Alias naar htdocs maken

Pagina: 1
Acties:

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik heb Xampp onder OS X geïnstalleerd (en nu ook het mysterie van de speciale tekens door zie ik :P ) en nou wil ik in mijn dock een alias naar htdocs gooien. Het probleem is dat dat niet mogelijk is. Die optie is in Finder gewoon disabled. Ik heb dus twee vragen:

1) Waarom zou die optie disabled zijn? Ik heb gewoon de OS X package van Xampp geïinstalleerd en er verder nog niks mee gedaan.
2) Is er een manier om een koppeling naar die map te maken, zodat ik niet elke keer het halve filesystem door hoef te gaan als ik wat in htdocs wil doen?

Alvast bedankt :)

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 17:39
> Open terminal
> cd Desktop
> ln -s /Library/WebServer/Documents/ Webroot

Voila, linkje op je desktop naar de webroot.

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Mei schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:02:
Ik heb Xampp onder OS X geïnstalleerd (en nu ook het mysterie van de speciale tekens door zie ik :P ) en nou wil ik in mijn dock een alias naar htdocs gooien. Het probleem is dat dat niet mogelijk is. Die optie is in Finder gewoon disabled. Ik heb dus twee vragen:

1) Waarom zou die optie disabled zijn? Ik heb gewoon de OS X package van Xampp geïinstalleerd en er verder nog niks mee gedaan.
2) Is er een manier om een koppeling naar die map te maken, zodat ik niet elke keer het halve filesystem door hoef te gaan als ik wat in htdocs wil doen?

Alvast bedankt :)
Sleep het mapje "htdocs" eens naast het prullenbak icoontje. Grote kans dat hij er gelijk bij komt staan. Links klikken om hem in Finder te openen, rechts klikken om de inhoud te bekijken.

• Mei
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:10:
[...]

Sleep het mapje "htdocs" eens naast het prullenbak icoontje. Grote kans dat hij er gelijk bij komt staan. Links klikken om hem in Finder te openen, rechts klikken om de inhoud te bekijken.
Yeah, baby, yeah 8) Wel raar dat dit ineens wel werkt... Dan had ik nog twee gerelateerde vragen:

1) Kan ik het pictogram ook veranderen?
2) Ik zie nu dat hij inderdaad niet in het linker dockgedeelte kan staan. Wat is precies het structurele verschil tussen beide delen? Links staan (actieve) programma's en rechts de rest?

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:29

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

• Mei
Hmmm, logisch ook. (Excuses. Zoals je misschien wel in het KMT gelezen hebt heb ik momenteel ook veel andere dingen aan mijn hoofd en gaat nadenken soms wat minder makkelijk dan normaal. Klinkt stom, is het ook, maar het is zo)

Maargoed, ik ga daar wel ff mee aanklooien :)

Verwijderd

Mei schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:04:
[...]

Yeah, baby, yeah 8) Wel raar dat dit ineens wel werkt... Dan had ik nog twee gerelateerde vragen:

1) Kan ik het pictogram ook veranderen?
2) Ik zie nu dat hij inderdaad niet in het linker dockgedeelte kan staan. Wat is precies het structurele verschil tussen beide delen? Links staan (actieve) programma's en rechts de rest?
2: Alle programma's staan links, en alle documenten / shortcuts + de prullenbak rechts. Wat, by the way, in Leopard nog veel stoerder gaat worden met "Stacks".

• Mei
Om even in te haken op het icoongebeuren: In Windows kan je een ander icoon kiezen vanuit de standaard Windowsverzameling. Is zoiets in OS X ook mogelijk?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11

breinonline

Are you afraid to be known?

Nee, gewoon downloaden bij interfacelift/deviantart/search bij google. Je kan ook willekeurige afbeeldingen gebruiken trouwens.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:29

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Pagina: 1