Toon posts:

Maximaal haalbare snelheid adsl internet

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een 20mb abonnement en haal daarmee 9 mb ivm afstand tot centrale (2 km).
Als ik nu een 8 mb abonnement zou nemen, zou ik dan 8 mb halen of veel lager door de afstand?
Graag jullie reactie!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:47:
Ik heb nu een 20mb abonnement en haal daarmee 9 mb ivm afstand tot centrale (2 km).
Als ik nu een 8 mb abonnement zou nemen, zou ik dan 8 mb halen of veel lager door de afstand?
Graag jullie reactie!
Je haalt nu 9Mbps op ADSL2+ techniek door de lijnlengte.

Als je nieuwe ISP je aansluit op een poort die niet ADSL2+ geschikt is of het niet toelaat (dus ADSL1 alleen of ADSL2, maar geen ADSL2+) kan het heel goed lager zijn.

Sowieso kan het iets verschillen, hoger of lager, omdat andere apparatuur combinaties (modem & centrale apparatuur) geeft iets andere resultaten altijd.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Depends of je van ADSL2 naar 1 gaat, of in ADSL2 blijft.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik op adsl2 blijf zou het 8 mb blijven?

Verwijderd

Topicstarter
het zou een wide open verbinding zijn, dat is toch adsl2?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:57:
Wide-open zegt niet of het ADSL1 of ADSL2/2+ is. De term 'wide-open' staat alleen voor geen limitatie, en op ADSL1 is dat maximaal 8Mbps.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11 00:41
Zolang jij aangesloten blijft op ADSL2+ zal technisch maximaal behaalbare snelheid niet omlaag gaan. De truuk is dus vragen of je (toekomstige) aanbieder 8Mbit adsl over adsl2+ kan & wil leveren.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:57:
Als het zowel een wide-open verbinding is als een 8Mbps abo, is het dus ADSL1. Een wide-open ADSL2 verbinding is namelijk 12Mbps en wide open ADSL2+ is 24Mbps

Je krijgt dus zeer waarschijnlijk een ADSL1 verbinding en die haalt op 2km waarschijnlijk geen 8mbps

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Rrob schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:03:
[...]
Je krijgt dus zeer waarschijnlijk een ADSL1 verbinding en die haalt op 2km waarschijnlijk geen 8mbps
Hoeft niet hoor, ik zat op ruim 6km van de central met 8Mbps op ADSL1. Misschien uniek, maar het was echt de volledige snelheid die ik tot mijn beschikking had.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-12 13:13
c70070540 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:08:
[...]

Hoeft niet hoor, ik zat op ruim 6km van de central met 8Mbps op ADSL1. Misschien uniek, maar het was echt de volledige snelheid die ik tot mijn beschikking had.
Vind ik heel knap, ik zit hier op 4KM van de centrale en haal met ADSL2(Dus niet +) maximaal 2Mbps.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

thaan schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:22:
[...]

Vind ik heel knap, ik zit hier op 4KM van de centrale en haal met ADSL2(Dus niet +) maximaal 2Mbps.
Heb me er ook altijd over verbaast, maar Centrale Aalsmeer naar mijn huis in Kudelstaart is echt ruim 6km en Kudelstaart heeft geen eigen centrale, in ieder geval toen nog niet. Ik heb nu kabel. Heb ook wel eens gelezen dat ADSL2 niet altijd zoveel beter is, eerder gevoelig voor storing op de lijn ten op zichte van ADSL1.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-12 13:13
c70070540 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:26:
[...]

Heb me er ook altijd over verbaast, maar Centrale Aalsmeer naar mijn huis in Kudelstaart is echt ruim 6km en Kudelstaart heeft geen eigen centrale, in ieder geval toen nog niet. Ik heb nu kabel. Heb ook wel eens gelezen dat ADSL2 niet altijd zoveel beter is, eerder gevoelig voor storing op de lijn ten op zichte van ADSL1.
Apart, ik woon namelijk héél dichtbij jouw, centrale amsterdam amstelveen, en daar haal ik nog net 2Mbps stabiel.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
c70070540 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:26:
[...]

Hmm.. daar klopt niet veel van.

ADSL levert tot maximaal 8Mbit, ADSL2+ tot maximaal 20Mbit (24 is een theoretische snelheid die volgens mij niemand kan halen).

Als je nu 9Mbit haalt met ADSL2+ dan kun je met een 8Mbit abonnement op ADSL2+ volstaan. De enige vraag is of je provider dit ook echt levert, meestal leveren ze 10Mbit, 12Mbit of wide open (20Mbit). Hebben ze dit niet in je produkt portfolio zitten dan bestaat de kans dat ze je verbinding terugdraaien naar ADSL. Hierbij kan het voorkomen dat je snelheid iets lager uitvalt omdat ADSL2+ iets stabieler is op lange afstanden.

Dit heeft te maken met het feit dat ADSL2+ connecties de lijnsnelheid (theoretisch) omhoog kunnen schroeven als blijkt dat de koperlijn meer aankan. Bij ADSL1 lijnen zal de modem de snelheid downtrainen tot het een stabiele verbinding krijgt, bij ADSL2+ zou dit in in theorie ook weer kunnen "uptrainen". Tevens zijn ADSL2+ lijnen stabieler op lange afstanden, maar alles hangt af van de kwaliteit van de koperlijn in de grond.. of zelfs de hoogte van het grondwater ;)

Verwijderd

Ik heb anders een ingetrainde modem bij concepts ICT lopen op 23MBit, en 1340Kbit upload. Niet gek voor een afstand korter dan 500M :)

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:54:
Ik heb anders een ingetrainde modem bij concepts ICT lopen op 23MBit, en 1340Kbit upload. Niet gek voor een afstand korter dan 500M :)
Pff.. ik ben al blij met mijn 5.5Mbit.. centrale staat 4km van me af :/

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

denan schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:51:
[...]

Hmm.. daar klopt niet veel van.
...heel veraal...
Maar waarom is dan bij mijn buurjongen het niet mogelijk om sneller te komen dan ongeveer 6Mbit op ADSL2 terwijl hij ook 8Mbit had ten tijde van ADSL1? Naar mijn mening is dat, en veel verhalen over lage snelheden met ADSL2 een redelijke grond om te vermoeden dat ADSL2 zeker niet zo goed is op de lange afstand als dat het naampje (22Mbps) zou vermoeden. Let wel, ik zeg niet dat het een ongeschreven wet of de waarheid is.

Waarom ik overgestapt ben van ADSL naar Kabel, is de garantie die de kabel wel kan bieden qua snelheid, en ADSL2 absoluut niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Gé Brander op 23-08-2007 11:27 ]

• denan
c70070540 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:27:
[...]

Maar waarom is dan bij mijn buurjongen het niet mogelijk om sneller te komen dan ongeveer 6Mbit op ADSL2 terwijl hij ook 8Mbit had ten tijde van ADSL1? Naar mijn mening is dat, en veel verhalen over lage snelheden met ADSL2 een redelijke grond om te vermoeden dat ADSL2 zeker niet zo goed is op de lange afstand als dat het naampje (22Mbps) zou vermoeden. Let wel, ik zeg niet dat het een ongeschreven wet of de waarheid is.

Waarom ik overgestapt ben van ADSL naar Kabel, is de garantie die de kabel wel kan bieden qua snelheid, en ADSL2 absoluut niet.
Dat heeft er echt weinig mee te maken. Er zijn echter wel een aantal modems die wel een ADSL2+ specificatie hebben.. maar, afhankelijk van het ADSL2+ netwerk waarop ze aangesloten zitten, niet 100% compatible zijn met de protocollen op het netwerk. Kijk ik bvb naar mijn eigen siemens modem (adsl2+) dan haalt die 4.7Mbit, mijn copperjet (adsl2+) haalt echter 5.6.
Pagina: 1