Creative X-Fi Elite Pro / X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Devata
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-04-2025
Ik zou graag het verschil weten tussen de Creative X-Fi Elite Pro en de Creative X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro

Ik heb deze gepakt omdat de (Gamer) kaart de beste is in de gamer Reeks en de Elite kaart gewoon de beste kaart van X-Fi

Ik wil graag weten wat nou de Gamer kaart op Game gebied Extra te biedden heeft tegenover de Elite.

Ik gebruik me PC namelijk niet puur voor games maar ook voor het opnemen van dingen. nu hoef ik geen advies welke van de 2 (want ik zou ook nog 2 kaarten kunnen kopen, eeen gericht op het opnemen en de andere voor het gamen)

Maar ik vraag me dus af of die Gamer-kaart nou echt iets extra te bieden heeft op gamegebiet of dat die Elite kaart eigenlijk het zelfde is + nog een heleboel extra functies waardoor hij dus als Gamerskaart dient EN als opneem kaart enz enz..

of misschien het die kaart echt toch goed voor het opnemen enz maar moet ik voor games echt zo'n gamer kaart hebben. (en ondersteunt die Elite bv geen DirectX)

Ik hoop dat er iemand is die hier verstand van heeft en me daar wat informatie over kan geven.

Dan heb ik nog een klain vraagje.
Bij veel spellen die je vaak staan dat er een 100% DirectX 9.0C compatible geluidskaart in moet zitten.
Maar als ik nou de specificaties van geluidskaarten bekijk dan staat er nooit DirectX 9.0C compatible maar "Hij versnelt Direct X, OpenAL en EAX 5.0 voor geluid" enz
en de PC die ik ga kopen is (kwa videokaart en software) DirectX10.1

Hoe moet ik dat dan zien bij die videokaarten? zijn die nooit DirectX9.0C compatible maar altijd gewoon DirectX compatible of niet-DirectX compatible en maakt het dus kwa geluidskaart ook niets uit of je DirectX10.1 hebt of DirectX 9.0 of DirectX9.0C of maakt dat wel verschil en zoja hoe zie je dat dan?

En als dat zo is.. iemand een idee wanneer er een geluidskaart komt vergelijkbaar met de 2 bovenstaande die 100% DirectX 10.1 ondersteunt?

Sorry voor de hele tekst. Maar word nogal een duur project, die nieuwe PC dus doe liever geen miskopen.

Bij voorbaad dank:) _/-\o_

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-01 02:44
dx10 en sound is een probleem geworden, omdat vista dat volledig zelf afhandeld waren de x-fi kaarten nutteloos geworden, creative heeft daar echter iets op gevonden en onderschept de geluiden en stuurt ze door onder een andere codec dan directx maar feitelijk zijn al de geluidskaarten compatibel met alle games

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
en de elite is volgens mij de fatality plus nog extra dignen :) dus qua performance gelijk

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 08:07
De kaarten zijn wat betreft gameperformance nagenoeg gelijk aan elkaar maar zoals Sprankel al aangaf gaat DX10 een grof probleem worden. De details uitleggen is me wat teveel werk maar gelukkig heeft Creative op hun forum dat al in geuren en kleuren gedaan: http://forums.creative.co....id=Vista&message.id=1695

• Devata
Ahzo jah ik was namelijk vanplan de de E-mu 1616M maar dat is een echte kaart bedoelt voor geluidsbewerking en niet voor je mp3tje en je gamepje. dus leek me dat ik er nog een andere naast moest duwen voor me games.vandaar eigenlijk de vraag. maar komt er dus op neer dat op dit moment nog geen enkele geluidskaart echt goed kan omgaan met DirectX en dat die E-mu op zich ook wel goed werk zou moeten kunnen neerzetten bij games... al lijkt me toch dat hij tegenover zo'n X-Fi tegen wat problemen kan oplopen omdat hij gewoon absoluut niet ontworpen is voor games.

maar dan is die Elite voor mij sowiso overbodig want die E-mu 1616M heeft alles wat die Elite heeft maar dan van een hogere kwalitijd.. (behalve dat de elite 7.1 heeft en de 1616M 5.1 .. wat voor geluidsbewerking natuurlijk niet echt boeit maar voor games of films wel leuk kan zijn)

Misschien dat ik dan in eerste instantie die 1616M moet aanschaffen en als er een goede DirectX10 gamers geluidskaart is die aanschaffen voor ernaast.. als blijkt dat die 1616M indd niet echt goed met games om kan gaan. verder zou die kaart namelijk prefecte geluid en opnamen moeten kunnen produceren. (maar dat mag dan ook wel vaan een geluidskaartje van bijne €500,-

of zeggen jullie van. boh als je die kaart hebt oef je die X-Fi echt niet meer (ook neit als ze strask wel met DirectX10 om kunnen gaan) want die X-Fi kan dan toch niet tegen de E-Mu 1616M op.

maar waar ik dan naar kijk is indd de eisen die op de game staan en als je de specificaties van zo'n X-Fi kaart ziet staat er indd altijd wel iets van DirectX op en zoals jullie dus ook zeggen gebruiken ze het ook, en zoiets zal die E-Mu 1616M dus nooit doen waardoor ik verw8 dat hij voor spellen dus toch een slechtere qualitijd leverd.. of bepaalde effecten weg vallen.

Grote kans dat jullie niet de specificaties van de E-mu 1616M kennen dus voor de geintereseerde 2 linkjes;)

http://www.dealtime.com/xPF-E-MU-EMU-1616m-PCI
/\ puur specificaties.

nieuws: Creative komt met drie nieuwe geluidskaarten
/\ artikel over deze kaart op tweakers.net

• Devata
andwoord word nog steeds gewardeert (A)

want zit dus eigenlijk met het volgende probleem. wil mijn PC beeje als geluidsstudie gebruiken daarvoor is de E-mu 1616M het beste (schijnt) echter duur kaarte en lijkt erop dat hij toch wat beter is als de Creative X-Fi Elite Pro al heeft die wel 7.1 en de 1616M 5.1 maar oke..

probleem is echter ik gebruik me PC ook om te gamen en of de 1616M daar aan voldoet? geen idee nu kan ik wel 2 kaarten pakken maar dat word erg duur aangezien de 1616M al een heel duur kaartje is.. vandaar mijn vragen;) kan ik beslissen oof de 1616M alleen genoeg is en spellen (ook met DirectX 9 en 10) en gewoon goed mee werken ondaks het fijt dat deze kaart dat niet officieel ondersteunt) (daar is hij niet voor gemaakt) of dat ik in plaats daarvan de Creative X-Fi Elite Pro pak of dat ik toch egt de 1616M moet pakken voor geluid en dan Creative X-Fi Xtreme Gamer, want als de elite alleen wat extra dingetjes te bieden heeft is dat overbodig met de 1616M erbij want die heeft dta dan ook maar dan beter. maja die laatste optie is was erg duur.

Ik heb ook op een ander forum waar kenners van die 1616M zitten gevraagt voor de vergelijking tussen de 1616M en Creative X-Fi Elite Pro. en komt erop neer dat de 1616M gewoon veel betere qualitijd heeft maja kwa games weten ze dara natuurlijk er weer wat minder vanaf omdat het hun echt om het geluid gaat en niet games/DirectX
Pagina: 1