Probleem met Compaq uitbreidingskaart in normale PC

Pagina: 1
Acties:

• larnts
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10-2023
Ik heb een Compaq uitbreidingskaart van een ML350G2 met daarop een SCSI III controller AIC-7899G een netwerk kaart en een video kaart in één.
De SCSI kaart werkt goed de schijven worden herkend. Nu lukt het alleen niet om van de SCSI schijven te booten. Er komt geen informatie over de SCSI bios.

Weet iemand toevallig hoe je de kaart zo insteld dat je van de SCSI disken kan booten. De bios van het moederbord staat op SCSI boot device.

De kaart heeft als sparepart nummer van compaq 216110-001

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:54

lier

MikroTik nerd

Wat bedoel je exact met dat je niet kan booten van de SCSI disks ?
Heb je een installatie uitgevoerd ?
Stond er nog een OS op de SCSI disk ?

Vaak kan je instellen of een kaart informatie moet laten zien (los van of hij geschikt is om van te booten). Heb je al iets van een handleiding van deze kaart op de HP site gevonden ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• larnts
Ik heb CentOS 5 en Windows 2003 geinstalleerd beide installatie's zien netjes de kaart en zien ook de schijven. De kaart heeft in een ML350 gezeten en daar werkte het booten van de SCSI schijven wel. Ik weet niet of Compaq/HP iets speciaals in de eigen BIOS heeft staan op de ML350 waardoor het in de ML350 wel werkt.

Op de kaart zit een switch box. Switch 1 is voor het uitschakelen van de video en de andere 7 zijn gereserveerd. (Hebben ook geen effect) De switches staan zoals de kaart uit de ML350 is gekomen.

Bij HP kan ik geen informatie vinden over deze kaart :-(

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Is het niet zo dat je Smartstart nodig hebt om de raid te configureren?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hee, dat ding heb ik ook in de kelder liggen :P

Wat er iig niet mee kan zonder een Compaq eromheen is om te booten met de VGA erop als primary. Een normale BIOS vindt dat niet zo leuk namelijk :P

Oslik blyat! Oslik!

• larnts
De smartstart CD's kijken naar oa de hardware, en willen niet opstarten. Ik ga het nogmaals testen.

De video op de kaart is uit te zetten door switch 1 op on te zetten. Hiermee is er maar één video kaart in een machine zonder problemen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PCs kunnen prima met meer dan 1 VGA overweg, het probleem is juist als je deze als enige wilt gebruiken. Als tweede/x-de gaat het prima idd.

Oslik blyat! Oslik!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:55
Ook al eens andere PCI sloten geprobeerd? Ik had vroeger ook ruzie hiermee, de SCSI bios was pleite in sommige PCI sloten. Ander PCI slot en ik kreeg ineens de bios tezien ;)

(Was met een Smartarray 3200 controller)
Pagina: 1