Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Graphics] Content aware image resizing. De helige graal?

Pagina: 1
Acties:

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12
Ik kom net het meest briljante filmje ever tegen op youtube.

Het gaat over een nieuwe techniek om images te schalen

In plaats van de huidige technieken (croppen of stretchen) wordt er een redelijk simpele rekensom op de afbeelding losgelaten die bereken wat de minst belangrijke onderdelen uit de afbeelding zijn en die worden automagisch weggehaald of bijgetekend.

Bij mij gaan er gelijk allerlei ideetjes borrelen om dit in webbrowsers/websites te integreren maar de mogelijkheden lijken me eigenlijk eindeloos. Je afbeelding is altijd te smal, of te breed, of in een verkeerde houding voor wat je er mee wilt, als dit standaard in photoshop geintegreerd wordt ben ik ook ineens een graphics guru :D

http://www.youtube.com/watch?v=vIFCV2spKtg

Stop uploading passwords to Github!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

SchizoDuckie schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:47:

Bij mij gaan er gelijk allerlei ideetjes borrelen om dit in webbrowsers/websites te integreren maar de mogelijkheden lijken me eigenlijk eindeloos. Je afbeelding is altijd te smal, of te breed, of in een verkeerde houding voor wat je er mee wilt, als dit standaard in photoshop geintegreerd wordt ben ik ook ineens een graphics guru :D
Leuk, maar het meest briljante ever? ;)
Er verschijnen talloze wetenschappelijke artikelen over soortgelijke methoden. Het leuke van deze methode is wel dat er veel bewijs wordt gegeven dat het werkt, maar je ziet in het filmpje al dat het niet altijd nut gaat hebben. Met afbeeldingen met landschappen of patronen kun je nog wel wat, maar zodra er mensen of herkenbare voorwerpen opstaan, gaat dat scalen al snel rare resultaten opleveren.

Vwb. de quote hierboven: is dat iets waar je software op los wilt laten of is het gewoon een kwestie van beter fotograferen/betere content zoeken?

[ Voor 6% gewijzigd door Not Pingu op 22-08-2007 22:06 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Not Pingu schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:56:
[...]

Leuk, maar het meest briljante ever? ;)
Er verschijnen talloze wetenschappelijke artikelen over soortgelijke methoden. Het leuke van deze methode is wel dat er veel bewijs wordt gegeven dat het werkt, maar je ziet in het filmpje al dat het niet altijd nut gaat hebben. Met afbeeldingen met landschappen of patronen kun je nog wel wat, maar zodra er mensen of herkenbare voorwerpen opstaan, gaat dat scalen al snel rare resultaten opleveren.

Vwb. de quote hierboven: is dat iets waar je software op los wilt laten of is het gewoon een kwestie van beter fotograferen/betere content zoeken?

Nog nooit gehoord van foto-editing. Het is nou eenmaal iets wat inherent aan design is ;) Door te zeggen "simpelweg beter fotograferen of betere content zoeken" is iets te kort door de bocht.

Ik denk dat dit een hele interessant techniek die wellicht in nieuwere versies van image editing software gaat komen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Denk aan de mogelijkheden die je krijgt met het maken van websites; dan kan je echt alles mee laten schalen! Al zal het wel even duren voor zoiets echt in een browser zit. Vooruit kijken is altijd leuk :P

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:16

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik kreeg het filmpje gisteren al door van een oud studiegenoot en vond het resultaat verbluffend. Zeker wanneer je bekijkt dat de gebruikte algorithmen zo simpel zijn (Ikzelf ben afgestudeerd in de richting wetenschappelijke visualisatie. De in dit voorbeeld gebruikte methoden zijn voor beeldbewerking, wat een zaag en een hamer voor de timmerman zijn)

Binnenkort moet ik maar eens even het paper downloaden. Een implementatie moet helemaal niet zo moeilijk zijn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

BtM909 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:54:
[...]

Nog nooit gehoord van foto-editing. Het is nou eenmaal iets wat inherent aan design is ;) Door te zeggen "simpelweg beter fotograferen of betere content zoeken" is iets te kort door de bocht.
Mwah. De resultaten die je met deze techniek zult boeken, zullen ook in grote mate afhankelijk zijn van je bronmateriaal. In-browser toepassingen om automatisch plaatjes uit te rekken adhv. de viewportgrootte lijken me eerlijkgezegd alleen esthetische toepassingen te hebben (als je dit bijv. toepast op een nieuwsfoto ben je bezig de waarheid te vertekenen).
SchizoDuckie schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:54:
Wat dacht je van stretchende background-images ? Andere grafische delen van een site die meeschalen a.d.h.v screen resolutie, etc.
Dat zeg ik dus ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Not Pingu op 23-08-2007 13:08 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12
Not Pingu schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:47:
[...]

Mwah. De resultaten die je met deze techniek zult boeken, zullen ook in grote mate afhankelijk zijn van je bronmateriaal. In-browser toepassingen om automatisch plaatjes uit te rekken adhv. de viewportgrootte lijken me eerlijkgezegd alleen esthetische toepassingen te hebben (als je dit bijv. toepast op een nieuwsfoto ben je bezig de waarheid te vertekenen).
Oh nee?

Wat dacht je van stretchende background-images ? Andere grafische delen van een site die meeschalen a.d.h.v screen resolutie, etc.

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1