiel..? heb er al mee gespeeld maar krijg em niet mooi.
Heb mijn kleurprofiel al een keer gekalibreerd, maar ben bang dat ik em daarna weer veranderd heb. Kan ik kleurprofielen resetten? Ik had dat plaatje tijd geleden als desktop toen was ie wel goed namelijk.

Gekalibreerd ahv:
Matias in "Het grote Applescreenshot topic 2"

Maar sRGB 2.1 staat er nu niet meer bij zodat ik het nog keer kan doen...

OSX 10.4.10
PB G4 laatste editie

[ Voor 15% gewijzigd door kaassouffle op 23-08-2007 10:06 ]

Verwijderd

Profiel maakt niet eens zo heel erg veel uit. Je gamma op 2.2 (televisie gamma) zetten doet vaak al wonderen. Daarnaast kan je ook nog de helderheid een stukje terug schroeven.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 22:26
Hoezo kleurenprofiel maakt niet zo heel veel uit, kleurenprofiel kan enorm veel uitmaken. Maar zover ik weet is volledig OS X Colour managed, maar maybe de desktop niet. Als je 't plaatje als sRGB opslaat, en dan als achtergrond instelt, merk je dan wat?

|>

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:42

breinonline

Are you afraid to be known?

De desktop maakt geen verschil met preview hier, heel OS X is inderdaad color managed. Misschien een ander kleurprofiel in het plaatje inderdaad?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:59

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Topicstarter
hmm oke..
Ik log in onder andere gebruiker en bekijk zelfde plaatje.. jpg dus..
Plaatje standaard opent met photoshop maar kies voor preview.. kleur is flets!
Verander standaard openen met preview en hop kleur is fel!

Stel em in als achtergrond... fel!

Hoe krijg ik nu hetzelfde onder mijn eigen account?

Verwijderd

wat mij laatst opviel was dat een foto(background) in firefox een hele mooie rode kleur had.. toen ik deze als wallpaper ging gebruiken was de kleur daarvan ook weer wat anders, wat donkerder/fletser...

hoe ik dit kan fixen weet ik ook niet? kan je erachterkomen waar het kleurenprofiel van firefox staat? en deze gebruiken voor je beeldscherm?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:50:
wat mij laatst opviel was dat een foto(background) in firefox een hele mooie rode kleur had.. toen ik deze als wallpaper ging gebruiken was de kleur daarvan ook weer wat anders, wat donkerder/fletser...

hoe ik dit kan fixen weet ik ook niet? kan je erachterkomen waar het kleurenprofiel van firefox staat? en deze gebruiken voor je beeldscherm?
Firefox ondersteund geen kleurprofielen, Safari wel: Leesvoer. Heeft niets met het probleem van kaassouffle te maken.

Ontopic: volgens mij zijn de profielen gewoon voor heel OS X, dus niet per gebruiker verschillend. Staat PS wel goed ingesteld eigenlijk?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11-2025
Dit is dus een probleem waar ik ook mee zit. Ik heb toen naar aanleiding van dit blogartikel (zeker eens lezen) mijn kleurenprofiel willen aanpassen naar sRGB en mijn gamma naar 2.2.
Resultaat? Alles wat in de Mac OSX omgeving normaal grijs is wordt met een blauwe schijn weergegeven. Dus ik ben echt wel dringend op zoek naar een fatsoenlijke oplossing die de OSX omgeving in zijn natuurlijke kleuren laat en de kleuren toch juist weergeeft.

Want op deze manier kan ik niet werken in Photoshop, op mijn Windows PC zie ik amper nog iets van de details die ik in een ontwerp probeer te steken en ziet alles er "gebrander" uit.

(Een beetje Off-Topic: Weet iemand een goed windowsprogrammatje of dergelijke om mijn Samsung Syncmaster 913 te kalibreren? Want daar doe ik de vergelijkende windowstest mee en volgens mij staat die compleet verkeerd afgesteld. Of gewoon de goeie instellingen mag ook al)

[ Voor 10% gewijzigd door Zero Grav op 23-08-2007 14:16 ]

Pagina: 1