Problemen met een western digital my book

Pagina: 1
Acties:

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb de stroom stekker per ongelijk eerst uit de my book gehaald bij het ontkoppelen. Wanneer ik de my book nu aansluit krijg ik de melding dat de schijf niet geformatteerd is en als ik het nu wil doen. Dat is niet goed aangezien er een kleine 40 gig aan muziek film foto's en documenten op stonden. Is er een makkelijke manier om de partitie en data weer terug te krijgen? Want volgens mij staat de data nog op de schijf alleen niet toegangbaar. Of moet ik een data recovery tool een middag laten stampen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In dit soort gevallen is meestal de partitietabel corrupt geraakt. Je kunt met tooltjes aan de slag gaan om dat te repareren, maar ik zou eerst de data recoveren met een data recover prog (als easy recovery pro). Hoe meer je met de schijf gaat klooien, hoe groter de kans dat je data kwijtraakt.

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Oke dus eerst backuppen. En daarna bestaat er een kans dat ik met een tool de partitie tabel terug kan zetten zodat ik klaar ben of kan ik beter de schijf dan gewoon formatteren en alles terug zetten?

En met zon data recovery tool krijg ik dan alles terug ?