Vervangen van Packard Bell Moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:05

johanm3

Het kan altijd slechter

Topicstarter
Kort vraagje.

Is het mogelijk om een moederbord van Packard Bell te vervangen door een vergelijkbaar moederbord?
Het gaat hier om een Ixtreme Gold H6405

Na een klein jaartje start mijn computer niet meer op. Beeldscherm krijgt geen signaal en blijft dus in standby mode staan. Fan begint wel te draaien en lampjes beginnen te branden.
Verder gebeurt er erg weinig.
Heb in de verschillende topics wel gevonden dat het hoogstwaarschijnlijk mijn mobo is.

Volgens mij... gaat het om een Sunshine (GA-8I915PM versie 1.1) moederbord.
( http://support.packardbel....php?pn=PB35200786&t=1409 )

Alvast bedankt.

Gr. Johan

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tuurlijk kan dat. Gewoon zoeken naar een moederbord die de dingen heeft die je nodig hebt. Goed letten op de socket/VGA poort en RAM.

Let er wel op dat je Windows opnieuw moet installeren wil het goed lopen. En je zou ook problemen kunnen krijgen met de activatie van Windows maar als je uit legt dat je het mobo moest vervangen lukt het meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222124

Waarschijnlijk wel.
Je moet zoeken naar een micro-ATX bordje, maar houd er rekening mee dat je daarna wel Windows opnieuw moet installeren (tenzij je een exact hetzelfde bordje kunt krijgen, maar dat denk ik noet omdat het OEM spul is.)

Ik zou gewoon zoeken bij www.alternate.nl of www.sallandautomatisering (of een PC-internetshop naar keus :P ) naar een bordje met dezelfde socket als je oude bord, en dan in m-atx form factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:05

johanm3

Het kan altijd slechter

Topicstarter
Super bedankt voor de snelle reacties.

Moet dus even de specs van mijn overleden moederbord vergelijken met een ander moederbord. .en dan moet het dus lukken?
Heb helemaal niet zoveel verstand van pc's e.d., maar ik kom er wel uit denk ik.
Gewoon op de socket ( ? ) , vga poort en RAM letten.
Thanks!

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
johanm3 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:25:
Super bedankt voor de snelle reacties.

Moet dus even de specs van mijn overleden moederbord vergelijken met een ander moederbord. .en dan moet het dus lukken?
Heb helemaal niet zoveel verstand van pc's e.d., maar ik kom er wel uit denk ik.
Gewoon op de socket ( ? ) , vga poort en RAM letten.
Thanks!
Je moet er goed op letten dat alle onderdelen in het nieuwe moederbord passen. Dus idd RAM/CPU socket en eventueel SATA en PATA poorten voor de HDD's.

Waarschijnlijk kan je hier via Tweakers V&A wel een mobo 2e hands vinden voor weinig dat aan de eisen voldoet. Kan je voor 40 euro ofzo al klaar zijn.