Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

automatisch een random pagina laden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil in een mini-window op mijn site automatisch een random pagina laten laden uit een lijst naar mijn keuze. Voor een enkele pagina zou ik normaal dit script in mijn mini-window uitvoeren:

code:
1
<meta HTTP-EQUIV="refresh" content="0; url=http://www.drogekeel.nl">

Hoe kan ik zorgen dat in dit script als het ware elke keer een andere url word uitgevoerd, of weet je een ander script dat dat bereikt?

Merci en ciao

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Welkom op GoT :) Het is hier de bedoeling dat je zelf dingen uitzoekt en actie onderneemt alvorens vragen te posten en een kant en klaar antwoord (danwel script) verwacht. Zoek op google of hier in de search. Neem ook eerst de Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy door, succes.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien had ik het in de post moeten vermelden, ik heb de hele middag al gezocht en heb niks nuttigs kunnen vinden. Wel een ajax script maar die had ernstige beperkingen en bovendien heb ik het niet zo op ajax ;)

Het is alweer een tijdje geleden dat ik op tweakers was dus ben vergeten dat je even moet vermelden wat je al ondernomen hebt. Bij deze.

Ik verwacht trouwens ook geen compleet script, maar een zetje in de goede richting. Evenals dat ik ook niet mijn hele script hier heb geplaatst maar alleen het stukje dat anders moet.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 21:16 ]

• Cartman!
  • Niet online
Bouw eens een array met verschillende sites en laat er dan random een alerten (of console.log-en), ben je al een heel eind. Dit had je makkelijk kunnen bedenken al imo. Voor random een redirect heb je overigens echt geen ajax nodig :?

[ Voor 6% gewijzigd door Cartman! op 22-08-2007 21:20 ]

• d33n
  • Laatst online: 14-11 16:49
Dit kun je makkelijk maken door middel van php.
Het enige wat je hoeft te doen is een array maken met een aantal websites, daar er een random uit halen en die als header mee sturen.

www.php.net

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Hier is toch met wat denkwerk zelf wel wat voor te maken. Wat heb je al geprobeerd en wat lukte er niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in een soort tussenfase: ik ben half-noob en half-nerd. Ik had dat nooit kunnen bedenken en ga nu uitvinden wat array betekent. Mijn kennis van php is miniem.

Het enige dat ik geprobeerd heb is eigenlijk het stukje html dat ik heb gepost want daar houd de kennis wel op. En ik kom bij ajax terecht omdat ik op www.dynamicdrive.com had gezocht naar code met de zoekterm "link rotating" en dan word een ajax script getoont dat opzich doet wat ik wil alleen het kan alleen links op hetzelfde domein verwerken.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:06:
Ik zit in een soort tussenfase: ik ben half-noob en half-nerd. Ik had dat nooit kunnen bedenken en ga nu uitvinden wat array betekent. Mijn kennis van php is miniem.

Het enige dat ik geprobeerd heb is eigenlijk het stukje html dat ik heb gepost want daar houd de kennis wel op. En ik kom bij ajax terecht omdat ik op www.dynamicdrive.com had gezocht naar code met de zoekterm "link rotating" en dan word een ajax script getoont dat opzich doet wat ik wil alleen het kan alleen links op hetzelfde domein verwerken.
dat laatste is veel te omslachtig

waar jij naar moet zoeken zjin idd 'array' en 'random'
verder even creatief zijn en je bent er :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 09:06:
Je zit hier met javascript en html oplossingen en verteld dat je php kennis miniem is. Ik zou je eerder druk maken over javascript als ik jouw was.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Pagina: 1