Toon posts:

[syslink + speedtouch] Poorten openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een abbo bij Planet met een Speedtouch 500 modem van Thompson. Deze is aangesloten op een Syslink Wireless router die vervolgens via een UTP kabel verbinding maakt met een computer en ook wireless contact heeft met een andere.

Nu wil ik op de computer die wireless is aangesloten enkele poorten openzetten zodat ik programma's als Soulseek en Azureus (torrents) kan gebruiken. Ik heb alles geprobeerd, in de config van de Syslink router en zelfs de Speedtouch (firewalling = off) maar niks wil werken. Ik krijg die poorten maar niet open.

Daarnaast heb ik nog een opmerkelijk probleem. Af en toe loopt het windows programma voor wireless netwerken (het programma dat ik gebruik om mee te connecten naar mn router) vast, en wordt er bij apparaatbeheer aangegeven dat er (plotseling) geen drivers zijn geinstalleerd voor mn netwerkkaart. Dit is dus wel het geval.

Iemand enig idee?

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist weer 'vastgelopen'. Lijkt dan wel alsof mijn connectie uit-timed. Als ik de verbinding dan wil herstellen loopt de kaart vast en moet ik rebooten voordat ik de verbinding weer terugkrijg.

Kan het zijn dat door de beveiling die zich 1x in de zoveel tijd vernieuwd mn kaart even de weg kwijt is?

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:35
Je zou kunnen kijken naar de leasetime van DHCP. Deze zorgt het voor het uitdelen van een IP adres aan clients voor een bepaalde periode. Als deze dan verlopen is en vernieuwd wordt kan de verbinding misschien wegvallen.

Ik begrijp dat je 2 routers achter elkaar hebt staan? Misschien is het makkelijk om 1 van beide apparaten in bridge mode te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik de leasetime instellingen vinden? In mijn wireless router of mijn Speedtouch modem?

Ik heb inderdaad 2 routers achter elkaar staan, als je het modem van Planet meerekent (de Speedtouch). Ik heb meer gehoord over bridge modus, maar kan die instelling nergens vinden. Enig idee hoe ik deze kan omzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles doorgespit, maar kan geen bridge modus setting vinden. Ook de leasetime van DHCP kan ik nergens vinden. Kan iemand mij de goede richting in sturen?

Alvast bedankt!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

door de pptp.ini file in te laden die op je KPN cd staat en je router ee PPTP verbinding naar 10.0.0.138 te laten maken ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1