Toon posts:

[Vista]Laptop en desktop synchen via server(XP)*

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een laptop en een desktop. de laptop gebruik in onderweg op werk en school en dat soort dingen, en de laptop gebruik ik thuis. Thuis is ook nog een server hier staan alle muziek en films en centrale bestanden op.

Nu moet ik dus backupen (ik kopieer elke dag de bestanden via een batch scriptje naar de server) zowel de laptop als de desktop, en ik gebruik syncpst om outlook te synchroniseren. dit werkt wel maar een beetje onhandig omdat bij het synchen de laptop en desktop aan moeten staan.

nu wou ik het graag zo maken dat elke keer als de dektop of de laptop als hij opstart (moet voor de laptop dan natuurlijk wel wifi aanwezig zijn) de belangerijke bestanden naar de server worden gekopieerd en vergeleken worden met wat er al op de server staat en zo als het ware synchroniseerd.

Zo heb ik dus op de laptop en de desktop altijd gelijke bestanden, en zijn de bestanden gelijk gebackuped op de server.

ik heb gezocht naar programmas die dit doen, maar kan geen software vinden met beide functies, en meestal wertk de software die een beetje in de buurt komt rechtstreeks en niet via een server.

met batch bestanden kom ik een heel eind met het kopieren en synchen van bestanden (eerst alle bestanden naar de server kopieren en overschrijven, en dan de bestanden die wel op de server maar niet op desktop bestaan terugzetten). maar outlook synchen krijg ik niet voor elkaar met een batchfile

bvd
mvg

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 16:13
Voor dit doeleinde gebruik ik zelf second copy www.secondcopy.com, kan alles met elkaar synchen en je kunt eventueel ook backups maken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van Windows gebruik je? Zie Windows Clients - Policy

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sorry ben even weg geweest,

mijn besturings systeem op de laptop en op de desktop is windows vista

op de server staat windows xp mce (ivm media toepassingen)

ik weet btw niet hoe ik de titel van mijn topic kan wijzigen zodat het besturings systeem erin komt te staan

mvg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 13:06 ]

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-03 17:02

sphere

Debian abuser

Ik gebruik voor bestanden synctoy. Elke keer als mijn computer opstart gaat hij directories syncen tussen paren die ik heb opgegeven. Werkt niet voor outlook gok ik.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:05:
ik weet btw niet hoe ik de titel van mijn topic kan wijzigen zodat het besturings systeem erin komt te staan
Dat kan je niet achteraf doen, dus hebben wij dat nu maar even voor je gedaan ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
voor bestanden is het ook wel mogelijk om de bestanden gewoon altijd ofline beschikbaar te maken, maar voor outlook heb ik nog geen werkende (gratis oplossing ) ik heb het programma sync2 gevonden dat werkt perfect (via een ftp) maar dat is bestaald, en ook niet echt goedkoop voor zon klein stukje software
Pagina: 1