Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb 2 dagen geleden een crash met de pc gehad.
Nu ben ik aan het proberen alle foto's met handy recovery terug te halen van de harde schijf na defragmentatie

Ik zie nu alleen dat ongeveer 9/10 van de fotos enorm klein is geworden (16 kb) terwijl dit voorheen nog 5 mb was!

Hoe krijg ik de meeste fotos weer terug in de originele grootte en kwaliteit?

een ander programma misschien?

alvast bedankt

Kees

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat kan je misschien met GetDataBack of Stellar Phoenix terug krijgen. Altijd proberen, nooit geschoten is altijd mis.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 15:38
Ik maak altijd gebruik van Easy Recovery Pro. Wat betreft je filesize: bij een recovery programma moet de originele filesize teruggehaald worden anders is het bestand corrupt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

na defragmentatie
In de FAQ van Client Software Algemeen staan een aantal programma's genoemd die je kunt proberen, maar als je na verwijderen/crashen hebt gedefragfmenteerd schat ik je kansen zeer laag in als je geen backup hebt of ze bijv nog op de camera hebt staan...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Hoe is de PC gecrashed? Als het met technische problemen met de harde schijf te maken heeft kan ik SpinRite aanbevelen. Dit programma kan 'onleesbare' data uit beschadigde sectoren terughalen dmv vele herhalingen en statistische analyse van data. Spinrite kan echter niets doen als de data per ongeluk verwijderd of overschreven is. (Er is dan immers niets met de disk aan de hand)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Verwijderd

Topicstarter
ja door problemen met de harde schijf is mijn pc gecrashed
niet per ongeluk

ow zei ik defragmenteerd? ik bedoel natuurlijk na formatteren

De schijf was leeg en niet meer te scannen
Na formatteren was het in ieder geval weer mogelijk bestanden terug te halen, al waren alle foto's dus enorm klein geworden

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Formatteren is (zeker bij een 'snelle format') minder erg dan defragmenteren, maar toch jammer. Probeer de verschillende tools, met wat geluk gaat er een werken. Schrijf in geen geval ook maar iets naar de harde schijf waar je iets wilt van redden. Dus niet van opstarten, niets naar wegschrijven bij het (proberen te) redden en zeker niets op installeren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
met het programma getdata back heb ik alle foto's teruggevonden... en hoe

alle foto's krijg ik als thumbnail, wit velletje met rood kruis erdoor

is hier wat aan te doen???

Verwijderd

Na verlies niks wijzigen nor installeren. Exclusief dergelijke herstellingen houden het geheel nog terugkrijgbaar.

[ Voor 166% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2016 13:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja je had gelijk

De eerste foto's waren dus allemaal 'fake'[
ik heb nu de goede locatie gevonden en alles zonder data-verlies!

getdataback is fantastisch programma! hij scande mijn harde schijf van 250 gb in 35 min!

Een aanrader voor iedereen! bedankt!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:49:
Ja je had gelijk

De eerste foto's waren dus allemaal 'fake'[
ik heb nu de goede locatie gevonden en alles zonder data-verlies!

getdataback is fantastisch programma! hij scande mijn harde schijf van 250 gb in 35 min!

Een aanrader voor iedereen! bedankt!
dat vind ik knap want mijn my book van 320 gig daar doet ie 4 uur over
de my book is al zijn gegevens kwijt nadat het stroom er eerst af ging :S
het is een 320 gig schijf met 40 gig waar echt gegevens op stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Het nadeel van een MyBook is dat het een externe schijf betreft, die zijn gewoon trager.
De schijf van de TS is voor zover ik uit zijn verhaal kan opmaken gewoon een interne schijf.
Als het dan ook nog een SATA schijf is, is dat redelijk snel te scannen.
2 x 300GB SATA2 in RAID0 scande GDB in ongeveer 1 uur, met ongeveer 50GB nog vrij.
En alles terug kunnen krijgen. Sterker nog, ik kon ook films/games die ik had verwijderd voor de crash gewoon recoveren.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
oke ik zou hem dus ook ff intern aan de ide kunnen hangen. Het scannen gaat niet alleen traag maar hij geeft ook errors over bad sectors :S terwijl de schijf vrij nieuw is < 1 maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Als erg echt belangrijke data op staat, uit de behuizing slopen inderdaad, en dan recoveren, is eigenlijk altijd sneller. Als het een kant-en-klare schijf is, is het openmaken over het algemeen echter wel een hele goede manier om je garantie weg te gooien...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Niet online
het zijn wel redelijk belangrijke dingen zoals fotos die nergens anders staan enzo maar goed ik ben nu bezig met photorec_win.exe die krijgt zo te zien heel veel al terug dus dat is al een opluchting. Ik heb de my book nog niet gesloopt dat was mijn laatste optie :P dan maar wat langzamer recoveren.

Wat in de OM faq staat klopt wel dat niet alle recovery programma's hetzelfde resultaat kunnen geven. Want getdataback die eerder in dit topic vrij succesvol was gaf bij mij geen fatsoenelijk resultaat behalve foutmeldingen en dat ie een 8 uur bezig was zonder wat te vinden. Maar photorec_win.exe die heeft op moment al 14032 files succesvol gerecoverd en is nog bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 00:50:

een ander programma misschien?

alvast bedankt

Kees
Recuva werkt bij mij altijd:
Pagina: 1