Laptop maakt geen verbinding met wifi

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 17:24

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem en ik zou graag wat ondersteuning willen hebben.

Ik heb een laptop die door een collega wordt gebruikt om 2 dagen in de week thuis te werken. Nu werkt die persoon er hier op het werk mee en dus ook thuis. Thuis heeft hij een draadloze internetverbinding dmv tele2 met 'noname' wifi ding (adsl). Na veel problemen met de verbinding is het gelukt om een verbinding op te zetten bij hem thuis.

Maar na een aantal software aanpassingen is de laptop gecrash waardoor ik genoodzaakt was om het hele ding opnieuw te installeren. Dus alles erop gezet, updates en firmware bijgewerkt en dus ook de software van de draadloze verbinding. Je raadt het al ik ben weer terug bij af. Hij maakt weer geen verbinding bij die persoon thuis. Hier getest en geen probleem, thuis bij hem wel en kan hij geen verbinding maken met het apparaat daar. De laptop maakt probleemloos contact en verbinding met de netwerken daar in de buurt (die open staan) maar niet dus met de lokale wifi verbinding.
De ene keer ziet hij hem wel de andere keer niet. Zodra hij hem ziet en de laptop probeert verbinding ermee te maken dan zegt hij fout bij verbinden.

Goed ik ben er (heilig) van overtuigd dat het gewoon aan het apparaat daar ligt. Probleem is dus dat het een welles nietes spel wordt. Ik beweer dat de laptop in orde is en hij zegt dat het aan de laptop ligt. Als dat zo was kon hij ook geen verbinding maken met de andere netwerken(netgear appraat) in de buurt (wat dus wel kan).

Het vervelende is ook nog dat het hier om een privé verbinding gaat en ik er dus weinig aan mag en kan doen. De laptop zelf heeft geen belemmeringen omdat hij lokaal inlogd met een aangemaakt beheerdersaccount. Ik had het er met een directe collega over en die vroeg zich af of de 'open' verbinding niet is overgenomen door iemand anders en dat daarmee gerommeld is. Ik kan de (thuiswerk)collega ook naar Tele2 laten bellen en dat ze kijken of het router goed staat. Laatste keren dat er met tele2 contact op is genomen was er niets mis met de router en geeft de schuld aan de laptop.

Ik word er een beetje moe van, hebben jullie nog ideeën want anders bestel ik gewoon een andere laptop en geef ik die wel aan hem. Al is het maar om te laten zien dat het aan zijn (***) router ligt.

Wat denken jullie?

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Tja als de laptop wel probleemloos andere netwerken kan vinden en bij jou thuis het netwerk op kan (en internet) dan ligt het toch echt aan de router van de collega..

Het hoeft natuurlijk niet aan tele2 te liggen maar gewoon aan de router instellingen. Op welk kanaal draait de router? Zit er een beveiliging op de router? Hoe zit het met de MAC adressen? Wat gebeurt er als je bekabeld inlogd op de router, heb je dan wel goede verbinding?

edit:
En zoals hieronder idd staat; firmware upgraden

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 09:52 ]

Verwijderd

router resetten stroom er 10 sec af...
als niet werkt hard reset, dus met pinnetje op het kleine reset knopje een tijdje ingedrukt houden...
werkt het wel met kabel?
alle updates al binnen gehaald?

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Gewoon een profiel aanmaken, dus niet proberen te scannen.
Onder op je no-name tele2 ding kijken of via een kabelverbinding op de beheerpagina wat de SSID is en die invoeren op de laptop. Klaar!

Het wil wel eens helpen om een kanaal te verzetten. Ik heb gisteren nog voor de vriendin van mijn vrouw ook een laptop ingesteld voor tele2 en dat ging vlekkeloos.

[ Voor 29% gewijzigd door Consiglieri op 23-08-2007 09:44 ]

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:34:
Tja als de laptop wel probleemloos andere netwerken kan vinden en bij jou thuis het netwerk op kan (en internet) dan ligt het toch echt aan de router van de collega..
Op het werk hier maakt hij probleemloos verbinding met een draytek 2200w router.
Het hoeft natuurlijk niet aan tele2 te liggen maar gewoon aan de router instellingen. Op welk kanaal draait de router? Zit er een beveiliging op de router? Hoe zit het met de MAC adressen? Wat gebeurt er als je bekabeld inlogd op de router, heb je dan wel goede verbinding?
kanaal weet ik niet, maar er zou geen beveiliging op zitten dat had hij eraf gehaald. bekabeld dan gaat alles goed.
edit:
En zoals hieronder idd staat; firmware upgraden
Euh en de firmware van de router daar blijf ik vanaf. Dat is voor hemzelf. Ik ga uit werkoogpunt niet aan iemand zijn privé router zitten rommelen.
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:36:
router resetten stroom er 10 sec af...
als niet werkt hard reset, dus met pinnetje op het kleine reset knopje een tijdje ingedrukt houden...
werkt het wel met kabel?
alle updates al binnen gehaald?
Stroom is er al afgeweest een paar keer. Heeft dus niet echt geholpen. Vreemde is ook dat hij hem de ene keer gewoon zien en de andere keer niet bij het zoeken naar draadloze netwerken. (terwijl hij praktisch naast het apparaat zit)
Consiglieri schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:39:
Gewoon een profiel aanmaken, dus niet proberen te scannen.
Onder op je no-name tele2 ding kijken of via een kabelverbinding op de beheerpagina wat de SSID is en die invoeren op de laptop. Klaar!

Het wil wel eens helpen om een kanaal te verzetten. Ik heb gisteren nog voor de vriendin van mijn vrouw ook een laptop ingesteld voor tele2 en dat ging vlekkeloos.
Kan eens vragen of hij het apparaat wil meebrengen maar nogmaals vind ik dat tele2 dit had moeten doen. Al is het maar dat ik hier nog wat zaken kan testen door de combinatie. Firmware was de vorige keer ook bijna niet te vinden. En zoals hierboven vind ik dat ik me dan op gevaarlijk terrein begeef.

-=-

De laptop lag vanmorgen op mijn bureau met een briefje dat hij "admin. right nodig had om windows te configureren. Deze waren nodig om internet op te kunnen" Terwijl het account lokaal al computerbeheerder is en hij overal in kan 8)7
Misschien laat ik ipv het intel programma maar eens de standaard windows wireless verbinding gebruiken. Proberen kan altijd :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• bazkar
  • Laatst online: 19-02 17:01
Ik gebruik nooit 3rd party wifi tools, omdat ik al ZO vaak heb meegemaakt dat deze meer problemen veroorzaken dan dat ze verhelpen.

Windows Wireless Zero Configuration ftw \o/

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Topicstarter
bazkar schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:24:
Ik gebruik nooit 3rd party wifi tools, omdat ik al ZO vaak heb meegemaakt dat deze meer problemen veroorzaken dan dat ze verhelpen.

Windows Wireless Zero Configuration ftw \o/
Ja ach het heeft goed gewerkt met de intel software. Ik werk er zelf ook mee zonder problemen.
Ik heb het type doorgekregen dus ik ga zelf ff zoeken naar firmware.

Hij neemt zelf contact op met Tele2 over de slechte verbinding en zal om een firmwareupdate vragen of om het kanaal te veranderen. Netstumbler heb ik geïnstalleerd om te kijken welke kanalen en apparaten daar allemaal staan de roepen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Grote kans dat hij een kanaal gebruikt dat al door andere mensen wordt gebruikt in de omgeving en dat het stoort :) En als hij helemaal geen netwerk kan vinden van zichzelf staat de router misschien wel ingesteld op kanaal 12/13 welke door de meeste (oudere) laptops niet kunnen worden gevonden :)

ps. met Herecast kan je scannen naar de kanaalnummers van netwerken in de buurt!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:00

SeatRider

Hips don't lie

Of laat je collega zijn router ff meenemen, kun je het op je gemak uitproberen. Als het gelijk werkt weet je ook dat t waarschijnlijk interferentie met een van zijn buren was.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1