[Office 2003] Terugkeren naar standaard afdrukinstellingen

Pagina: 1
Acties:

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje met Office 2003. We gebruiken verschillende vooraf geïnstalleerde printinstellingen om af te drukken. Zo is er een configuratie voor mailtjes, voor brieven, enzovoort. Het probleem is dat Office niet altijd terugkeert naar de standaardinstellingen, wat ik wel graag zou willen. Als er bijvoorbeeld in Word een andere configuratie wordt gekozen, om brieven te printen, dan neemt Outlook dit ook over, terwijl dit niet de bedoeling is.

Dit vond ik in een ander topic:
Standaard zou het zo moeten zijn:

Je geeft in Word (of eender welk ander office-programma) bij het afdrukken van een bestand bepaalde printerinstellingen (o.a. welke printer, aantal exemplaren, etc.) op. Als je dan BINNEN DIE SESSIE (dus zonder Word af te sluiten) nog een document maakt of opent, zal Word bij afdrukken van dat document dezelfde, eerder opgegeven printerinstellingen gebruiken. Sluit je de sessie wel af (lees: sluit je Word af), dan zal Word bij de volgende start doodgewoon terug gaan naar de standaard Windows-instellingen.
Hier stond alleen geen oplossing bij hoe dit is te veranderen (als het al kan).

Is het ook mogelijk om _altijd_ terug te keren naar de standaard afdrukinstellingen? Zo ja, hoe? :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Outlook neemt het (denk ik!) alleen over als je Word gebruikt als maileditor. Schakel dat uit en printen moet gaan.

Omweg: definieer simpelweg N virtuele printers op dezelfde fysieke printer. Een voor brieven, een voor mails, etc etc. Dan hoef je de instellingen binnen de (virtuele) printer niet aan te passen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:16:
Omweg: definieer simpelweg N virtuele printers op dezelfde fysieke printer. Een voor brieven, een voor mails, etc etc. Dan hoef je de instellingen binnen de (virtuele) printer niet aan te passen.
Dit is exact de huidige situatie. (dat had ik idd iets beter kunnen omschrijven, dat is waar)

Maar als je een printer "Brieven" hebt en een printer "Mail", (Mail is de standaardprinter), en Word gebruikt Brieven één keer, dan blijft deze geselecteerd. Ook in outlook, wat dus niet de bedoeling is.

Maar ik zal eens kijken of het opgelost is als Outlook zelf de maileditor wordt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.