Toon posts:

Poort scan op IP

Pagina: 1
Acties:
  • 3.707 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer een poort scan uit te voeren, maar de site`s waar ik dit probeer geeft steeds het IP van de provider weer (WAN?), 1 site heeft het over het uitzetten van proxy, die niet aan staat!
hoe kan ik scannen op mijn eigen IP??

Bvd. Leo

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:24
dit lijkt me ook vrij logisch, ik neem aan dat je achter een router zit?
die site kan niet dóór je router heen scannen. heb je al een beetje
gegoogeld? is vast wel een mooie sniffer oid voor te vinden

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 13:27
10 seconden google:

Download: http://www.topshareware.c...canner-download-16814.htm
Ga naar File > Scan Wizard
Klik 2x "Next"
Selecteer "I need to know what ports are open on my computer"
klik nog een paar "Next"
Bekijk het resultaat.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat wil je nu precies ?

Je eigen lokale PC scannen ? Dat gaat op deze manier niet lukken, een PC op het internet kan niet zomaar bij jou PC komen, alleen als dat expliciet in je router geforward word naar je PC. En dat laatste zal zijn wat je wilt scannen/weten. Wat staat er op en van af het grote boze internet naar jou lokale PC.

Tijd voor een nieuwe sig..

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Je zou eens via Shields UP! kunnen kijken

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 21:40
Aan Shields up heb je niets als je alleen je eigen computer wilt scannen en niet je router...

No production networks were harmed during this posting

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Als 't door de router niet heen komt dan komt 't toch ook niet bij je PC :?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als je echt wil weten wat er open staat op je computer. Zou je kunnen instellen dat jouw PC de default server is. Dit betekent dat alle niet eerder genatte sessies doorgestuurd worden naar jouw PC. Het wordt ook wel eens een DMZ genoemd. Dan kan je vanaf het internet al je testjes doen. Let op ook kan iedereen je proberen te hacken.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:53

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Meest simpele om je eigen pc te scannen is even localhost te scannen. Eventueel kan het ook via een andere pc in het netwerk en vanaf daar de scan draaien.
Vanaf internet is het juist de bedoeling dat je router/modem gescand wordt omdat alleen die visible is (pc alleen indien bepaalde poorten doorgemapt zijn).

Vraag is dus eigenlijk, wat wil je met je scan bereiken? Als je wil weten hoe veilig je aan internet hangt is een willekeurige test die de router scant al voldoende.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gebruik 's GFI LANguard Network Security Scanner. Deze kan zowel externe IP adressen als interne IP adressen scannen op alles, en geeft de flaws aan en welke kwetsbare services er evt. draaien. Erg mooi programma.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie`s het was me eerder wel gelukt, maar ik weet niet meer hoe, wou gewoon weten of er openstaande poorten zijn, ga aan de slag met de tips.

Verwijderd

Met netstat -an kom je ook een heel eind. Als je netstat -abn doet krijg je onder XP en 2003 ook nog te zien welk programma op een bepaalde poort luistert...

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:57

Duinkonijn

Huh?

shields up om je lokale pc te scannen dmv DMZ is niet zo zeker..

kan best zijn dat je provider poorten gesloten heeft die bij je zelf open staat..

25 bv.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

elke tweaker heeft toch gewoon een behoorlijke provider die niets blocked :p
Pagina: 1