Creative Audigy 4 kraakt en tikt

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-02 15:27
Ik heb al wel een andere post gezien met hetzelfde probleem alleen daar stond geen reactie bij.

Als ik winamp of bv de player op youtube gebruik tik en kraakt het geluid. Maak ik gebruik van windows media player of media player classic etc dan is er niks aan de hand en speelt het gewoon.

Ik had hiervoor de onboard van uli welke steeds haperde ipv tikte.

Ik heb gekeken naar nieuwe drivers, deze zijn er niet.

Ik maak gebruik van Windows XP

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 17:54

SambalBij

We're all MAD here

Ik heb dat ook wel eens gehad met mijn Audigy 2. Bleek te komen doordat de HDD controller en de geluidskaart hetzelfde IRQ gebruikten. In de bios wat met IRQ's van de PCI sloten geschoven tot de Audigy in zijn eentje op een IRQ zat, en daarmee was het probleem opgelost.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Welke driver gebruik je nu?

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-01 11:12
SambalBij schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:17:
Ik heb dat ook wel eens gehad met mijn Audigy 2. Bleek te komen doordat de HDD controller en de geluidskaart hetzelfde IRQ gebruikten. In de bios wat met IRQ's van de PCI sloten geschoven tot de Audigy in zijn eentje op een IRQ zat, en daarmee was het probleem opgelost.
Ik ben degene waarvan het andere topic is. Ik denk dat het hier om een soortgelijk probleem gaat. Zowel de onboard geluidskaart als een aparte PCI-geluidskaart geven happeringen/tikken/storingen tijdens het afspelen van geluid. De IRQ's zaten bij mij wel in orde, dat is het probleem niet.

Ik weet bijna zeker dat het moederbord gerelateerd is, omdat ik bijna verder alles heb kunnen uitsluiten. Dus TS, welk moederbord heb jij in bezit?

Verwijderd

idd, welke chipset en waarop staat je PCI Latency ingesteld?

• Cerntje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-01 11:12
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:01:
idd, welke chipset en waarop staat je PCI Latency ingesteld?
Ik heb een Asus P5K Deluxe moederbord met Intel® P35 / ICH9R chipset.

PCI latency had ik al is opgezocht in de BIOS, maar kon die niet vinden..... waar kan ik die misschien wel vinden?

EDIT: Ik heb net nog in mijn BIOS gekeken en onder PCIPPN menu vindt ik alleen een optie om plug & play O/S in- en uit te schakelen.

Ik heb net ook nog een tool gevonden, PCI Latency Tool 3 v2, waarmee ik de PCI latency kan aanpassen. Mijn creative geluidskaart staat daar wel bij, maar mijn onboard niet. PCI latency staat nu op 64. In welke waarde kan ik deze nu het beste aanpassen?

Misschien dat TS ook hier wat aan heeft?

[ Voor 37% gewijzigd door Cerntje op 23-08-2007 10:25 ]

Verwijderd

Cerntje schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:09:
[...]

PCI latency staat nu op 64. In welke waarde kan ik deze nu het beste aanpassen?

Misschien dat TS ook hier wat aan heeft?
64 is over het algemeen prima, maar experimenteer eens met 32 of 128, het kan zijn dat het net niet goed gaat met 64 maar bijvoorbeeld wel met 32 of 128.

• bastian433
Het kwam zo ineens opzetten.

Meeer zoek ik vanmiddag uit.

[ Voor 36% gewijzigd door bastian433 op 24-08-2007 07:33 ]

• bastian433
Ik heb winamp er opnieuw op gezet en die kraakt niet meer, maar bijvoorbeeld mijn windowsgeluiden wel. heel erg wazig allemaal. Het zouden ook codecs kunnen zijn die een conflict veroorzaken met elkaar oid. ik ga morgen proberen opnieuw te installeren.

• bastian433
helaas opnieuw installeren helpt ook niet... het lijkt wel alsof alles wat directsound gebruikt problemen geeft, hoewel windows media player wel werkt en nog diverse andere spelers ook kraken de windowsgeluiden e.d. ook met de originele van cd

edit: met een gentoo linux heb ik ook geen problemen, puur met de directx ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door bastian433 op 27-08-2007 21:30 ]

• bastian433
Ik heb de kaart van PCI slot gewisselt en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.
Heel wazig. muis en alles haperde er ook van namelijk en spellen haperden.

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:54
Ik heb precies het zelfde probleem als jou! Alleen ik heb een audigy 2 ZS. Ik zal vanavond ook eens mijn geluidskaart in een ander PCI slot steken. Alvast bedankt voor de tip en mogelijk oplossing (laten we het hopen!!)

Hoi

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
hebben jullie behalve het verwisselen van de PCI sloten nog andere bevindingen gedaan?
ik heb ook erg veel last van krakend geluid op mijn p5k.

Bij mij zit de geluidskaart wel op hetzelfde IRQ als de:

- Gigabit LAN controller, de
- Standaard dual channel pci ide controller, de
- Intel ICH9 PCI express root port 1 en de
- Intel ICH9 PCI express root port 5.

[edit] heb nu een ander moederbord en gekraak is verdwenen. Heb alleen nog wel tikjes in het geluid. Heb alle pci sloten al geprobeerd en geluidskaart heeft eigen irq. Weet iemand iets over tikjes in je geluidskaart?

[edit 2]De oplossing voor mij:

in vista:
driver uninstallen.
UAC uitzetten!!
setup.exe rechtermuisknop en uitvoeren als administrator
reboot

WEG tikjes! compleet verdwenen! Helemaal perfect geluid, in alle programma's / spellen.

Toch niet, nog steeds veel last van krakende creative geluidskaart... zowel op P5k als op GA-P35-DS3(r)

[ Voor 44% gewijzigd door NitSuA op 08-01-2008 18:54 ]

Pagina: 1