Toon posts:

[XP64] SATA drivers geven corrupt melding *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Iedereen,

Recent trachtte ik Windows XP64 te installeren, gecombineerd met een SATA harddisk waarbij tijdens de installatie aparte SATA drivers vereist zijn. Na verschillende malen geprobeerd te hebben met zowel de drivers geleverd op de bijgevoegde installatie CD-ROM als diegene beschikbaar gesteld op de website (Gigabyte M55S-S3), kreeg ik steeds de melding dat betreffende drivers CORRUPTED zijn. Bij wijze van nieuwsgierigheid, bleken de andere drivers (XP, Vista) wel herkend te worden. Net XP64 was corrupt...

Weet iemand waar de correcte drivers ergens verkrijgbaar zijn en/of welke andere stappen ik kan overwegen?

Ik heb reeds gezocht naar remedies maar niet onmiddellijk veelbelovende pistes gevonden. Graag had ik er nog even bij vermeld dat ik mijzelf - althans volgens de 'tweakers' standaard - onbetwistbaar tot de leken moet rekenen dus gelieve hiermee rekening te houden... Ik ben een plantrekker en 'doe mijn best' maar kan helaas geen feedback leveren over de meest technische bijzonderheden.

Alvast bedankt voor de hulp!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:00
Al op de site van gigabyte zelf gekeken? De drivers die je zoekt staan vast en zeker daar wel op, bij de specs van je moederbord :)

• SpeedyTJB
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-12-2024
Als het een intel controller is, dan kan je ze gewoon op de intel site downloaden.

http://downloadcenter.intel.com/default.aspx

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van Gigabyte heb ik reeds gekeken en ook die drivers zijn corrupt... Het systeem bevat een AMD 4800+ dus dat is ook weer geen Intel ;-)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

offtopic:
JE CAPS IS STUK :P , dat fix ik dus eventjes in je topictitel.

Heb je overigens al geprobeerd om de SATA drivers van een andere download locatie te verkrijgen? :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de duidelijker omschreven titel... ;)

Twee versies heb ik geprobeerd, diegene meegeleverd op de installatie CD-ROM. Vervolgens diegene beschikbaar gesteld via de website... Het leek me logisch dat ingeval van een corrupte bijgevoegde driver, deze 'fout' zou worden rechtgezet op de website. Beide met dezelfde corrupt melding!

Verder heb ik gekeken of er geen altenatieve aanbieders zijn maar daar kwam niet veel uit de bus:

www.xevolution.ro/.../dow...3+(Rev+1.0)+F3+BIOS/6610/

In websites als deze heb ik - over het algemeen - een vrij laag vertrouwen. Het lijkt me dat innovaties op pc-vlak niet zozeer uit deze contreien komen. Als dan de begeleidende woorden identiek zijn aan diegene via de Gigabyte website, heb ik een sterk vermoeden dat het om dezelfde gaat. Desalniettemin even geprobeerd maar zonder succes.

Via www.driversdown.com kreeg ik enkel vorige versies (1.0 en 1.1). De mijne is 2.0 btw...

Mogelijk een lekenvraag maar kan ze toch beter even stellen. De gebruikte windowsinstallatie (XPpro,SP2) heeft hier toevallig niets te maken hebben? Ik heb er namelijk geen idee van in hoeverre die 64 bit ondersteuning reeds moet meegeleverd zijn bij de installatie...

Laten we hopen dat een dergelijke 'oversight' het probleem nog kan oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?
Pagina: 1