Slecht moederbord???

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:35

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
He hallo,

Ik heb een rot probleem, ik heb een p3 500 met 128mb, voodoo3 2000 en een creative dxr2 dvd speler, hier zit wel een mpegkaart bij, maar als ik een dvd wil afspelen schokt de film nog???

Nou ik heb nu die mpeg kaart eruit gehaald, en eens geprobeerd met powerdvd en windvd een .vob file (stukje dvd film gedownload van internet, dus wordt van de harde schijf geladen) te bekijken, want met een p3 500 zou dit toch geen probleem moeten zijn. Maar jawel hoor nog steeds schok schok :( wordt er niet goed van. Ik heb dus een moederbord waar ik zo effe het merk niet van weet, maar het is geen topmerk, kan het daar aan liggen, want anders moet ik het toch gewoon goed doen of niet? Weet iemand waar het anders nog aan kan liggen?

groetjes

Verwijderd

Staat het vinkje van DMA voor de DVD-speler wel aan??

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
ja, staat aan, maar kijk als ik zo'n .vob file van de harde schijf laadt, doet ie het ook!

Verwijderd

Windows 98 (SE) of Windows 2000/NT ?

Indien windows 98 : druk op Ctrl-alt-del voordat je powerDVD o.i.d. start en sluit alle programma's behalve systray en explorer en probeer het dan nog eens...

Eventueel Windows VERS installeren dus niet over de bestaande versie heen.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
Nou ik heb dus win98 se, en ook geprobeerd met windows2000. En ik sluit echt alles af, maar dan kijk ik naar mijn processorgebruik en die is dan gewoon 100% en voordat ik begin is ie 2% ofzo.

En win98 SE is net vers geinstalleerd, ik heb al alles geprobeerd, dus kan het dat het aan mijn moederbord ligt?

groetjes

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
Het kan aan je MoBo liggen al lijkt me dat wel sterk.

Ik denk dat het eerder aan je DXR2 of Software Instal ligt.

Ik zou zeggen trek alle onnodige Hardware er ff uit. Dus eigenlijk alleen VGA + DXR2 + DVD ROM drive + Harddisk
Format C: en instaleer Windows Kaal.
Instaleer VGA
Instaleer DXR2
Pak een Aantal Films (test altijd met meer als 1, anders zul je net zien dat net die ene film niet met je DXR2 werkt)
en gaat kijken wat er gebeurt.

Zorg uiteraard wel dat je de nieuwste drivers gebruikt. ( en voor de VGA kaart geen BETA drivers )

Enne wat voor chipset zit er op je Mainboard?
Pagina: 1