Toon posts:

overspanning op laptop, moederbord overleden?

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop liggen (Packard Bell, Easynote H5) die gevoed moet worden met 20VDC. Nu is er met een omzetter in een vrachtwagen 24VDC op gekomen. Sindsdien doet de laptop niets meer... Als ik de adapter van 230VAC-->20VDC insteek, dan gaat het ledje van die voeding knipperen, en komt er een hoog gepiep uit. Ik heb de laptop al eens uit elkaar gehaald, maar kan er verder niets raar in vinden (geen zwarte onderdelen ofzo).

Heeft hier iemand ervaring mee?
Zou de batterij ook naar de haaien zijn?

Heeft er toevallig iemand zo'n laptop liggen? (hoeft daarom niet perfect in orde te zijn, maar als ik onderdelen kan wisselen, is het gemakkelijker zoeken wat er kapot is he ;) )

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Haal de batterij eruit, en ga zo eens kijken?

Werkt dat niet, dan is de connectie adapter->mamaplank kapot. Or worse: gewoon u mamaplank, draadjes losgebrand!

[ Voor 56% gewijzigd door Snake op 23-08-2007 00:57 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Vermoedelijk is de laptop gewoon defect nu, misschien een powerboard in de laptop, misschien het hele moederbord. Hoe dan ook, het lijkt me zeer sterk dat het alleen de accu is op dit moment.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:33

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL thuis :o. Gezien het hier eigenlijk eerder om een moederbord betreft een schopje naar PMG. Aangaande een testlaptop (onderdelen wisselen), probeer Tweakers.net - Vraag & Aanbod eens :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
tnx (tja, groentje he... had niet echt door waar dit thuishoorde, tnx anyway)

zonder de accu is het vantzelfde (had ik al geprobeerd, maar nog niet gepost)

het is geen apart powerboardje, dus wss idd het mobo... Zit er normaal geen beveiliging op ofzo die dan kan doorbranden ofzoiets?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:49:
tnx (tja, groentje he... had niet echt door waar dit thuishoorde, tnx anyway)

zonder de accu is het vantzelfde (had ik al geprobeerd, maar nog niet gepost)

het is geen apart powerboardje, dus wss idd het mobo... Zit er normaal geen beveiliging op ofzo die dan kan doorbranden ofzoiets?
soms zit er een beveiliging op dacht ik, maar dan heb je wel een heel duur apparaat in handen. Als je nog garantie hebt, dan zou je kunnen overwegen om het ding terug te sturen. Wil je je data hebben, sloop die HD er uit en stop 'm ergen anders in (portable usb disk casing voor 2.5 inch, 20 euri's ofzo) over verkoop het geheugen, de proc en dingen die je kwijt wilt los. Goedkoop zal het vervangen waarschijnlijk niet zijn (wel informeren), iemand vinden met dezelfde laptop die de helft kwijt wil wordt ook lastig.

succes...

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Vond net op een website van een bedrijf in de UK die spareparts voor PB verkoopt dat het mobo ongeveer €211 zou kosten, zonder btw en shipping... veeeel te veel dus...

Ik zal nog wat gaan meten op het mobo, maar idd eerst de hd, ram en nog een paar dingen eruit halen (vooral die gieg aan ram is me een beetje kostbaar...)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

M2M schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:00:
[...]

soms zit er een beveiliging op dacht ik, maar dan heb je wel een heel duur apparaat in handen. Als je nog garantie hebt, dan zou je kunnen overwegen om het ding terug te sturen.
En dat is dus gewoon fraude. Hiervoor moet je namelijk niet bij je garantie zijn, maar bij de verzekering. Garantie is voor fabrieksfouten, sloop je het zelf kun je het bij de verzekering proberen.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:49:
Vond net op een website van een bedrijf in de UK die spareparts voor PB verkoopt dat het mobo ongeveer €211 zou kosten, zonder btw en shipping... veeeel te veel dus...

Ik zal nog wat gaan meten op het mobo, maar idd eerst de hd, ram en nog een paar dingen eruit halen (vooral die gieg aan ram is me een beetje kostbaar...)
€211 is niet duur voor zo'n bordje (maar goed, als er €100 shipping wordt gerekend dan wordt het prijzig). Heb je ook al eens op ebay gekeken? vaak vind je dit soort spul daar wel. Zoek dan gelijk op wat voor notebook het eigenlijk is (PB maakt er zelf namelijk geen, maar laat ze bouwen door Mitac en vroeger ook door NEC).
Pagina: 1