Toon posts:

8800GTS 320MB -> Ineens geen beeld!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Was net FEAR aan het spelen op alles MAX en toen ineens viel het videosignaal uit.
Geluid etc werkte dus nog gewoon.

Na reboot werkte het eventjes en toen viel video zelfs in windows vista uit!

Daarna kreeg ik tijdje helemaal geen beeld. Ook niet in safe mode ofzo, Dan start pc op, met beeld, en dan ben ik bijna in windows zelf en dan vatl het weer uit.

Nu ik dit type werkt het weer, maar toch,, Wat zou dit kunnen zijn?

Kan PSU dit veroorzaken? Heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt?

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:19
Post ook eens de rest van de configuratie van je computer ( vooral ook je voeding ).. En kan het zijn dat je videokaart (veel ) te warm geworden is?
Of misschien is je koeler uitgevallen ofzo..

Kun je nog booten van CD, of werkt dat ook niet?

[ Voor 12% gewijzigd door Enfer op 22-08-2007 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Enfer schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 20:55:
Post ook eens de rest van de configuratie van je computer ( vooral ook je voeding ).. En kan het zijn dat je videokaart (veel ) te warm geworden is? Of misschien is je koeler uitgevallen ofzo..
Athlon 64 X2 5000+ : Asus M2N SLI Deluxe : 2*1 GB DDR2 800Mhz : XFX 8800GTS

Voltages:
Vcore: 1.19v
+3.3 : 3.42v
+5.0 : 5.13v
+12.0 : 12.31v
CPU idle 27
Mb idle 32

Voeding is Fortron FSP 400 wat voeldoende zou moeten zijn.
Verder maar 1 HDD en 1 DVD schrijver en diskette station.
En ook nog 3 case fans

Verwijderd

Topicstarter
Even met Ntune de temp uitgelezen en die is netjes 58graden idle.

Verwijderd

meschien slecht contact,van vidoekaart na moederbord,kan even controleren,dus even goed aandrukken,kabel van monitor nog goed?,geen verbogen pinnetjes

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 11:22 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Dit soort dingen hoef je over het algemeen niet te zoeken in een los contact.
Zou betekenen dat de TS tijdens het booten van Windows de PC moet verschuiven, om er voor te zorgen dat het beeld weg valt op het moment dat zijn bureaublad zou moeten gaan inladen. Lijkt me niet echt waarschijnlijk/logisch. Zelfde geldt voor die pinnetjes. Denk niet dat de TS tijdens het gamen besloten heeft zijn VGA kabel er uit te trekken, en scheef er weer in te drukken waardoor er pinnetjes verbogen zijn. Dit is echt of falende hardware, of een Windows installatie die aan het nukken is.

@TS: Hoe lang heb je de setup al? Misschien dat de kaart door een te hoge temp zichzelf uitschakelde de eerste keer.
Die 400Watt voeding is ruim voldoende, draait bij ons op de zaak een Q6600 op met een 8800GTX.

Je draait Vista zeg je zelf. Heb je de videokaart drivers van NVidia zelf gebruikt, of degene die Microsoft beschikbaar stelt via de Windows Update? Ik heb met de NVidia drivers dezelfde problemen gehad, met de drivers die MS via de Windows Update meestuurt draait alles prima...

[ Voor 14% gewijzigd door Brede P op 24-08-2007 11:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Brede P schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:27:
Dit soort dingen hoef je over het algemeen niet te zoeken in een los contact.
Zou betekenen dat de TS tijdens het booten van Windows de PC moet verschuiven, om er voor te zorgen dat het beeld weg valt op het moment dat zijn bureaublad zou moeten gaan inladen. Lijkt me niet echt waarschijnlijk/logisch. Zelfde geldt voor die pinnetjes. Denk niet dat de TS tijdens het gamen besloten heeft zijn VGA kabel er uit te trekken, en scheef er weer in te drukken waardoor er pinnetjes verbogen zijn. Dit is echt of falende hardware, of een Windows installatie die aan het nukken is.

@TS: Hoe lang heb je de setup al? Misschien dat de kaart door een te hoge temp zichzelf uitschakelde de eerste keer.
Die 400Watt voeding is ruim voldoende, draait bij ons op de zaak een Q6600 op met een 8800GTX.

Je draait Vista zeg je zelf. Heb je de videokaart drivers van NVidia zelf gebruikt, of degene die Microsoft beschikbaar stelt via de Windows Update? Ik heb met de NVidia drivers dezelfde problemen gehad, met de drivers die MS via de Windows Update meestuurt draait alles prima...
Ah bedankt! Ik heb mijn pc geupgrade van 7900GS naar 8800GTS en soms start de PC niet eens op nu! Daarvoor werkte de pc prima, Dan power off en even wachten en dan werkt het weer ...tijdelijk. Vraag me af of het de drivers zijn, maar gebruik idd Nvidia drivers van de site. Zal eens van windows update proberen, maar of het helpt..

Wel fijn om te horen dat ik iig geen nieuwe voeding hoef aan te schaffen.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-07 14:08
Als ie niet opstart (in: niet voorbij BIOS) dan is het je voeding. 400 Watt is ook best aan de krappe kant, alhoewel het uiteindelijk om het aantal amperes gaat. Kan hij 26A op de 12V lijn leveren? Moet je even op de voeding kijken of hem door Google halen :).

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:15:
Als ie niet opstart (in: niet voorbij BIOS) dan is het je voeding. 400 Watt is ook best aan de krappe kant, alhoewel het uiteindelijk om het aantal amperes gaat. Kan hij 26A op de 12V lijn leveren? Moet je even op de voeding kijken of hem door Google halen :).
Voeding specs:
Output Voltage Min. load Max. load Load Reg. Ripple & Noise
+3.3V 0.5A 30.0A ±5% 50mV P-P
+5V 1.0A 28.0A ±5% 50mV P-P
+12V1 1.0A 14.0A ±5% 120mV P-P
+12V2 1.0A 15.0A ±5% 120mV P-P
-12V 0.0A 0.5A ±5% 120mV P-P
+5Vsb 0.0A 2.0A ±5% 50mV P-P

Op de 12volt lijn zit dus in totaal voor 29A en zou dus geen probleem moeten zijn.

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 08:40

Murk

Is this thing on?

Test eens met je 7900?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Verwijderd

Die voeding voldoet prima hoor :z Ik zie toch echt 2x 12V rails. Ik geloof er geen drol van dat een 8800GTS 26Ampere vreet bij stressed. Het zou eerder een piekspanning kunnen zijn.

Maar goed. Het zijn warme dagen. Spint je Videokaart-fan ook sneller op zodra deze warmer wordt of doettie dat niet? Test een met rivatuner en een kleine 3d Benchmark om je kaart op temperatuur te laten komen (Atitool).

Verwijderd

Topicstarter
Erg vaag, maar het lijkt nu ok te zijn.

Enige wat er veranderd is een 12cm casefan waarvan de pinnetjes niet goed contact maakten. Lijkt me ERG sterk dat dat het was (nu runt ventilator prima), maar goed, PC is nu al aantal uren aan zonder het probleem.

Maar goed, heb nu de pc gewoon aan staan en pc is niet hard bezig.

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 08:40

Murk

Is this thing on?

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:41:

Enige wat er veranderd is een 12cm casefan waarvan de pinnetjes niet goed contact maakten. Lijkt me ERG sterk dat dat het was (nu runt ventilator prima), maar goed, PC is nu al aantal uren aan zonder het probleem.

Stress je videokaart eens.. dadelijk heb je hetzelfde gekloot over een paar dagen weer, je kan maar beter weten waar je aan toe bent.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:41:

waarom '? het kan goed zijn dat de card zijn warmte niet kwijt kon en nu doordat die fan het weer doet de airflow in de kast beter is geworden. Hoe heet wordt je card stressed ? Je kan ook die fan weer eens uitzetten en kijken of het systeem dan weer uitvalt natuurlijk....... is trouwens 58 graden idle sowieso niet wat hoog ? (ken deze card verder niet)

Verwijderd

Topicstarter
Ray schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 01:37:
[...]

waarom '? het kan goed zijn dat de card zijn warmte niet kwijt kon en nu doordat die fan het weer doet de airflow in de kast beter is geworden. Hoe heet wordt je card stressed ? Je kan ook die fan weer eens uitzetten en kijken of het systeem dan weer uitvalt natuurlijk....... is trouwens 58 graden idle sowieso niet wat hoog ? (ken deze card verder niet)
Denk toch niet dat het de hitte was, want had kast open toen die ventilator het niet deed. Kaart is nu ook al 58 graden idle. Zal wel standaard zijn. Denk eerder dat het kan zijn dat dat ventilator pinnetje soms ineens wel contact maakte en dat dat de aanleiding was. Heel vaag iig.
Pagina: 1