Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VBA - Word & Excel] Lege regel in Excel vanuit Word

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
Hallo allemaal,

Ik ben aan t zoeken geweest, maar ik kom er maar niet uit..

Hoe bepaal ik vanuit een macro in Word wat de laatst gevulde regel is van Kolom D in een sheet van Excel? Als die regel bepaald is moet ik de eerst volgende cel hebben..

Dit is wat ik al heb:
Dim wsh
Set xls = CreateObject("Excel.Application")
Set wkb = xls.Workbooks.Open(ActiveDocument.Path & "\" & cobCategorie.Value & "\" & cboBetreft.Value & "\paspoort.xls")
wsh = wkb.Worksheets("Paspoort").Activate

Dim LastCell As Range
With ActiveSheet
LastCell = Range("D65536").End(xlDown).Select
End With
echter krijg ik de melding "Fout 91 - Objectvariabele of blokvariabele With is niet ingesteld"

Kan iemand mij hier aub mee helpen?

[ Voor 12% gewijzigd door Jarcol op 23-08-2007 09:11 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

VBA? Word en Excel? Dat zijn specifieke Office toepassingen en hierdoor hoort je topic ook eigenlijk thuis in Officesuites en -software (zie Waar hoort mijn topic?) maar ik verplaats je topic niet.

In Programming (en ook in Office) verwachten we dat je in eerste instantie zelf probeerd om je probleem op te lossen en dat je ook aangeeft wat je nu hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte (zie Programming Beleid - De Quickstart) Nu dump je je script en de foutmelding en hoopt dat wij het voor je gaan oplossen en dat is niet de bedoeling vandaar dat ik je topic sluit.

Tip: waarschijnlijk wordt er een regel gemarkeerd omdat je ergens het woordje "set" bent vergeten.

[ Voor 11% gewijzigd door Creepy op 23-08-2007 09:33 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.