Y en Z omgedraaid bij Compaq laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 12:25
Beste medetweakers,

Ik heb een zeer vreemd probleem:
Bij een duitse laptop worden de y en z omgedraaid. Druk ik op de y krijg ik een z en andersom. Het is een laptop met een duits toetsenbord. Hij komt uit polen (niet gejat). Alle verschillende duitse toetsenborindelingen voor win95 al geprobeerd.

Thnx

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:05

Arno

PF5A

Wat is nu precies je probleem ???

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je moet geen duitse indeling kiezen maar gewoon een amerikaanse. Dan werkt het waarschijnlijk wel (tenzij het hardwarematig omgewisseld word, dan moet je juist wel weer een duits kiezen.. denk ik.. verwarrend :))

Verwijderd

he dat ken ik!!! Ik heb op een comp van mij die binnenkort als server gaat dienen laatst voor de grap win98 duitse editie geinstalleerd (is wel laggu om een papierkorb op je desktop te hebben :P) Deze heeft precies hetzelfde, ik heb alleen nog niet veel tijd gehad om uit te zoeken wat de oplossing is (tja me case moet ook gemod worden >:)) Het probleem ligt dus iig ergens bij het gebruik van spullen van onze ooster buren.....

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
gewoon z en y eruit halen en die op een andere plaats zetten

Verwijderd

dan krijg je een QWERTZ-toetsenbord :?
Raar volk die duitsers...

Verwijderd

qwertz is inderdaad een Duits toetsenbord. Dan moet je gewoon een duits keyboard map installeren.

Verwijderd

hou het bij de spullen die je in je eigen land kan kopen, dan ben je zeker dat het werkt
>:)

Verwijderd

uhuh ik ben zoooooo blij met m'n Aptiva dutch/dutch toetsenbord, in DOS is de layout US en in WIN NL, fuckin codetabellen...
maar.. gewoon de Y en Z omwisselen is ff wennen maar daar na;)
Pagina: 1