Bioshock Demo Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNL
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01-2024
Geachte GOT gebruikers,

Ik heb vandaag de Bioshock Demo gedownload en geinstalleerd. Bij het opstarten krijg ik echter de volgende error:

C:\program files\2K Games\BioShock Demo\Builds\Release\Bioshock.exe

This application has failed to start because the application configuration is incorrect.Reinstalling the application may fix this problem.

Ik heb hierna uiteraard meteen de demo opnieuw geinstaleerd met de zelfde foutmelding als resultaat. Mijn systeem is een Asus p5k,Intel core2duo e6550, 2 GB Kingston ddr2 pc6400, geforce 7950 GT, creative audigy zs en dus zou Bioshock gewoon moeten draaien ?! Verder betreft het een verse windows xp pro SP2 install met de nieuwste Nvidia beta 163.44 beta driver en de nieuwste directx 9.c. en zijn alle andere drivers up to date.

Ik heb uiteraard de Bioshock thread op GOT al door gepluisd maar kon hier niets op vinden. Google geeft jammergenoeg ook geen oplossing. :( Wie kan mij hiermee helpen ?!

(Antec sonata Lifestyle,MSI k8n neo platinum, AMD64 3200+@3500 ,Zalman CNPS7000B CU, 1 GB RAM, XFX Geforce 6800 GT @ Ultra, ZalmanVF 700 CU, WD 74 GB Raptor, Hitachi deskstar 7k250 sata, Creative Audigy 2 ZS,Creative Gigaworks s750, Xerox XA7-19i 8 ms lcd

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:51

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Topic is wat misplaatst hier... Maargoed

De hardware lijkt goed voor de game, dus zie daar niet het probleem. Heb je al eens geprobeerd om even een nieuwe te downloaden? Misschien is de set-up file corrupt? :)

Kameraad van mij had ook een probleem met Bioshock en de nieuwe Nvidia Beta Drivers. Hij heeft eerst de oude versies verwijderd van zijn Nvidia drivers en eerst een oudere geprobeerd. Daarna heeft hij de nieuwe beta drivers weer geprobeerd en toen werkte het wel...

Misschien is dat het proberen waard, probeer eerst de 2e oplossing even... Als dat niet helpt, even opnieuw downloaden van de demo. Succes :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Verwijderd

Dit is een technisch probleem -> Spielerij - Problemen & Vragen

• DNL
Ik heb inmiddels een nieuwe versie gedownload via nzone ( de vorige was via een .torrent) en geinstalleerd. Ik krijg echter nog steeds dezelfde foutmelding.... :( Het probleem ligt dus niet bij een corrupte set-up file. Ik ben momenteel bezig om de Nvidia beta drivers opnieuw te downloaden en ga die zo ook opnieuw installeren. Als iemand inmiddels nog andere suggestie heeft hoor ik het graag!

(Antec sonata Lifestyle,MSI k8n neo platinum, AMD64 3200+@3500 ,Zalman CNPS7000B CU, 1 GB RAM, XFX Geforce 6800 GT @ Ultra, ZalmanVF 700 CU, WD 74 GB Raptor, Hitachi deskstar 7k250 sata, Creative Audigy 2 ZS,Creative Gigaworks s750, Xerox XA7-19i 8 ms lcd

• DNL
Het probleem is inmiddels opgelost! :) dankzij good 'old Steam . Het probleem lag dus bij het niet aanwezig zijn van MIcrosoft Visual C++ SP1. Nadat deze was geinstalleerd deed Bioshock het probleemloos! Bedankt voor de reacties!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Heb een minor issue met de demo, iemand een idee?

Ik heb af en toe last van wat knipperen van het beeld, dan zie je wat vlakken. Geen idee hoe ik dit precies uitleg hehe. Op specifieke punten in het spel, meer mensen die dit hebben? Bij mij gebeurd het als dat vrouwtje je dak komt opensnijden in het begin, en met een zelfde soort effect net voor het stukje waar je de crowbar vind daar is ook ergens zo'n blauw lichteffect tijdelijk. Het lijkt dan net of ie dat effect niet helemaal trekt. Settings staan allemaal op high in-game (default) en AA is uit.
Overig beeld gaat allemaal soepel en goed.

Vid: 8600gts met de nieuwste Nvidia beta driver @ 1024/768
Mem: 4 GB

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• DNL
Ik heb eerlijk gezegd geen idee maar je bent niet de enige die problemen heeft met de demo. :(

Misschien kan je hier iets vinden: http://forums.2kgames.com/forums/forumdisplay.php?f=42

Verwijderd

Even dat forum bekeken , er zijn inderdaad een hoop problemen met deze demo !
Ik heb em gisten gespeeld op mijn pc hier
Asus P4P800 deluxe
P4 3.0 @ 3.2
Kingstone DDR PC3200 2x1024Mb = 2048Mb
Saphire Radeon X1950Pro AGP 512Mb
Driver ATI 7.6
Windows XP Pro servicepack 2 (alles up to date)
Creative Xfi Extreme gamer (meest recente drivers)

Ik heb zelf geen probleem ondervonden met het spelen van deze demo met alle settings aan en op High met een resolutie van 1440x900 en tussen 35 en 57Fps
Ook het installeren verliep vlekkenloos

Krijg een beetje het idee dat er nogal wat Bugs inzitten met name met nieuwere systemen zie je veel narigheid.

Beetje jammer dat de demo niet eerst even goed getest is op allerlei systemen , teminste dat is mijn idee.
Erg buggy en onstabiel voor de meesten en dat is niet netjes nu het spel ook al gewoon tekoop is en ik lees dat mensen ook daar veel problemen mee hebben !
Slechte zaak van deze software boer om eerlijk te zijn , te snel releast een demo die teveel bugs bevatten en het complete spel is niet veel beter.

Verwijderd

Ik heb ook problemen met de demo, hij is 1,8GB en ik heb natuurlijk verkeerde drivers geinstalleerd.
Net dit topic gelezen en zag dat er iemand reageerde die hem via Steam had, misschien moet ik dat maar eens proberen (Of ik heb het verkeerd gelezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wat me opvalt is dat het vooral Nvidia gebruikers en Radeon 2x00 gebruikers zijn, een aantal vrienden draaien op Nvidia en de problemen lopen uiteen van BSOD/Reboot tot wat artifacts/missing textures, of de foutmelding die reiplrecordz geeft.

Zelf heb ik hier 2 systemen staan met resp. een X1900XT en een X1950XTX beide met vista, demo gedownload, geinstalleerd en gestart zonder ook maar een enkel probleem.

Met Medal of Honor: Airborne zijn er bijna identieke problemen, zou het komen omdat ze beide op de Unreal3 engine gebasseerd zijn?

De meeste problemen worden opgelost door driver updates, maar voor sommige weigeren beide spellen te werken.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNL
Medal of Honor:Airborne draait hier ook in een keer zonder problemen! Ik denk dat een deel van de problemen dus bij MS visual C++ SP1 ligt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
BioShock Demo Installs SecuROM Service
What 2K has failed to address is the the SecuROM service installed on your computer when installing BioShock, which is also included in the demo
Misschien heeft dit er iets mee te maken ?

Ahum. nu zelfs op de frontpage:
nieuws: Ophef over 'rootkit' in BioShock

:)

[ Voor 15% gewijzigd door Henk007 op 26-08-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
  • Laatst online: 20-08-2021
Ik heb hier ook problemen. Spel start gewoon op, filmpjes spelen af. Kom in het hoofdscherm uit en zie mijn muis pointer niet....na wat gegok kan ik wel het spel starten. Ik zie het filmpje maar zodra ik kan gaan bewegen valt het beeld op zwart, heel veel artefacts etc. Niet te zien wat ik aan het doen ben.

Heb een ATI radeon 9800 XT 256, heb de hotfix geinstalleerd van ATI voor bioshock maar dit geeft geen resultaat (ik installeer niet catalyst control center maar dat lijkt me niet nodig toch?)

Iemand suggesties?

http://www.catalogged.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNL
Probeer Bioshock eens via STEAM binnen te halen !Heeft voor mij ook gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
Ik heb hem juist binnen gehaald via Steam (versie 1.0)....dus daar kan het niet aan liggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
Raenius schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:45:
Ik heb hier ook problemen. Spel start gewoon op, filmpjes spelen af. Kom in het hoofdscherm uit en zie mijn muis pointer niet....na wat gegok kan ik wel het spel starten. Ik zie het filmpje maar zodra ik kan gaan bewegen valt het beeld op zwart, heel veel artefacts etc. Niet te zien wat ik aan het doen ben.

Heb een ATI radeon 9800 XT 256, heb de hotfix geinstalleerd van ATI voor bioshock maar dit geeft geen resultaat (ik installeer niet catalyst control center maar dat lijkt me niet nodig toch?)

Iemand suggesties?
Met jouw videokaart kan je bioshock helemaal niet spelen :P
Pixel Shader 3.0 compliant video card with 128 Meg Ram and floating point frame buffer blending.
uit de readme.txt

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
Ramon schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 08:53:
[...]

Met jouw videokaart kan je bioshock helemaal niet spelen :P

[...]

uit de readme.txt
De hotfix geld ook voor de Ati Radeon 9800 series...dus ik zie niet in waarom niet?

[ik zoek dit ff op, thanks in ieder geval!]

-> Opgezocht en het lijkt er inderdaad op dat de ATI Radeon 9800 series niet wordt ondersteund.... Daar zit je dan met je 256 mb kaart.... :\

[ Voor 24% gewijzigd door Raenius op 27-08-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
De hele 9xxx en ook de Xxxx series wordt niet ondersteund volgens mij. Pas de X1xxx serie wordt ondersteund bij spellen die PS3 nodig hebben. En dan maakt het aantal megabytes niets uit. Ik heb namelijk ook een 256MB kaart ;) (X1950XT)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
True ik begrijp dat het het aantal mb's niet uitmaakt in dit geval....was meer een uiting van frustratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de demo binnen en ik ben er al een half uurtje zoet mee geweest.

Vooral de blurring effecten zijn mooi en het doet me een beetje denken aan de eerste MDK; althans de sfeer.

Ik kon het spel best goed spelen op 1680x1050, maar waarom kan ik Anti Aliasing niet aanzetten? Dat kan er nog wel vanaf.

Ik heb alle instellingen op zijn hoogst staan en het verbaasde me dat de game het best heel vlot deed op mijn machine (AMD3800+, 2048 MB, AEX1950pro).

Als nieuwe games een beetje in die sfeer zitten qua gewicht dan zit ik nog wel goed. Ik vind LOTR BFME soms nog moeilijker lopen en die is uit 2006 :/

Nieuwe drivers?? Ik speel nog steeds met de drivers die in mijn Vlite package zitten :)

Wel moet ik opmerken dat de DX redist een grote map is met allemaal patches. Hij had er een hele kluif aan, maar in Windows Vista zit toch al een geupdate DirectX??

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reiplrecordz schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:54:
Geachte GOT gebruikers,

Ik heb vandaag de Bioshock Demo gedownload en geinstalleerd. Bij het opstarten krijg ik echter de volgende error:

C:\program files\2K Games\BioShock Demo\Builds\Release\Bioshock.exe

This application has failed to start because the application configuration is incorrect.Reinstalling the application may fix this problem.

Ik heb hierna uiteraard meteen de demo opnieuw geinstaleerd met de zelfde foutmelding als resultaat. Mijn systeem is een Asus p5k,Intel core2duo e6550, 2 GB Kingston ddr2 pc6400, geforce 7950 GT, creative audigy zs en dus zou Bioshock gewoon moeten draaien ?! Verder betreft het een verse windows xp pro SP2 install met de nieuwste Nvidia beta 163.44 beta driver en de nieuwste directx 9.c. en zijn alle andere drivers up to date.

Ik heb uiteraard de Bioshock thread op GOT al door gepluisd maar kon hier niets op vinden. Google geeft jammergenoeg ook geen oplossing. :( Wie kan mij hiermee helpen ?!
Met Bioshock zit DRM meegeleverd, ook in de demo. Het kan zijn dat je machine daar problemen mee heeft. De eerste tip die ik je geef is geen externe defragmenter te gebruiken om een boot-time defrag afdwingen (wég shaduwbstanden). Het 'blijkt'dat dit dezelfde beveiliging is als LOTR BFME II en dat is een shaduwbestand op je PC, een 'soort' rootkit, maar dan niet zo gevaarlijk als die van Sony. Stond ook in het artikel waarnaar gelinkt was.

Persoonlijk merk ik niets van de beveiliging.

1. Installeren zonder Virusscanner
2. Installeren als Admin

[kutmodus]Heb je wel de readme doorgenomen? Vaak staan dat soort problemen daarin vermeld en opgelost, maar desalniettemin moet het gewoon werken lijkt me[/kutmodus]

Nou, in plaats van alleen maar te zeggen dat het hier werkt; is het je inmiddels gelukt?
Kun je eventueel een kopie hier neerzetten uit je eventviewer. Kijk even of er fouten instaan en post ze hier vene, het is immers jouw topic :)

PS: Bij mij staat Bioshock op een andere partitie in een andere map, wellicht dat het helpt :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 20:06 ]

Pagina: 1