[PHP]Frame uit FLV halen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurad3r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 12:34
Beste Tweakers,

Ik en wat vrienden zijn al enige tijd bezig een film/foto database aan te leggen. Bij het doorzoeken van deze kan ik echter bij video's geen spannend beeldmateriaal ter voorbeeld presenteren aan de gebruiker!
Mijn vraag is nu of het mogelijk is om een bepaald frame uit deze filmpjes te halen? Alle filmpjes zijn geconverteerd naar het FLV formaat en staan op de server. Punt is verder dat ik geen controle heb over de server en dus geen externe programma's kan aanspreken. Mijn vraag is dus eigenlijk of het mogelijk is een los frame uit een FLV bestand te halen mbv PHP.

Ik heb gezocht op internet maar niets bruikbaars kunnen vinden jammergenoeg.

Alvast dank!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

met ffmpeg zou je dat kunnen doen, denk ik. Dan moet je de frames wel uit het bron-bestand halen denk ik hiermee...
Ik had hier eens wat over gelezen....

Dit dus: [PHP] Screenshot maken van een videofile
Ik neem aan dat je de bronbestanden hopelijk ook bewaard hebt ;).

[ Voor 30% gewijzigd door AW_Bos op 23-08-2007 00:59 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Zoals Ariën Clay al zegt moet je ffmpeg, vlc of een ander videoprogramma gebruiken hiervoor, daarmee kan je het direct laten regelen.

Als je php zelf een flv wil laten uitlezen dan zal je eerst een flv lezer in php moeten gaan schrijven (geloof me, wil je niet aan beginnen)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:34
FLV is het standaard flash video formaat, waarom laat je flash dan niet een image eruit halen? Ik gok dat dit een stuk makkelijker is dan een FLV lezer te schrijven in PHP, zoals Wolfboy ookal zegt :)

Andere optie is natuurlijk dat je een open source library zoekt die het kan, even zoeken leert me dat de ffmpeg extensie voor PHP dit zou moeten kunnen. Wellicht even met je webhost praten?

[ Voor 21% gewijzigd door FragFrog op 23-08-2007 02:24 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:32

scorpie

Supra Addict

Kan toch heel makkelijk met ffmpeg-php?

http://ffmpeg-php.sourceforge.net/

edit: Okay...FragFrog was me net te snel af.

[ Voor 23% gewijzigd door scorpie op 23-08-2007 02:31 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470