HD disk error

Pagina: 1
Acties:

• hunters
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik zit met het volgende probleem:

Een vriend was zo grappig om in 1 keer alle programma's op mijn bureaublad te openen, en dit zijn er nogal wat.
Omdat het verschrikkelijk lang zou duren voordat alles zou openen, wat de pc niet eens aan kan, heb ik maar op reset gedrukt(stom). Bij het opnieuw opstarten kreeg ik een bericht met harddisk error, ik kon op F1 drukken om door te gaan. Vervolgens krijg ik insert proper bootdevice....

Ik heb daarna geprobeerd om de boel via windows repair te repareren, als ik echter de win xp cd erin stop krijg ik na verloop van tijd,nog voor ik voor repair kan kiezen, een blauw scherm met de volgende stopcode: 0X0000007F (0X00000000, 0X00000000, 0X00000000, 0X00000000)

Mijn vermoeden is dat omdat het werkgeheugen al vol zat de boel allemaal naar de hd is geschreven en omdat dit proces abrupt verstoort is ik die error nu krijg.

Het is heel belangrijk voor mij dat ik de data kan behouden omdat ik geen recente backups heb....

Iemand een idee hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen, ik heb al gegoogled, maar daar ging het vaak over geheugen zaken......

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:31
Gevalletje van kadoek filesystem. Systeem starten met de Windows CD erin en dan de recoveryconsole starten en vervolgens chkdsk c: /f doen

Als ie hiermee klaar is moet ie het weer doen

Mocht dit niet lukken omdat ie met de Windows CD niks meer kan, dan zul je even moeten zoeken naar het progje ntfschk.exe. Deze kun je starten vanuit een kale dosomgeving

[ Voor 31% gewijzigd door mad-dog op 22-08-2007 23:47 ]